Zelené právo přináší exkluzivní záznam z pokusu o přistání letounu SSTO Bukač na Laythe.
Přistání bylo monitorováno z velína na základně na Kerbinu, ale letoun přistával bez posádky, řízený na dálku z nové základny na Laythe. Pilotem byl Boris Kerbaněv, kopilot Ivan.
Boris: Ivane, jak zapnu to vysílání?
Ivan: Tím tlačítkem s nápisem Vysílání.
Boris: To je to vedle autodestrukce?
Ivan: Jo, napravo.
Boris: Kterej blb to dal vedle sebe?
Ivan: Prej to seřadili podle nějakých statistik - četnost používání nebo co. Nalevo to začíná výdejem panáku Kodky. Pak je ta dlouhá mezera a ta autodestrukce s vysíláním.
Boris: Jo, tak to už jsem asi zmáčknul. Proč se nám nikdo neozývá?
Ivan: Z Kerbinu letí signál asi čtvrt hodiny.
Boris: Jasně, tak tedy - Tady základna Laythe, čekáme na povolení k provedení přistávacího manévru SSTO Bukač. Potvrďte! .... no a než odpoví, dáme si panáčka, ne?
Ivan: Na zdraví!
Boris: Živijó!
... cinkot skleniček ...
Po necelé půlhodině:
Velín: Slyšíme jasně a zřetelně, Laythe. Všechno! Takže se dejte do práce, máte zelenou!
Boris: Nemáme zelenou *škyt*, máme jen kodku *škyt* a ta je průhledná *škyt*
Ivan: Ty seš jak dělo. *škyt* Pusť mě k tomu. *škyt* Já to vodřídím! Tak poď sem, ptáčku zpěváčku, kde tě *škyt* mám?
Boris: Píp, píp... já jsem Kputnik hihi *škyt*
Ivan: Volám řídící středisko, připravuji letoun na *škyt* sestup. Podle trajektorie letu nás přeletí o kousek... a ještě kousek navíc... a možná ještě kousek... ale to dáme... Štíty odhozeny *škyt* a přídavná nádrž taky *škyt*.
Boris: Chrrr ššš, Chrrr ššš
Ivan: Borisi, nespi! Koukni mi na stav toho, *škyt* tamtoho *škyt* toho letadla.
Boris: Nespím, jsem zkoušel, jak by *škyt* spolu mluvilo prase a šišlavý had! A jestli chceš vědět, *škyt* jak je na tom letadýlko, tak *škyt* všech deset kontrolek svítí zeleně *škyt*.
Ivan: Tam má být jen pět kontrolek.
Boris: Tak já jich vidím deset. To je dvakrát *škyt* lepší, než potřebujeme, ne?
Ivan: No dobrá. Velíne, rychlost klesla *škyt* pod 600. Výška 7000 a klesá, spouštím motor a začínám otáčet směrem k nám.
Boris: A seš si jistej, že *škyt* ta rovinka je opravdu rovná?
Ivan: Rovnější tu už nic není. Blížíme *škyt* se, rychlost 150, výška 1700, klesám.
Boris: *škyt* Jdu mu zamávat! Můžu? *škyt*
Ivan: Ne, hlídej kontrolky!
Boris: Seš srab! Dej si panáka, nebo pět!
Ivan: Teď ne! Jdu na přistání! Musím *škyt* se souře... soutře... soustředit!
Boris: Tak fajn. Jdu si dát za Tebe!
***AUTODESTRUKCE AKTIVOVÁNA. ČAS DO AUTODESTRUKCE JE 60 VTEŘIN. ODPOČET ZAHÁJEN.***
Ivan: Ty seš tele!
Boris: Je, já se asi *škyt* spletl.
Ivan: Koukej to *škyt* koukej to zastavit!
***DO AUTODESTRUKCE ZBÝVÁ 50 VTEŘIN***
Boris: Jo, jo, jasně. *škyt* Ale dám si ještě panáka!
***POČÍTAČ PŘEHODNOTIL POČET OBJEDNANÝCH PANÁKŮ. AUTODESTRUKCE PRAVDĚPODOBNĚ ZADÁNA OMYLEM. RUŠÍM PŘÍKAZ A PŘEJI HEZKOU KOCOVINU***
Boris: A je to. *škyt* Co ty?
Ivan: Nic. *škyt* Kdo jim to řekne?
V tuto chvíli uplynula půlhodina, během které doletěl signál z Laythe na Kerbin a zase zpět. V reproduktoru se začaly ozývat reakce na předchozí sled událostí. Vzhledem k tomu, že náš časopis čtou i nezletilí čtenáři, vynecháme raději tuto část a otiskneme oficiální prohlášení agentury:
Při pokusu o přistání SSTO Bukač došlo k selhání brzd na podvozku. Letoun sice hladce dosedl na víceméně rovný povrch nedaleko základny, ale nedokázal včas zabrzdit a najel na nerovnost, což mělo za následek jeho převrácení a explozi. Letoun byl bez posádky a tak nedošlo k žádným obětem na životech.
Bukač při přistání přelétá nad základnou
A takhle to dopadlo - nestihl to ubrzdit
