Starship/BFS
Re: Starship/BFS
Možná by bylo vhodnější, kdyby konstrukce rakety počítala už před startem s použitím pro měsíční základnu. Pokud by třeba bylo na válcové části po výšce nějaké samořezné dělení (rozumné množství výbušniny bezpečně ukryté v těle pláště), pak by bylo možné tyto dvě poloviny ve spodní části od sebe postupně oddělit. To by bylo bezpečnější a jednodušší (klidně by to mohlo být v rámci nákladní mise, aby se minimalizovalo riziko). V podstatě by to na povrchu Měsíce vyžadovalo pouze rovný terén s dvojicí kolejnic.
Osobně mi celá převrácená loď nedává smysl i s ohlednem na válcový prostor obydlí s nutností upravovat zaoblenou podlahu.
Osobně mi celá převrácená loď nedává smysl i s ohlednem na válcový prostor obydlí s nutností upravovat zaoblenou podlahu.
Thales píše: 12.9.2024 13:27Neboj, díval jsem se pořádně a nic jsem nepřehlédl. Jen si uvědomuju jakou práci dají rozsáhlejší zemní práce na ukotvení lan v takovžch podmínkách, kdy na to ještě nemáš pořádné vybavení. Ale i s ním to není sranda. Podpěry jsem si také všiml, ale podpěra takovéto konstrukce ti neroznese rovnoměrně zatížení, je poměrně stavebně náročná a zůstane pod raketou (pokud jí nepřekulíš, což bych nedělal)
Gravitace na Marsu není 1/6, ale 0,376 pozemské. Hmotnost Starship V3+ po vyložení základního nákladu by mohla být kolem 150 tun (když budeme uvažovat tu lehčí variantu), takže pořád manipuluješ v naprosto šílených podmínkách s tělesem, které má minimálně 56 tun. Vybudování zázemí, které je schopno takového úkonu samo o sobě nebude snadné. Jak hluboko do země musí být ukotvené patky, které udrží takový tah?
Re: Starship/BFS
Výhoda celé lodi je v její hermetičnosti a jakmile se spotřebuje palivo a vypustí zbytky ven je k dispozici obrovský prostor v nádržích. Už na Apollo Applications Program, počítali že třetí stupeň Saturnu V bude "mokrá dílna"
při pilotovaném letu kolem Venuše.
Je potřeba myslet mimo obálku možností Apollo programu, tady operujeme s cca 1000m3 nákladového prostoru a řádově vyšší nosností. V průměru 9m je možné realizovat klidně 3 patra a nebo 2,5 patra, s tím že spodní 0,5 patro bude technické. Těch lodí tam může přistát kolik chceme, je to z nerezu a vyrábí to jak Baťa cvičky, létá to na metan - takže levněji už to nejde
Podle mě bych začal prostě modulární výstavbou, jeden modul = jedna Lunarship .

Je potřeba myslet mimo obálku možností Apollo programu, tady operujeme s cca 1000m3 nákladového prostoru a řádově vyšší nosností. V průměru 9m je možné realizovat klidně 3 patra a nebo 2,5 patra, s tím že spodní 0,5 patro bude technické. Těch lodí tam může přistát kolik chceme, je to z nerezu a vyrábí to jak Baťa cvičky, létá to na metan - takže levněji už to nejde

Podle mě bych začal prostě modulární výstavbou, jeden modul = jedna Lunarship .
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1392
- Reputace: 791
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship/BFS
Předělat nádrže Starshipu na základnu bude vyžadovat spoustu zdrojů a lidí, navíc v reálu takhle obří prostor zatím nepotřebuješ.
lift off we have a lift off
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11994
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship/BFS
S příchodem S33, určené pro IFT-7, se dostáváme k další verzi tohoto kosmického plavidla, takže nebude na škodu si ve všech těch verzích udělat trochu přehled.
Schemata nejsou absolutně přesná, není to technický výkres, ale základní vizuální rozdíly mezi verzemi Starshipů jsou patrné. A ano, nejnovější Starship v2 je o 1 obruč (~1,8 m) vyšší.

Schemata nejsou absolutně přesná, není to technický výkres, ale základní vizuální rozdíly mezi verzemi Starshipů jsou patrné. A ano, nejnovější Starship v2 je o 1 obruč (~1,8 m) vyšší.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship/BFS
Jedna animace od Číňanů
, připravují svoji verzi


- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11994
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship/BFS
Shotwellová se toho teda nebojí. Až 400 startů Starship v následujících 4 letech.

---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship/BFS
Tak to bude pořádná jízda 

Re: Starship/BFS
z hlediska bezpečnosti by dávalo smysl, pokud by lidé letěli až po stém startu Straship, což platí i pro lety v rámci mise Artemis (i když u Měsíce asi bude stačit jednou prokázat, že tam lze bezpečně přistát a vzlétnout a pak tam v rámci ostré mise ještě bezpečně přistát se zásobovací misí).
Takže ta kadence dává určitě smysl.
Takže ta kadence dává určitě smysl.
Re: Starship/BFS
Ono to zase tak horké nebude i GS má svou konstantu, sice není tak velká, ale existuje. Už se jí na něco ptali, a potom jestli je to její odhad nebo EM. Řekla, že její a bylo to moc optimistické posléze. Tuším, že to bylo, kdy budou lidi na Marsu nebo něco kolem raket. Můj odhad je, že budou rádi, když jich odstartuje 100. Schválně kdo bude blíže. I když i to by byl velký skok.
Jakž takž s odstupem krok drží Čína, a to je země, kde na to tlačí soudruzi shora. EU se snad už jen soustřeďuje, aby udržela aspoň nějaký kosmoprůmysl (nosiče) a nezdrhli jí z oboru lidi. Ono se ukazuje, že odhlasováním si hlavně bichle papírů jak se urychlí rozvoj/inovace, věda a výzkum jaksi nefunguje.

Re: Starship/BFS
Dneska jsem na X viděl výpočet počtu kamionů pro tento počet startů
Zkusím najít

Zkusím najít