Sleduje turbulencie, vzdušné víry ktoré odrážajú časť žiarenia a potom na základe dopplerovho efektu, ktorý sposobuje že sa EM vlny buď skracujú alebo predlžujú, sa ráta rýchlosť k či od radaru. Niekoľko antén, počítače a merania v rôznych výškach dá sa slušne určiť ako fúka v 3D priestore. To je tak v skratke, môžeš si viac prečítať aj na anglickej wiki prípadne. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wind_pr ... 0altitude.
Toto vzniklo nedávno a je to blbosť na ntú... Ide o jedinú slepú cestu, Remedios Avenue ktorá nikam nevedie a je medzi pozemkami SpaceX, využíva ju len a iba SpaceX. Konkrétne medzi výrobou a novo budovanou rafinériou kde nedávno odviezli SN-15 a 16. Ochranka SpaceX tam nechce z logických dôvodov púšťať verejnosť k SN-15,16 no cesta je verejná stále a SpaceX malo požiadať o dlhodobú uzáveru či odpredaj a tak to nakoniec aj skončí. Len CNN (tuším pôvodný článok z ktorého čerpá aj idnes) z toho urobil klasickú novinársku senzáciu "wow" poburujúci clickbait... Obyvateľov v BC mimo SpaceX moc nieje, nedávno odišiel aj Nomadd ostáva tuším len Mary zatiaľ a myslím ešte niekto možno.
Edit: Bola to CNN nie TheVerge, ale tuším aj tam som ten článok videl.
Re: Starbase Boca Chica
Napsal: 24.6.2021 7:39
od Amper
ohledne te licence - ta ochranka nebude (pravdepodobne) soucasti SpX a tudiz je to jejich vec. Navic se nedivim ze licenci nemaji - ono se to nezda ale v USA je tolik veci na ktere clovek musi mit licenci , ve vetsine pripadu na urovni statu, ze jeji opomenuti se muze stat dost jednoduse.
A posledni poznamka - nezapominejte ze (na rozdil od CZ) je v USA funkce statniho zastupce volena. Tj. defakto politicka a tudiz to klidne muze slouzit panu Saezovi jen pro medialni zviditelneni a zvednuti sance ziskat funkci i na dalsi obdobi.
Můj komentář: ano, je to víceméně bouře ve sklenici vody, nicméně je velmi pravděpodobné, že se zakládá na faktech a SpX by si to měla vyřešit.
Jednak zažádat o změnu územního plánu, tj. pokud se části veřejných komunikací ocitly uvnitř jejich výrobního areálu a vlastní veškeré pozemky kolem této komunikace, měli by požádat o její trvalé uzavření pro veřejnost, nebo změnu užívání tohoto pozemku a odkoupit jej.
Pokud používají sekuriťáky bez potřebné licence, asi si budou muset najmout o něco dražší licencované sekuriťáky.
Jestli už vyčerpali 300 hod na uzavření silnice č.4 během 1/2 roku, měli by si urychleně požádat o udělení výjimky na více hodin ročně po dobu 1-2 roky, kdy probíhá výstavba rampy a uzavírky se nekonají jen kvůli startům.
Je to klasika: progresivní podnikatel jede tak rychle, že nestíhá měnit zákony a pravidla kolem sebe. Není to první případ SpX, nebo Tesly a zřejmě se bude ještě několikrát opakovat.