Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 1.10.2024 1:52
Je sakra rozdíl mezi poviností doložit důkazy - studii (výsledky), což je smysl SEA a metodikou jak libovolná data pro vypracování studie shromáždit. Jinak řečeno v SEA máš povinost argumentovat. Kde a jakým způspobem data/důkazy vydoluješ je na tobě, jde jen o to aby byly validní. Různých metodik, i těch zákonem normovaných, je vždy více, a volíš je jen ty a tvůj tým ... metodologie je v podstatě další vědní obor.
Pokud si pamatuji, tak konkrétně ověřovali již historicky stanovený hlukový limit B savců na160dB. Pravděpodobně s možnou vidinou s ním jít nahoru pro premisu, že je sonický třesk při přistání srovnatelný s úderem blesku/hromem.
( a pokud čtu mezi řádky, tak hned u prvních dvou měření se sonický třeskem se dostali na 156dB, tedy pro SpX nevýhodné, a proto to nebylo třeba testovat a dokazovat dál. Ukončit "výzkum" po dvou jedincích z populace mnoha tisícové je prostě takový prapodivné, to povolení měli na víc... ale to je jen moje polemika, bůh ví jak to bylo)
Takže ano, můžeš psát, že jim to přikázali,klidně i do Novinek, i Elon to může povídat , jen se pak nediv, že to vůbec nedává smysl.
Stejně tak vychazí nesmysly, když se míchají dopady startů a přistání. Natož když se u historicky prvních přistání argumentuje nějakou dvacetiletou historickou zkušeností na tamní populaci.
Extrémní rozdíl mezi přistáními a starty raket a jejich dopadech na okolí by mohl být v této komunitě chápán citlivěji, natož ve vláknu o SpaceX. Upozornil jsem na to, protože se tu neřešilo věcně ono povolení , případně vliv na žp a pointa (SEA), ale jsou tu předpojaté ploché dehonestující výkřiky na SEA na hraně soudnosti ..... a zavdávající k dezinfomacím.
Pokud si pamatuji, tak konkrétně ověřovali již historicky stanovený hlukový limit B savců na160dB. Pravděpodobně s možnou vidinou s ním jít nahoru pro premisu, že je sonický třesk při přistání srovnatelný s úderem blesku/hromem.
( a pokud čtu mezi řádky, tak hned u prvních dvou měření se sonický třeskem se dostali na 156dB, tedy pro SpX nevýhodné, a proto to nebylo třeba testovat a dokazovat dál. Ukončit "výzkum" po dvou jedincích z populace mnoha tisícové je prostě takový prapodivné, to povolení měli na víc... ale to je jen moje polemika, bůh ví jak to bylo)
Takže ano, můžeš psát, že jim to přikázali,klidně i do Novinek, i Elon to může povídat , jen se pak nediv, že to vůbec nedává smysl.
Stejně tak vychazí nesmysly, když se míchají dopady startů a přistání. Natož když se u historicky prvních přistání argumentuje nějakou dvacetiletou historickou zkušeností na tamní populaci.

Extrémní rozdíl mezi přistáními a starty raket a jejich dopadech na okolí by mohl být v této komunitě chápán citlivěji, natož ve vláknu o SpaceX. Upozornil jsem na to, protože se tu neřešilo věcně ono povolení , případně vliv na žp a pointa (SEA), ale jsou tu předpojaté ploché dehonestující výkřiky na SEA na hraně soudnosti ..... a zavdávající k dezinfomacím.