Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
JJ to si taky myslím.. ale co se nevidí, to grafiku netrápí..
alespoň se mi zdá, že monstrózní kolosy se méně kejvou.. 


- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Když je řeč o grafice... Dneska jsem si po hodně dlouhé pauze zase zahrál a vyzkoušel jsem to trochu poladit po té grafické stránce. Vlezl jsem do nastavení grafické karty, klikl na potřebné položky, nasadil brýle a tradiční cestu na Mun a zpět jsem si zahrál ve 3D
A bylo se opravdu čím kochat.

The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Pochlubte se!
BoboChrobo: Krásná práce - i přes zdánlivý neúspěch je to další krok k poznání vesmíru
Držím pěsti při dalších misích!
A nyní rychlé zprávy z Laythe:
V minulém čísle Zeleného práva jsme se dozvěděli o připravovaném "konvoji," jehož obsah nám nechtěl náměstek pro meziplanetární lety Vladimir Kerm prozradit. Dnes již máme nové informace. Konvoj konečně dorazil na místo určení - Laythe. Jednalo se o tři meziplanetární nosiče (Planet Transporter 2), které jako náklad nesly čtyřdílnou pohyblivou základnu, letoun typu SSTO nazvaný Bukač a tankovací stojan pro něj.
Transporter se základnou

Tankovací stanice

SSTO Bukač s krytem

Součástí konvoje měl být i vícemístný SSTO prostředek s vertikálním startem a přistáním. Bohužel se současná verze ukázala jako velmi těžkopádná a náročná na spotřebu paliva. Proto bylo od jeho vyslání upuštěno. Vždyť to není zase tak zásadní. "Když nemáte rajče, stačí tam dát kečup" a "Když nemáte vícemístný SSTO, stačí použít jednomístný Bukač" prohlásil vedoucí projektové kanceláře a kulinářský guru Juraj Krabica.
A jak celá mise probíhala?
Každý z transporterů musel provést několikanásobný zážeh, aby získal dostatečnou rychlost a dostal se na oběžnou dráhu kolem Kerbolu s cílem v soustavě Joolu, kam přilétaly po sobě s intervalem 10 až 14 dnů. Tam postupně provedly primární brzdný manévr v atmosféře Joolu, načež byly navedeny na oběžnou dráhu okolo Laythe, v jehož atmosféře dobrzdily a získaly tak rovníkovou oběžnou dráhu. Mezitím měli kerbonauté na Laythe za úkol nalézt nejvhodnější místo pro zbudování základny a pro případné přistání SSTO Bukač. Nalezly jedno poblíž jezer na rovníku. K průzkumu jim sloužil proudovými motory poháněný SSTO Vertikal (který jako SSTO vůbec nefunguje).

Po rychlém průzkumu místa byla navedena čtyřdílná základna na sestupovou dráhu a hladce přistála jen pár stovek metrů od plánovaného místa dopadu. Jednotlivé její části pak byly spojeny a základna byla uvedena do provozu. Základna sestává z výzkumného modulu s telekomunikačním zařízením, modulu zdravotnického (včetně operačního stolu a sekáčku na maso) a dvou modulů obytných.
Jeden z modulů

Celá sestavená stanice

Jako druhý sestoupil shůry tankovací stojan. I on dopadl poblíž základny bez problémů. Navíc je vybaven motory pro případný přesun.
Nyní hledají kerbonauté nejvhodnější prostor v okolí pro provizorní přistávací dráhu. Nicméně prvotní odhady nebyly tak přesné. Při podrobnějším průzkumu terénu došli k závěru, že je stále velmi nerovný pro takový stroj, jako je Bukač (podvozek má umístěn relativně blízko k trupu a tak hrozí převrhnutí na bok při přistání). Vypadá to na další stroj vyslaní k Laythe, kerý je úplně k ničemu.
Mrhání prostředky jen kvůli chybám konstruktérů začíná být na denním pořádku. Proto se vedoucí personálního oddělení Leonov Kermitin rozhodl udělat analýzu duševního a fyzického stavu všech zaměstnanců s ohledem na vliv pracovního prostředí, munárních fází, kerbolských erupcí, ročního období a dalších faktorů. Došel k závěru, že jsou zaměstnanci přepracovaní, pracují ve stresu a hlavně jim chybí potřebná motivace. Na základě zjištěných výsledků se vedení rozhodlo přidat do každého patra ve všech budovách automat na jahodové žvýkačky, nařídilo přes polední pauzy otevírat v každé místnosti alespoň jedno okno a každé třetí úterý v měsíci dává zaměstnankyním květinu a zaměstnancům řízek (vegetariáni dostávají obalovanou květinu).
"Doufáme, že se tak zvedne morálka a naši zaměstnanci dosáhnou lepších výsledků. Navíc je v plánu na příští týden teambuildingová akce "Přespolední leh" při které si budou muset zaměstnanci přes polední pauzu povinně lehnout na louku okolo startovací rampy a týmově odpočívat." řekl nám k tomu pan Kermitin.
A co dál? Funkční SSTO Vertikal 4 je již téměř hotový a vylepšená verze průzkumného letounu také. To bude součástí další zásilky na Leythe.
Všechny snímky: http://lberan.rajce.idnes.cz/Laythe

