Pochlubte se!

Vše o hře Kerbal Space Program
Odpovědět
Uživatelský avatar
ludan
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 160
Reputace: 0
Registrován: 31.7.2013 15:18
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od ludan »

Je vidět, že začala škola a tak to tu trochu prořídlo :-D
Každopádně bych rád pogratuloval KAVV k úspěšnému dobytí měsíce Gilly

Zelené Právo
Jen pár střípků z činnosti KKA (rozhovor s náměstkem na správném místě, místo toho nemístného, který byl zrovna na míse)
Čest vaší kerbialistické práci, soudruhu náměstku! Mohu položit první otázku?
- Čest, právě jste ji položil.
Nu, dobrá, tak tedy mohu mít i další dotazy?
- Klidně se ptejte...
Jak to vypadá s programem vaší agentury? Co je v současné době vaší prioritou?
- V současné době probíhá mise na dopravení zásob pro posádku základny na Duně. Meziplanetární transportní loď se nedávno vrátila od Duny na oběžnou dráhu Kerbinu, kde se setkala s druhým BUSikem a vylepšeným P/N modulem. Nyní již čeká na zásobovací loď, která bude vypuštěna v následujících dnech.
Druhý BUSik, není to trochu zbytečné? A co je to ten P/N modul?
- Zbytečné to rozhodně není. Máme v plánu provést na Duně několik průzkumných výprav právě pomocí BUSiku. Pokud by se s jedním něco na takové cestě stalo, pak by mohl být vyslán druhý BUSik na pomoc. Jde nám především o bezpečí našich soudruhů. A s tím souvisí i druhá část Vaší otázky. P/N modul je zkrácený název Přistávacího a Návratového modulu, který slouží k dopravě kerbonautů z orbity Duny na její povrch a zpět. Kdyby bylo tedy zapotřebí, nasednou kerbonauté do tohoto modulu a mohou se velmi rychle dostat na oběžnou dráhu, kde je v neustálé pohotovosti připraven jeden z našich meziplanetárních transporterů. Ten by je potom mohl dopravit domů na Kerbin.
Děkuji, ale říkal jste "vylepšený P/N modul" - znamená to tedy, že moduly, které používáte na Duně nyní, jsou nebezpečné?
- To ani zdaleka ne! Bez potíží dosednou na povrch Duny a opět odletí. Problém je jen v tom, že mají palivo tak akorát na tyto dva manévry. Pokud ale chceme, aby přistáli velmi blízko naší základny, pak musíme manévrovat trochu déle - a proto jsme vytvořili novější verzi s větší zásobou paliva právě pro takové manévry.
To je chytré, za to dostanete jistě medaili nebo nějaký odznáček. Ale dál - podnikáte ještě jiné aktivity kromě Duny?
- Ale jistě. Včera byla vypuštěna historicky první geostacionární meteorologická družice, která zaujala místo na kruhové oběžné dráze okolo Kerbinu ve výšce 2 868.75 km s odchylkou 5 m mezi Ap a Pe. Jejím úkolem je monitorovat počasí nad Krasem Koněvských Kerbialistických Republik. Tato data využíváme především k plánování letů, ale také je předáváme národnímu kydrometeorologickému institutu do Koskvy. Oni z toho pak sestavují plán, jak poručit větru, dešti, nebo co...
Gratuluji. Je hezké, že se umíte podělit. Máte ještě nějaké zajímavé plky?
-No, je to asi tajné, tak to nesmíte nikde říct - úsek pro letectví se pokouší vyvinout novou verzi letounu KiG-1 s vlastnostmi VTOL pro lepší průzkum hůře přístupných oblastí naší planety.
Děkuji za rozhovor a nebojte, neřeknu nic, jsem od novin...

Druhý den v zahraničních novinách Klesk! (pouze úryvky):
Katastrofa za humny!
Kerbialističtí kerbonauté z KKA na Duně používají zastaralé a nebezpečné rakety...

Mají oči všude!
Další setelit soudruhů z východního bloku na obloze nevěstí nic dobrého. Sledují jejich kamery počasí, nebo nás?

Autobusem ke hvězdám
KKA již nemá finanční prostředky a proto střílí do vesmíru autobusy!

Přeji krásný a úspěšný víkend všem!
Uživatelský avatar
Samo1995
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1425
Reputace: 5
Registrován: 12.10.2012 22:42
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od Samo1995 »

Tu je Bill Kerman a toto sú správy o ôsmej. Pamätáte si ešte na našu poslednú správu? Avizovali sme, že na obežnú dráhu sa dostal prvý juhokerbinský občan. Zároveň sme vyhlásili, že na druhý deň podáme obsiahlejšiu reportáž. Stalo sa však niečo, čo nikto neočakával. Začala sa škola. Súdruh nesúdruh, museli sme sa opäť všetci zaryť do kníh.
Deväťdesiat percent zamestnancov Barišnikovovho vesmírneho centra boli školopovinní žiaci, ktorí s nástupom septembra odišli z letnej brigády späť do školských lavíc. Nepomohli prosby, nepomohli hrozby, nepomohli popravy, náš vesmírny program musí zvoľniť tempo. Časť bývalých zamestnancov vrátane veľkého Sama Kermana a generála Fučiminavaja Kerbona súhlasili, že cez víkend si urobia medzi učením a flámovaním pár hodín času a pokúsia sa pohnúť s kozmickou technikou našej krajiny. Tento kompromis sme dosiahli po dlhých vyjednávaniach a vyhrážaní, teda vlastne presviedčaní, dnes však môžeme s istotou povedať, že pokračujeme.
Pripájam niekoľko fotografií z megaúspešného letu nášho prvého Juhokerbonauta Kurta Kobaina (česť jeho pamiatke) ehm... Počas letu sa neprihodila žiadna neočakávaná udalosť, všetko šlo hladko ako kerbčiarske hodinky.
Loď Mohory, lieta na rakete KrasajaSkala. Kurt svoj letový exemplár pomenoval Družba 7.
Momentálne sa už pripravuje raketa P-7, ktorá bude vynášať väčšiu loď pre troch kerbinautov, sú to však iba nepotvrdené správy.

