Souhrn z videa o chystaném Terran R:
maximální nosnost na LEO v expendable režimu 33,5 tun
nosnost na LEO 200 km znovupoužitelně 23,2 tun
nosnost na LEO 400 km znovupoužitelně 20 tun
nosnost na GTO znovupoužitelně 5,5 tun
První verze má mít však nižší nosnost (20 tun).
Vlastní vývoj rakety by měl být rozdělen do tří fází jak se budou postupně učit:
Block 1 - Nepočítá se s obnovitelností, cílem je aby to bylo schopno letět a vynést náklad, teprve budou dělat první krůčky a osahávat si jak na přistání.
Block 2 - Má přibýt znovupoužitelnost.
Block 3 - Má být optimalizující, zaměřený na energeticky náročnější mise a vyšší kadence startů/znovupoužití.
Se záchranou druhého stupně se nepočítá.
Budou provádět vstupní brzdící zážeh stejně jako falcon 9. Tedy ne jako New Glenn.
První stupeň je osazený 13ks motorů Aeon R. Devět z těchto motorů bude pohyblivých!
Motor Aeon-R by měl mít tah 269 000 liber což je 122 tun a tlak ve spalovací komoře je 2500 psi což je 172,3 baru.
(Pro srovnání Merlin 1D v poslední verzi na Falconu 9 má tah 84,5 tuny a je jich tam 9.)
Druhý stupeň má 1 motor neznámého označení.
Ten má mít tah 323 000 liber což je 146,5 tuny.
(Pro srovnání Merlin 1D Vac v poslední verzi na Falconu 9 má tah 91,4 tuny, je rovněž jeden.)
Specifický impuls ani hmotnost motorů neuvádí.
Oba motory jsou LOX/metan s otevřeným cyklem a spalovacím poměrem 2,78:1.
Celková kapacita paliva je 3 497 000 liber což je 1586,2 tun.
(S těmi imperiálními jednotkami, které jsem musel přepočítat na lidské, to daleko nedotáhnou.)
Kolem 24 minuty videa se pak mluví o parametrech motoru a jeho stávajících a plánovaných iteracích Aeon R
1.1 (únor 2023) technologický demonstrátor
1.2 (září 2023) částečně funkční samotný motor bez plného tahu, bez funkčního gimbalu
1.3 (srpen 2024) plně funkční vzorek včetně gimbalu, který prošel plnohodnotným testováním na testovací stolici. Uvádí, že motor má přes 2000 komponent a absolvoval 2500+ sekund testů. Dokončený řídící software
1.4 ve vývoji - finální letová verze
Zajímavá změna je, že předchozí Terran-1 se snažili co největší číst rakety vyrobit 3D tiskem, tak u R verze výroba obsahuje mnohem větší podíl klasických výrobních postupů jako je frézování a ohýbání ortomřížkou z hliníku 2195 podobně, jako to dělá třeba ULA. To je v přímém rozporu stím, co tvrdili předtím (viz citace a odkaz níže), důvodem je hádám velikost. Oficiálním důvodem je prý navýšení rychlosti výroby a obecně výrobní kapacita. Bye-bye skoro komplet 3D tištěná raketo

V první fázi však chtějí používat hlíníkovou slitinu 2196 s přivařenými výztuhami.
4 mřížové aerodynamické plochy budou z titanu stejně jako u Falconu 9 a vypadají podobně.
Řešení nohou mi přijde rovněž podobné, ale moc detailně to vidět nebylo.