A nyní rychlé zprávy z Laythe:
V minulém čísle Zeleného práva jsme se dozvěděli o připravovaném "konvoji," jehož obsah nám nechtěl náměstek pro meziplanetární lety Vladimir Kerm prozradit. Dnes již máme nové informace. Konvoj konečně dorazil na místo určení - Laythe. Jednalo se o tři meziplanetární nosiče (Planet Transporter 2), které jako náklad nesly čtyřdílnou pohyblivou základnu, letoun typu SSTO nazvaný Bukač a tankovací stojan pro něj.
Transporter se základnou

Tankovací stanice

SSTO Bukač s krytem

Součástí konvoje měl být i vícemístný SSTO prostředek s vertikálním startem a přistáním. Bohužel se současná verze ukázala jako velmi těžkopádná a náročná na spotřebu paliva. Proto bylo od jeho vyslání upuštěno. Vždyť to není zase tak zásadní. "Když nemáte rajče, stačí tam dát kečup" a "Když nemáte vícemístný SSTO, stačí použít jednomístný Bukač" prohlásil vedoucí projektové kanceláře a kulinářský guru Juraj Krabica.
A jak celá mise probíhala?
Každý z transporterů musel provést několikanásobný zážeh, aby získal dostatečnou rychlost a dostal se na oběžnou dráhu kolem Kerbolu s cílem v soustavě Joolu, kam přilétaly po sobě s intervalem 10 až 14 dnů. Tam postupně provedly primární brzdný manévr v atmosféře Joolu, načež byly navedeny na oběžnou dráhu okolo Laythe, v jehož atmosféře dobrzdily a získaly tak rovníkovou oběžnou dráhu. Mezitím měli kerbonauté na Laythe za úkol nalézt nejvhodnější místo pro zbudování základny a pro případné přistání SSTO Bukač. Nalezly jedno poblíž jezer na rovníku. K průzkumu jim sloužil proudovými motory poháněný SSTO Vertikal (který jako SSTO vůbec nefunguje).

Po rychlém průzkumu místa byla navedena čtyřdílná základna na sestupovou dráhu a hladce přistála jen pár stovek metrů od plánovaného místa dopadu. Jednotlivé její části pak byly spojeny a základna byla uvedena do provozu. Základna sestává z výzkumného modulu s telekomunikačním zařízením, modulu zdravotnického (včetně operačního stolu a sekáčku na maso) a dvou modulů obytných.
Jeden z modulů

