Stránka 93 z 95

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 19.12.2021 14:04
od Samo
Ričrd píše: 19.12.2021 13:58 Jestli to není tím, že nemá upgradovaný tracking station. Ap se zobrazuje i při suborbitálním letu a Pe je záporný. Už jsem KSP dlouho nehrál, nejsem si tím jist.
To neviem, myslím že sa zobrazuje aj v základe, tiež som dávnejšie nezačínal od nuly no schválne to skúsim, to ma nenapadlo.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 19.12.2021 14:55
od hansgruber
Skvěle !!! Díky! Jdu zkoušet 😊

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 19.12.2021 16:40
od Samo
Za máličko a čo sa týka tých značiek tak sa nezobrazujú na mape bez upgrade sledovacej stanice, no v manévrovacom móde pod stagiingom ľavý dolný roh presne píše hodnoty Apoapsis a Periapsis aktuálne.

Obrázek

Alchymista

Napsal: 19.12.2021 16:44
od Alchymista
Tiež mám posledný save z minulého roku :twisted:
Častou chybou začiatočníkov je "nesprávna" predstava o pohybe rakety a vektore ťahu motorov.
Často sa od začiatku snažia dosiahnuť orbitálnu dráhu "tesne nad 70km" a neuvedomujú si, že to je vlastne "navigačne" oveľa náročnejšia úloha, ako dosiahnuť obežnú dráhu o 30-50km vyššie. Treba si tiež uvedomiť, že raketa sa v "hornej časti" oblúka pohybuje po parabole, a bude po nej letieť aj keď sa ju budete snažiť roztlačiť vpred na obežnú dráhu.
Takže vyvedenie na obežnú dráhu je "dvojimpulzný manéver". Vždy.
Prvým impulzom sa pokúsite raketu s nákladom vyhodiť správnym smerom dostatočne vysoko nad atmosferu 8-)
Druhým impulzom sa potom pokúsite raketu dostatočne urýchliť vpred, aby nespadla - a to doslova, pretože ako sami uvidíte počas manévrov, skutočne to tak funguje. Keď raketu neurýchlite dostatočne, proste spadne späť do atmosféry...

1) "Správny smer štartu rakiet" je nad more, zhruba v smere dráhy, severne od ostrovov pred pobrežím.
2) Naučte sa otáčať raketu do vhodnej orientácie a otáčajte si ju tak vždy. Dobré pravidlo je: pod nohami zem, modré nebo nad hlavou. Pri vyslovene orbitálnych manévroch je zasa vhodná orientácia typu "planéta je po ľavej ruke, do vesmíru je doprava" ("zem" vľavo, "nebo" vpravo)
3) Prvá časť úlohy - vyhodenie z atmosfery. Raketa po štarte stúpa kolmo hore, bez akýchkoľvek manéverov, pokiaľ nedosiahne rýchlosť aspoň 50m/s alebo výšku aspoň 500 metrov. Potom nasleduje otočenie "do správneho smeru" a vo výške 800-1000 metrov môžete začať raketu nakláňať do smeru.
Orientácia rakety počas celého vyvedenia (po začiatku náklonu) by mala byť taká, že "siluetka" -v- je vždy "pod" značkou vektoru pohybu -o-
4) Orientačne: výška - rýchlosť - náklon rakety (= "siluetky" -v-, nie vektoru pohybu -o- !)
1000 - 100 - 90, 5000 - 300/400 - 85, 9000 - 500 - 80, 20k - 650/750 - 45, 45k - 1300/1600 - 20 ... 55k - 1800/2000 - 5/10
Pozor na rýchlosť v oblasti 20000+ metrov - nemala by významne prekračovať 850-900m/s, a v 30000+ 1200m/s, v opačnom prípade začne raketa "horieť"
Na hranici vesmíru 70000m by rýchlosť rakety mala byť v ideálnom prípade 1800-2000m/s (pre lety na veľmi vysoké apogeum i výrazne viac)
5) Ak sa vám podarilo vyhodiť raketu nad atmosferu, prichádza druhá časť úlohy - navedenie na obežnú dráhu.
Ak je už apogeum dosť vysoko, vypnete motory a v momente, keď sa dostanete mimo atmosferu (reálne ešte v atmosfere nad 50-55km) zorientujte raketu tak, aby na výstupnej časti oblúka špička rakety smerovala mierne POD horizont (nie veľa - 2-5°, pol horizontálneho dieliku). V momente keď ste už nad 70km, spustite motory znovu a udržujte polohu špičkou k horizontu - v prvej časti, kým nedosiahnete apogeum, by mala špička smerovať POD horizont, okolo apogea by mala na horizont a za apogeom - na zostupnej časti oblúka - NAD horizont (opäť len málo - len tých 2-5°). Vyzerá to nezmyselne, ale nie je... Apogeum by sa počas tohoto manévru nemalo výrazne zväčšovať. Ak rastie a ešte ste ním nepreleteli, potlačte strmšie POD horizont.
V momente opustenia atmosfery má vaša raketa nejakú rýchlosť a nejakú zásobu paliva. Cieľová rýchlosť je zhruba 2400-2450m/s. Spočítajte rozdiel rýchlostí. Do momente dosiahnutia apogea by ste mali získať aspoň polovicu tohoto rozdielu rýchlostí a spotrebovať najviac 2/3 zásoby paliva (orientačne).

