Stránka 80 z 88

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 26.7.2024 8:40
od Tjov
:-) to je prostě klasika, i jinak extrémně spolehlivá Toyota musí vyměnit 102000 motorů 3.5 V6 turbo v Tundrách a Lexus LX, protože ... tadáááá ... mohli zůstat při opracování "špony v bloku" - nevymyšlíš :mrgreen:

edit: a jako bonus je Tundra na rámu, tak by mě zajímalo jestli budou sundávat kastli z rámu a nebo to vyloví vrchem - nicméně nezávidím :mrgreen:

Jj ten druhý zážeh je vlastně takový "pšouk" :palec nahoru:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 26.7.2024 8:58
od Pospíšil
Tjov píše: 26.7.2024 7:55 Je to tak, našli příčinu v tenkém vedení pro tlakový senzor. Trubička vypadla z klipsny a vibracemi se v ní udělala trhlinka. Při přeletové fázi bohužel unikající kyslík ochladil některé komponenty motoru natolik, že při druhém zážehu došlo na tvrdý start a motor se poškodil.
V podrobném popisu výsledků vyšetřování SpX uvádí, že neplánované podchlazení motoru, kvůli unikajícímu kyslíku, nejvíc negativně ovlivnilo komponenty pro dodávku zážehové směsi do spalovací komory. Proto ten hard start, poškození motoru a ztráta kontroly nad polohou stupně.

All in all, nejdůležitější je, že příčinu anomálie téměř s jistotou našli, není to zásadní konstrukční problém, náprava byla dost rychlá a doufejme i účinná, takže F9 může zase rychle do služby, nasekat dalších 300 úspěšných startů za sebou. :palec nahoru:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 26.7.2024 9:02
od Tjov
Jinak Jared nešetří chválou nad týmem co měl analýzu a hledání příčiny selhání na starosti :palec nahoru:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 26.7.2024 9:08
od Tjov
Pospíšil píše: 26.7.2024 8:58 All in all, nejdůležitější je, že příčinu anomálie téměř s jistotou našli, není to zásadní konstrukční problém, náprava byla dost rychlá a doufejme i účinná, takže F9 může zase rychle do služby, nasekat dalších 300 úspěšných startů za sebou. :palec nahoru:
Uvádí že ta náprava je "near term", což může být v jejich podání desítku startů. Podle mě se toho senzoru vzdát nechtějí :mrgreen: na finální řešení si počkáme :palec nahoru:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 26.7.2024 12:41
od petrsida
Pospíšil píše: 26.7.2024 8:31 U raketové techniky mě nepřestává fascinovat jedna věc. I po téměř 70 letech vývoje těchto technologií po celém světě se i dnes může u extrémně spolehlivého nosiče/motoru objevit ojedinělá drobná závada, která zhatí celou misi. Btw, ten poslední cirkularizační zážeh, co se nezdařil, měl trvat kolik, 1 sekundu? :icon_exclaim:
Jo, sekundu...

a taková drobnost to je


klasika, nejlepší dil je žádný díl

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 1.8.2024 11:28
od Pospíšil
K 1.8.2024 letos zatím 73 startů F9 & FH, z toho 1 neúspěšný (12.7.), v průměru 1 za 2,92 dne.
Pokud by do konce roku pokračovali stejným průměrným tempem, letos by provedli 125 vzletů F9/FH.

Po měsících:
10 leden
09 únor
12 březen
12 duben
13 květen
11 červen
06 červenec

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 1.8.2024 13:31
od Tjov
Jak bylo řečeno, tak se i stalo, SpaceX je texaskou společností - děkovačka z kongresu :palec nahoru:

Teď ještě založit TITS (Texas Institute of Technology and Science) a bude to kompletní :palec nahoru:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 1.8.2024 15:03
od Pospíšil
Tjov píše: 1.8.2024 13:31
Teď ještě založit TITS (Texas Institute of Technology and Science) a bude to kompletní :palec nahoru:
A jak říká Elon "everybody likes tits", takže ta univerzita bude mít určitě úspěch. :lol:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 10.8.2024 9:41
od Tjov
Je pár hodin do startu a SpaceX oficiálně uvádí, že na Floridě provede dva starty v rozmezí 13 minut :

14:50 Starlink 8-3 SLC-40
15:03 Starlink 10-7 LC-39A

Tak co vyjde to :) ?

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 10.8.2024 14:59
od Tjov
Nevyšlo , Starlink 10-7 letí zítra