Celá sestavená stanice

Jako druhý sestoupil shůry tankovací stojan. I on dopadl poblíž základny bez problémů. Navíc je vybaven motory pro případný přesun.
Nyní hledají kerbonauté nejvhodnější prostor v okolí pro provizorní přistávací dráhu. Nicméně prvotní odhady nebyly tak přesné. Při podrobnějším průzkumu terénu došli k závěru, že je stále velmi nerovný pro takový stroj, jako je Bukač (podvozek má umístěn relativně blízko k trupu a tak hrozí převrhnutí na bok při přistání). Vypadá to na další stroj vyslaní k Laythe, kerý je úplně k ničemu.
Mrhání prostředky jen kvůli chybám konstruktérů začíná být na denním pořádku. Proto se vedoucí personálního oddělení Leonov Kermitin rozhodl udělat analýzu duševního a fyzického stavu všech zaměstnanců s ohledem na vliv pracovního prostředí, munárních fází, kerbolských erupcí, ročního období a dalších faktorů. Došel k závěru, že jsou zaměstnanci přepracovaní, pracují ve stresu a hlavně jim chybí potřebná motivace. Na základě zjištěných výsledků se vedení rozhodlo přidat do každého patra ve všech budovách automat na jahodové žvýkačky, nařídilo přes polední pauzy otevírat v každé místnosti alespoň jedno okno a každé třetí úterý v měsíci dává zaměstnankyním květinu a zaměstnancům řízek (vegetariáni dostávají obalovanou květinu).
"Doufáme, že se tak zvedne morálka a naši zaměstnanci dosáhnou lepších výsledků. Navíc je v plánu na příští týden teambuildingová akce "Přespolední leh" při které si budou muset zaměstnanci přes polední pauzu povinně lehnout na louku okolo startovací rampy a týmově odpočívat." řekl nám k tomu pan Kermitin.
A co dál? Funkční SSTO Vertikal 4 je již téměř hotový a vylepšená verze průzkumného letounu také. To bude součástí další zásilky na Leythe.
Všechny snímky: http://lberan.rajce.idnes.cz/Laythe
Re: Pochlubte se!
No to je úžasné súdruhovia. Tie techniky na zvýšenie morálky od vás okopírujeme. Tiež s tým máme problém a je to jeden z dôvodov, prečo náš vesmírny program zamrzol. Takže ešte raz, ďakujeme za tip.
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!



A ludane, ta stanice se ti spojila v pohodě? Myslím do tvaru té mřížky, mě to myslím dělalo problémy, spojit se dvěma porty najednou.
Re: Pochlubte se!
Samo1995: SAMOzřejmě si okopírujte cokoliv chcete, nechť vám to je k užitku 
BoboChrobo: spojilo se to bez potíží - jen to domanévrovat tak, aby to vyšlo - to chce buď zlatý ručičky, nebo svatou trpělivost - a já nemám nic zlatýho, ani svatýho, takže jsem rád, že mě u toho dokování nikdo nesledoval

BoboChrobo: spojilo se to bez potíží - jen to domanévrovat tak, aby to vyšlo - to chce buď zlatý ručičky, nebo svatou trpělivost - a já nemám nic zlatýho, ani svatýho, takže jsem rád, že mě u toho dokování nikdo nesledoval

Re: Pochlubte se!
Jak to tady člověk čte, má hned chuť vytvářet obdobné příběhy..
Možná se do toho po zkouškovém taky pustím a zkusím zplodit aspoň něco z poloviny tak dobrého jako je tady.

