Stránka 10 z 25

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 6:27
od Ketivab
SpaceX zveřejnilo oficiální fotografii nástupní lávky pro posádku Crew Dragonu. Elon také potvrdil, že věž FSS dostane obložení, protože jinak to vypadá příšerně. :) Zdroj


Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 7:33
od Pospíšil
Emre Kelly k lávce doplnil pár technických údajů (i když ta šířka se mi zdá trochu malá)
https://mobile.twitter.com/EmreKelly/st ... 0484758533

- šířa 1,22 m (4 ft), výška 2,44 m (8 ft), délka 25,91 m (85 ft)
– 80,77 m (265 ft) nad hladinou moře
– 21,33 m (70 ft) výše než původní CAA pro STS
– Konstrukce většinou ocelová s některými komponenty z hliníku

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 12:20
od Amper
na tom twitteru nekdo resi material toho "zaskleni" a je fakt ze zvukove vlny pri startu jsou masivni (a to z te rampy muze startovat i FH). Neprehnali to s tim designovym vylepsenim ? Tusi nekdo co je to za sklo/plast ?

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 14:26
od Stepan
Amper píše:na tom twitteru nekdo resi material toho "zaskleni" a je fakt ze zvukove vlny pri startu jsou masivni (a to z te rampy muze startovat i FH). Neprehnali to s tim designovym vylepsenim ? Tusi nekdo co je to za sklo/plast ?
Nevím, ale stejné to plánují i u BFR což bude ještě horší... Takže u Dragonu a FH bych se toho nebál :)

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 22:37
od Pospíšil
CAA v poloze pro nástup posádky. Podle všech indicií je rameno mírně nakloněno vzhůru, údajně proto, že z nově zabudovaného mezipatra by to k CD s horizontální lávkou nevyšlo a mezipatro nemohlo být vestavěno výš, protože by mělo moc nízký strop. Astronauti budou zkrátka do lodi chodit mírně do kopečka.




Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 23:26
od Samo
Už sa nemôžem dočkať kedy tam bude vzpriamený TEL s Falconom a Dragonom na jeho špici :slint: Mimochodom aj keď je to celkom pravdepodobné no zaujímalo by ma či padlo už niekde oficiálne to že Dragon 2 Cargo bude využívať toto rameno napríklad pre nakládku citlivého nákladu tesne pred štartom?

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.8.2018 23:40
od Dugi
Mám pocit, že z 39A budu startovat jen pilotované Dragony. Nákladní budou létat ze čtyřicítky.

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 26.8.2018 9:00
od Pospíšil
Je pravda, že všechny zbývajíci nákladní Dragony 1 z kontraktu CRS-1 budou startovat z SLC-40.
Ale,... počet startů Crew Dragona s posádkou k ISS bude 1x, nebo zcela výjimečně 2x ročně. CD se v dopravě bude střídat se Sojuzy a Starlinery, takže bych zatím nevylučoval možnost, že některé Cargo Dragony by mohly startovat i z rampy 39a, aby se vytížení obou ramp trochu optimalizovalo.

Ohledně late load - plnění časově kritického nákladu co nejkratší dobu před startem, jedná se většinou o živé vzorky (hlodavci, rybky, hmyz), ovoce, nebo něco zmraženého, co vyžaduje přistup až k lodi s mražákem/ledničkou. K tomu se lépe hodí, když je raketa v horizontální poloze, přímo pod boční průlez Dragona najede "dodávka" s chlazeným prostorem a proběhne přeložení nákladu. Raketa se zvedne a do hodiny startuje. Na 39a už v tom mají praxi.
Při plnění takového nákladu skrze CAA by to bylo mnohem složitější. I když kdo ví, SpX umí často překvapit. :)




Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 18.9.2018 20:14
od Pospíšil
Dnes proběhl přesun EES (emergency egress system) z původní pozice pro posádky raketoplánů do vyšší výšky pro únik astronautů CD.


Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 19.9.2018 19:03
od Pospíšil