Stránka 10 z 17

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 12:24
od Martc
Je potreba si uvedomit ze momentalne probiha testovani na prvnich stupnich, ktere si na sebe jiz vydelali a s jejim znicenim se od zacatku pocita (ekonomicky). Toto testovani tedy prakticky nic nestoji, v porovnanim s tim kdyby byl prvni stupen znicen jentak pri testovani, nebo se postavil nejaky testovaci. A take si myslim, ze doted si stale nejsou jisti, ze behem sestupu a pristani nedojde k nejakemu poskozeni, ktere by branilo znovu pouziti.

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 12:34
od Amper
Jasne, myslim ze naklady na plosinu a jeji opravy/provoz jsou dost male

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 13:05
od Dugi
Vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit! :palec nahoru:

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 18:48
od Matyn
I já jsem mohl tenhle start pozorovat živě a mám jednu otázku:
První stupeň hoří asi dvě a tři čtvrtě minuty. A zpětný zážeh + přistávací zážeh trvají minutu. A je blbost, aby měl stupeň u sebe při zpáteční cestě ještě třetinu paliva. Jak to teda je? Kolik paliva teda stupeň má, když se vrací?

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 18:51
od Dugi
Přesný objem neznám, ale je potřeba si uvědomit, že devět motorů se používá jen při startu, tedy do oddělení. Všechny tři zbývající zážehy se provedou pouze středovým motorem, takže spotřeba paliva je devětkrát nižší, než pokud by hořely všechny.

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 19:22
od Matyn
:hlavou proti zdi To jsem si neuvědomil. Díky.

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 19:34
od vai777
Navíc hmotnost vracejícího se prvního stupně je drasticky redukována o vyhořelé palivo, takže motor nemusí brzdit stejnou masu, jaká opustila rampu při startu. Proto je motor při finální fázi přiškrcen na 70% nominálního tahu, což znamená taky menší množství spotřebovávaných pohonných látek.

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 19:35
od Pospíšil
Dugi píše:Všechny tři zbývající zážehy se provedou pouze středovým motorem, takže spotřeba paliva je devětkrát nižší, než pokud by hořely všechny.
Je to ještě trochu jinak. Při návratu prvního stupně na zem se provedou první dva zážehy (boost back burn, entry burn) pomocí tří motorů v řadě (středový plus dva protilehlé po stranách). Až při finálním třetím zážehu (landing burn) hoří jen jeden (středový) motor.

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 19:50
od Dugi
Aha, díky! :palec nahoru:

Re: CRS-6 (SpX-6)

Napsal: 15.4.2015 19:57
od Gubarev