Re: Pochlubte se!
Zelené právo přináší exkluzivní záznam z pokusu o přistání letounu SSTO Bukač na Laythe.
Přistání bylo monitorováno z velína na základně na Kerbinu, ale letoun přistával bez posádky, řízený na dálku z nové základny na Laythe. Pilotem byl Boris Kerbaněv, kopilot Ivan.
Boris: Ivane, jak zapnu to vysílání?
Ivan: Tím tlačítkem s nápisem Vysílání.
Boris: To je to vedle autodestrukce?
Ivan: Jo, napravo.
Boris: Kterej blb to dal vedle sebe?
Ivan: Prej to seřadili podle nějakých statistik - četnost používání nebo co. Nalevo to začíná výdejem panáku Kodky. Pak je ta dlouhá mezera a ta autodestrukce s vysíláním.
Boris: Jo, tak to už jsem asi zmáčknul. Proč se nám nikdo neozývá?
Ivan: Z Kerbinu letí signál asi čtvrt hodiny.
Boris: Jasně, tak tedy - Tady základna Laythe, čekáme na povolení k provedení přistávacího manévru SSTO Bukač. Potvrďte! .... no a než odpoví, dáme si panáčka, ne?
Ivan: Na zdraví!
Boris: Živijó!
... cinkot skleniček ...
Po necelé půlhodině:
Velín: Slyšíme jasně a zřetelně, Laythe. Všechno! Takže se dejte do práce, máte zelenou!
Boris: Nemáme zelenou *škyt*, máme jen kodku *škyt* a ta je průhledná *škyt*
Ivan: Ty seš jak dělo. *škyt* Pusť mě k tomu. *škyt* Já to vodřídím! Tak poď sem, ptáčku zpěváčku, kde tě *škyt* mám?
Boris: Píp, píp... já jsem Kputnik hihi *škyt*
Ivan: Volám řídící středisko, připravuji letoun na *škyt* sestup. Podle trajektorie letu nás přeletí o kousek... a ještě kousek navíc... a možná ještě kousek... ale to dáme... Štíty odhozeny *škyt* a přídavná nádrž taky *škyt*.
Boris: Chrrr ššš, Chrrr ššš
Ivan: Borisi, nespi! Koukni mi na stav toho, *škyt* tamtoho *škyt* toho letadla.
Boris: Nespím, jsem zkoušel, jak by *škyt* spolu mluvilo prase a šišlavý had! A jestli chceš vědět, *škyt* jak je na tom letadýlko, tak *škyt* všech deset kontrolek svítí zeleně *škyt*.
Ivan: Tam má být jen pět kontrolek.
Boris: Tak já jich vidím deset. To je dvakrát *škyt* lepší, než potřebujeme, ne?
Ivan: No dobrá. Velíne, rychlost klesla *škyt* pod 600. Výška 7000 a klesá, spouštím motor a začínám otáčet směrem k nám.
Boris: A seš si jistej, že *škyt* ta rovinka je opravdu rovná?
Ivan: Rovnější tu už nic není. Blížíme *škyt* se, rychlost 150, výška 1700, klesám.
Boris: *škyt* Jdu mu zamávat! Můžu? *škyt*
Ivan: Ne, hlídej kontrolky!
Boris: Seš srab! Dej si panáka, nebo pět!
Ivan: Teď ne! Jdu na přistání! Musím *škyt* se souře... soutře... soustředit!
Boris: Tak fajn. Jdu si dát za Tebe!
***AUTODESTRUKCE AKTIVOVÁNA. ČAS DO AUTODESTRUKCE JE 60 VTEŘIN. ODPOČET ZAHÁJEN.***
Ivan: Ty seš tele!
Boris: Je, já se asi *škyt* spletl.
Ivan: Koukej to *škyt* koukej to zastavit!
***DO AUTODESTRUKCE ZBÝVÁ 50 VTEŘIN***
Boris: Jo, jo, jasně. *škyt* Ale dám si ještě panáka!
***POČÍTAČ PŘEHODNOTIL POČET OBJEDNANÝCH PANÁKŮ. AUTODESTRUKCE PRAVDĚPODOBNĚ ZADÁNA OMYLEM. RUŠÍM PŘÍKAZ A PŘEJI HEZKOU KOCOVINU***
Boris: A je to. *škyt* Co ty?
Ivan: Nic. *škyt* Kdo jim to řekne?
V tuto chvíli uplynula půlhodina, během které doletěl signál z Laythe na Kerbin a zase zpět. V reproduktoru se začaly ozývat reakce na předchozí sled událostí. Vzhledem k tomu, že náš časopis čtou i nezletilí čtenáři, vynecháme raději tuto část a otiskneme oficiální prohlášení agentury:
Při pokusu o přistání SSTO Bukač došlo k selhání brzd na podvozku. Letoun sice hladce dosedl na víceméně rovný povrch nedaleko základny, ale nedokázal včas zabrzdit a najel na nerovnost, což mělo za následek jeho převrácení a explozi. Letoun byl bez posádky a tak nedošlo k žádným obětem na životech.
Bukač při přistání přelétá nad základnou

