Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 26.7.2024 8:40


edit: a jako bonus je Tundra na rámu, tak by mě zajímalo jestli budou sundávat kastli z rámu a nebo to vyloví vrchem - nicméně nezávidím

Jj ten druhý zážeh je vlastně takový "pšouk"

Diskusní fórum o kosmonautice
https://forum.kosmonautix.cz/
V podrobném popisu výsledků vyšetřování SpX uvádí, že neplánované podchlazení motoru, kvůli unikajícímu kyslíku, nejvíc negativně ovlivnilo komponenty pro dodávku zážehové směsi do spalovací komory. Proto ten hard start, poškození motoru a ztráta kontroly nad polohou stupně.Tjov píše: 26.7.2024 7:55 Je to tak, našli příčinu v tenkém vedení pro tlakový senzor. Trubička vypadla z klipsny a vibracemi se v ní udělala trhlinka. Při přeletové fázi bohužel unikající kyslík ochladil některé komponenty motoru natolik, že při druhém zážehu došlo na tvrdý start a motor se poškodil.
Uvádí že ta náprava je "near term", což může být v jejich podání desítku startů. Podle mě se toho senzoru vzdát nechtějíPospíšil píše: 26.7.2024 8:58 All in all, nejdůležitější je, že příčinu anomálie téměř s jistotou našli, není to zásadní konstrukční problém, náprava byla dost rychlá a doufejme i účinná, takže F9 může zase rychle do služby, nasekat dalších 300 úspěšných startů za sebou.![]()
Jo, sekundu...Pospíšil píše: 26.7.2024 8:31 U raketové techniky mě nepřestává fascinovat jedna věc. I po téměř 70 letech vývoje těchto technologií po celém světě se i dnes může u extrémně spolehlivého nosiče/motoru objevit ojedinělá drobná závada, která zhatí celou misi. Btw, ten poslední cirkularizační zážeh, co se nezdařil, měl trvat kolik, 1 sekundu?![]()
A jak říká Elon "everybody likes tits", takže ta univerzita bude mít určitě úspěch.Tjov píše: 1.8.2024 13:31
Teď ještě založit TITS (Texas Institute of Technology and Science) a bude to kompletní![]()