Stránka 79 z 88
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 2.7.2024 17:16
od Tjov
No a hned první vypadá na solidního macka, snad odletí Jared bez problémů.
Pěkná kadence, v druhé půlce roku bývá vyšší počet startů
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 16.7.2024 22:41
od Pospíšil
EM dnes ohlásil, že se rozhodl přesunout sídlo a vedení společnosti z kalifornského Hawthorne do texaské Starbase.
Důvodem má být podle něj hlavně série novych zákonu ve státě Kalifornie, které nepřispívají k bezpečnosti občanů/rodin ani firem.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 18.7.2024 22:55
od Tjov
SpaceX dostala 15.7. kontrakt na vypracování “záchrané mise”

/ defakto podobný scénař jako při problémech Soyuzu , ale NASA ihned přispěchala s tvrzením, že to se Starlinerem nesouvisí - tady se hodí české “a ta částka taky nesedí”
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 19.7.2024 9:42
od todtv
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 20.7.2024 4:16
od Malky
Vždy, když je řeč o Boeingu, je dobré připomenout, že na vývoj Starlineru dostal Boeing dvakrát víc peněz než SpaceX na vývoj Dragonu, bo na Boeing je spoleh

Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 20.7.2024 15:59
od petrsida
A ty čekáš neco jineho? de facto si nejsou jistý, jestli a kdy orientační motorky neselzou....
nalozit do toho lidi muze skoncit jako velky průšvih
nikdo asi nechce, aby zustali zasekli na draze, ze které se nedokazou dostat dolů....
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 22.7.2024 2:36
od todtv
Lidi už do toho naložili a u a na ISS zjistili, že to jaksi opravdu nebyl asi dobrý nápad..... Ale to vidíme všichni.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 26.7.2024 7:31
od Pospíšil
FAA vydala souhlas s pokračováním letů F9 po selhání 2. stupně při letu Starlink 9-3 dne 11.7. Vyšetřování této závady musí nicméně SpX dokončit a výsledky předložit FAA.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 26.7.2024 7:55
od Tjov
Je to tak, našli příčinu v tenkém vedení pro tlakový senzor. Trubička vypadla z klipsny a vibracemi se v ní udělala trhlinka. Při přeletové fázi bohužel unikající kyslík ochladil některé komponenty motoru natolik, že při druhém zážehu došlo na tvrdý start a motor se poškodil.
Druhý stupeň byl ale stále schopen fungovat,
provedl vypuštění nákladu (bohužel to bylo nakonec příliš nízko aby to Starlinky zvládly - byť byli schopni 10 kusům dát povel k zážehu) a
svou řízenou pasivaci.
SpaceX toto kyslíkové vedení odstranilo a provedlo úspěšné testy v Mc Gergoru. Toto vedení není použito pro bezpečnostní funkce, je pouze v okruhu sběru letových dat. Pro následující mise v kratším časovém horizontu se bude létat bez tohoto kyslíkového vedení, jelikož SpaceX díky datům co má, umí data tohoto senzoru nahradit daty z okolních senzorů.
Dále se SpaceX ve své aktivní flotile zaměří i na ostatní vedení k senzorům a jejich držáky (klipsny) a provede proaktivní výměny ve vybraných místech.
Je to volně , originál
zde od SpaceX
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 26.7.2024 8:31
od Pospíšil
U raketové techniky mě nepřestává fascinovat jedna věc. I po téměř 70 letech vývoje těchto technologií po celém světě se i dnes může u extrémně spolehlivého nosiče/motoru objevit ojedinělá drobná závada, která zhatí celou misi. Btw, ten poslední cirkularizační zážeh, co se nezdařil, měl trvat kolik, 1 sekundu?