A takhle to dopadlo - nestihl to ubrzdit

Přistání bylo monitorováno z velína na základně na Kerbinu, ale letoun přistával bez posádky, řízený na dálku z nové základny na Laythe. Pilotem byl Boris Kerbaněv, kopilot Ivan.
Boris: Ivane, jak zapnu to vysílání?
Ivan: Tím tlačítkem s nápisem Vysílání.
Boris: To je to vedle autodestrukce?
Ivan: Jo, napravo.
Boris: Kterej blb to dal vedle sebe?
Ivan: Prej to seřadili podle nějakých statistik - četnost používání nebo co. Nalevo to začíná výdejem panáku Kodky. Pak je ta dlouhá mezera a ta autodestrukce s vysíláním.
Boris: Jo, tak to už jsem asi zmáčknul. Proč se nám nikdo neozývá?
Ivan: Z Kerbinu letí signál asi čtvrt hodiny.
Boris: Jasně, tak tedy - Tady základna Laythe, čekáme na povolení k provedení přistávacího manévru SSTO Bukač. Potvrďte! .... no a než odpoví, dáme si panáčka, ne?
Ivan: Na zdraví!
Boris: Živijó!
... cinkot skleniček ...
Po necelé půlhodině:
Velín: Slyšíme jasně a zřetelně, Laythe. Všechno! Takže se dejte do práce, máte zelenou!
Boris: Nemáme zelenou *škyt*, máme jen kodku *škyt* a ta je průhledná *škyt*
Ivan: Ty seš jak dělo. *škyt* Pusť mě k tomu. *škyt* Já to vodřídím! Tak poď sem, ptáčku zpěváčku, kde tě *škyt* mám?
Boris: Píp, píp... já jsem Kputnik hihi *škyt*
Ivan: Volám řídící středisko, připravuji letoun na *škyt* sestup. Podle trajektorie letu nás přeletí o kousek... a ještě kousek navíc... a možná ještě kousek... ale to dáme... Štíty odhozeny *škyt* a přídavná nádrž taky *škyt*.
Boris: Chrrr ššš, Chrrr ššš
Ivan: Borisi, nespi! Koukni mi na stav toho, *škyt* tamtoho *škyt* toho letadla.
Boris: Nespím, jsem zkoušel, jak by *škyt* spolu mluvilo prase a šišlavý had! A jestli chceš vědět, *škyt* jak je na tom letadýlko, tak *škyt* všech deset kontrolek svítí zeleně *škyt*.
Ivan: Tam má být jen pět kontrolek.
Boris: Tak já jich vidím deset. To je dvakrát *škyt* lepší, než potřebujeme, ne?
Ivan: No dobrá. Velíne, rychlost klesla *škyt* pod 600. Výška 7000 a klesá, spouštím motor a začínám otáčet směrem k nám.
Boris: A seš si jistej, že *škyt* ta rovinka je opravdu rovná?
Ivan: Rovnější tu už nic není. Blížíme *škyt* se, rychlost 150, výška 1700, klesám.
Boris: *škyt* Jdu mu zamávat! Můžu? *škyt*
Ivan: Ne, hlídej kontrolky!
Boris: Seš srab! Dej si panáka, nebo pět!
Ivan: Teď ne! Jdu na přistání! Musím *škyt* se souře... soutře... soustředit!
Boris: Tak fajn. Jdu si dát za Tebe!
***AUTODESTRUKCE AKTIVOVÁNA. ČAS DO AUTODESTRUKCE JE 60 VTEŘIN. ODPOČET ZAHÁJEN.***
Ivan: Ty seš tele!
Boris: Je, já se asi *škyt* spletl.
Ivan: Koukej to *škyt* koukej to zastavit!
***DO AUTODESTRUKCE ZBÝVÁ 50 VTEŘIN***
Boris: Jo, jo, jasně. *škyt* Ale dám si ještě panáka!
***POČÍTAČ PŘEHODNOTIL POČET OBJEDNANÝCH PANÁKŮ. AUTODESTRUKCE PRAVDĚPODOBNĚ ZADÁNA OMYLEM. RUŠÍM PŘÍKAZ A PŘEJI HEZKOU KOCOVINU***
Boris: A je to. *škyt* Co ty?
Ivan: Nic. *škyt* Kdo jim to řekne?
V tuto chvíli uplynula půlhodina, během které doletěl signál z Laythe na Kerbin a zase zpět. V reproduktoru se začaly ozývat reakce na předchozí sled událostí. Vzhledem k tomu, že náš časopis čtou i nezletilí čtenáři, vynecháme raději tuto část a otiskneme oficiální prohlášení agentury:
Při pokusu o přistání SSTO Bukač došlo k selhání brzd na podvozku. Letoun sice hladce dosedl na víceméně rovný povrch nedaleko základny, ale nedokázal včas zabrzdit a najel na nerovnost, což mělo za následek jeho převrácení a explozi. Letoun byl bez posádky a tak nedošlo k žádným obětem na životech.
Bukač při přistání přelétá nad základnou

A takhle to dopadlo - nestihl to ubrzdit

Re: Pochlubte se!
Kuská agentura pro letectví a kosmonautiku Koskosmos všem přeje krásné a pohodové prožití svátků zimního slunovaratu, Vánoc, Chanuky, Ramadanu a všech dalších svátků a narozenin, případně dalších oslav výročí, jakož i Silvestra a příchodu nového roku i Nového Roku (a taky hodně dárků od Ježíška, Santy Klause, dědy Mráze a dalších...)


Re: Pochlubte se!
Tak tohle se ti fakt povedlo! Díky moc 