Poznámka - pilot som mizerný a preto prenechávam drinu a stress s pilotovaním automatom (ako všetci rozumní konštruktéri). Takže odporúčam plugin MechJeb2, ktorý zaistí zobrazenie všetkých parametrov dráhy aj parametrov rakety, ktoré tvorcovia hry v systéme kedysi kdesi cudne ukryli alebo rovno zlomyselne utajili... O možnostiach MechJeb2 v neskorších fázach hry by bolo na veľmi dlhé pojednanie.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 19.12.2021 16:54
od hansgruber
Vyčerpávající info, jdu studovat. Díky👍😌

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 19.12.2021 18:05
od Alchymista
Vyčerpávajúce? :facepalm:
To teda fakt ešte netušíš, o čom to je...
Ja viem:
"Veď videá od Scotta Manleyoho vyzerajú tak jednoducho..."
... že jednoducho ... ROFL

Nevadí, už si náš. Presne ako som písal v recenzii na Steame:
Hra je zdanlivo jednoduchá - a vysoko návyková.
Prvé úspechy - prvých dvadsať hodín - sú dostupné každému nad 10 rokov. Ale potom...
Treba zapnúť všetky mozgové bunky. Hra nepodvádza, ale ani nepomáha - za každý úspech ale i každý neúspech môže len a iba hráč, svojou nepozornosťou, nedôslednosťou či unáhlenosťou.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 22.12.2021 17:51
od hansgruber
Samo píše: 19.12.2021 14:04
Ričrd píše: 19.12.2021 13:58 Jestli to není tím, že nemá upgradovaný tracking station. Ap se zobrazuje i při suborbitálním letu a Pe je záporný. Už jsem KSP dlouho nehrál, nejsem si tím jist.
To neviem, myslím že sa zobrazuje aj v základe, tiež som dávnejšie nezačínal od nuly no schválne to skúsim, to ma nenapadlo.
Ano, Tracking stadion se opravdu musí upgradovat. Že me to, ale nenapadlo 😊.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 26.2.2023 7:41
od hansgruber
Ahoj, rád bych oprášil KSP 1 a vím, že se to tady dříve řešilo. Chtěl bych trochu upgradovat grafiku, poradíte jaký mod vybrat? Případně co je vhodné si přidat pro lepší zážitek ze hry? Díky 😊

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 26.2.2023 8:23
od Saturn1234
Nevím jestli ti to bude vyhovovat, ale mám mody z tohohle videa:


Místo Near Future Packu jsem si stáhnul Bluedog Design Bureau (přidává skutečné nebo plánované díly). Pak mám přidaný ještě Skyhawk's tech tree, který je optimalizovaný pro BDB a Kerbalism. (BDB přidává asi 1000 dílů, takže to pomáhá orientovat se)

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 26.2.2023 11:57
od hansgruber
Díky ,mrknu na to 👍😃