Stránka 9 z 23
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 5:51
od Pospíšil
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 9:53
od Amper
Dugi píše:Dnes bude Falcon opět sklopen, aby bylo možné do Dragonu naložit náklad, který je časově citlivý - např. živé myši.
Nedari se me nikde najit jak vypada "prepravka" na ty mysi. Netusite nekdo jak vypada jejich bejvak ? Docela by me zajimalo jak je reseno ze je nakladaj "na lezato" plus to zda maji nejakou ochranu proti pretizeni (polstrovani?)
Nasel jsem jen toto :
coz je stara fotka a prepravni kontejner by mel byt ten prostredni.
BTW : pokud to nekdo budete hledat tak nepouzivaj "mouse" ale "rodent" coz je hlodavec

Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 10:03
od Raul
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 15:28
od Raul
Časosběr včerejšího zvedání na rampě.
http://spaceflightnow.com/2017/02/16/ti ... h-pad-39a/
Předstartovní konference se posouvá na 23:00 CET.
https://twitter.com/jeff_foust/status/8 ... 0533115907
Předpověd L-1 dává už stejných 70% pro start v sobotním i nedělním termínu.
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 18:52
od Tris
Investigating a (very small) leak in the upper stage. If ok, will launch tomorrow.
SpaceX řeší velmi malý únik v horním stupni, nicméně zítřejší start ještě není vyloučen.
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 20:16
od Tris
A
tady je k náhlednutí čerstvě vydaná licence od FAA pro lety s Dragonem z LC-39A.
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 21:19
od Tris
Gwynne Shotwellová právě teď zodpovídá otázky přímo na LC-39A na NASATV. Zatím zajímavé hlody: únik byl nalezen v héliovém systému druhého stupně, ale SpaceX věří, že konkrétní problém brzo identifikují a opraví, proto se pokračuje s odpočtem; pro zahájení provozu FH je potřeba funkční SLC-40 na podporu startů F9, premiérový let stále počítá se s polovinou roku a bude nejspíš bez zákazníka, ačkoli zájemci jsou; Red Dragon se odkládá na 2020; žádný aerodynamický kryt ještě nebyl zachráněn, ačkoli k pokusům došlo, pro znovupoužití nemůže přistávat do vody, úspěch se očekává snad tento rok.
EDIT: Block 5 je především výsledkem požadavků pro CCtCap (praskliny na turbopumpách) a lety se satelity národní bezpečnosti s "asi 100 změnami".
EDIT2: B1021 pro SES-10 je na cestě z McGregoru a stále v plánu na březen, skafandry vypadají "really cool" a návrhy byly v několika barvách, SLC-40 bude znovu funkční v létě, SpaceX je finančně v pohodě a nemá dluhy, ale minulý rok nevydělávali. LC-39A zatím stála téměř 100 milionů USD, po úplném dokončení (crew access arm apod.) to bude určitě víc. Je hodně zájemců o let na Red Dragonovi, "evropští, komerční", SpaceX obrátí svoji pozornost na Mars snad za rok - až bude uzavřená vývojová fáze CCtCap a FH.
Únik se týká héliového spin systému, tedy systému, který roztáčí turbopumpy před zahájením činnosti plynového generátoru (startup fáze).
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 21:56
od Samo
Teraz som zapol NASA TV a vyzerá to tak že vysielajú live z Falconu na LC39A
https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/#public
Edit: Vlastne o tom píše už Tris

len tam nebol akurát ten rozhovor tak ma to zmiatlo

Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 23:11
od Tris
Předletová tisková konference teď na NASATV. Podle Jessicy Jensen pokračuje vyšetřování úniku na druhém stupni, ale čas startu zatím drží.
Re: CRS-10 (SpX-10)
Napsal: 17.2.2017 23:27
od Tris
Horká novinka z prelaunch konference: SpaceX a NASA zahájily diskuze o znovupoužití prvního stupně na CRS misích, první studie NASA by měla být připravená v dubnu/květnu!