Ako vidíte, loď Mohory je v prípade zlyhania (čo je pravdepodobnosť tak 1:2... teda 1:200) vybavená záchrannou vežičkou. Tá sa používa iba pri prvom a druhom stupni na TPL.
Tu už vidíte, ako pracuje tretí stupeň, tiež na TPL. kerbinauta v prípade jeho zlyhania odniesol od miesta havárie motor štvrtého stupňa na KEROLOX ehm... hydrazín a...

Prepáčte.



Loď Mohory dosiahne obežnú dráhu použítím vlastného reštartovateľného motora na stlačený dusík.

Pri vstupe do atmosféry je Mohory chránená špeciálnym tepelným štítom (túto technológiu sme ukradli KVP... díki)
O finálne zabrzdenie sa postarajú dva veľké padáky.
Kurt po tomto slávnom lete vyhlásil, že ani nerozoznal, kedy už Družba 7 dosadla na Zem... Lekári nám povedali, že po lete je v dobrom stave. Stav bezvedomia v ktorom ho našli po pristátí bol vraj spôsobený prílivom endorfínov do tela. Kurt vraj odpadol až po prístátí (a nijak inak!!)

Z ďalších správ, dobývanie kozmu je už iba na nás súdruhovia. Ostatné kozmické agentúry už hodili flintu do žita. KVP vraj spadol ich obrovský špionážny teleskop na predmestie jedného austrálskeho mesta a starosta im vraj poslal mastnú pokutu za znečisťovanie verejného priestranstva.

Kapitalisti sú kvôli svojmu zlému režimu na mizine a bez peňazí. Jediný, kto sa ešte ako tak snaží pridať svoju trochu do mlyna je agentúra KKA. Z informácií ktoré poskytli zahraničné médiá momentálne kvôli nedostatku peňazí strieľajú do kozmu autobusy alebo čo. Sme jednička v dobývaní vesmíru.
Lúči sa s vami Bill Kerman, toto boli správy ôsmej.
mager42
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 131
Reputace: 0
Registrován: 12.5.2012 8:46
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od mager42 »

KSA hlasi dalsi, tentokrat uspesnejsi vypravu na Laythe.

Tentokrat sebou vyprava netahala Lander ale jen palivo pro ten stavajici. Doprava na lod probehla pomoci nove SSTO lodi pro 4 kerbalnauty+zasoby kysliku do nadrzi hlavni lode a start probehl jiz standartne z nizke obezne drahy Kerbinu /opravdu to vyslo cca o 200m/s lepe nez predchozi metoda z vysoke obezne drahy Munu/.



Let a prilet probehl bez problemu a na orbite Laythe doslo k setkani s Landerem a prekonfigutovani lodi pro snazsi tankovani.



Po vyberu mista pristani doslo k bezproblemovemu pristani a na miste pak ke zjisteni ze pokud budeme chtit zalozit stalou zakladnu tak zde je to prave misto. Pouze mirny svah blizkost more a to vse na odvracene strane od Joolu.



Po prozkoumani mista a navratu na lod byl Lander opusten a i s malym tankerem ponechan na orbitu Laythe.


Let zpet probehl hladce i s navratovym ohnostrojem v atmosfere Kerbinu. Po setkani s navratovou dopravnenakladni lodi doslo na samotne pristani ktere jiz vsak tak hladke nebylo. Nikoli vsak vinnou techniky nebo posadky.
Doslo k sabotazi zrejmne nejakou konkurecni agenturou !

Behem pristavaciho manevru se ve vysce cc 2km ozval podivny zvuk v dobe kdy se zadny padak neoteviral ani nic jineho nemelo duvod tento zvuk vydat. Sestup vsak pokracoval normalne a tak se nikdo nevzrusoval az do doby priblizeni na nekolik set metru k povrchu. Pozemni stredislo hlasilo urychlene kerbalnautum ze jim na lodi chybi 2 pristavaci vzpery. Dosednuti i tak nastesti probehlo hladce a nikomu se nic nestalo.



Podrobna analyza udalosti prinesla prekvapive zjisteni - nekdo po nas hazel vodovodni trubky !
A to 2 kilonetry nad zemi. To se prece nedela. Ostatnim agenturam proto vzkazujeme at si pro priste tyto nekale praktiky odpusti.

jeste fotodokumentace: http://imgur.com/a/fpWF3#0
Uživatelský avatar
Jackfrostwolf
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 29
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Registrován: 9.9.2013 13:41
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od Jackfrostwolf »

Frostwolf company se po delší době testů a explozí z jejich soukromého kosmodromu na mysu Terra se nám ozývají.

Podle všech informací se dva obrovsky bohatí vědci nechali vynést do vesmíru kde si založili první soukromou vědeckou kolonii. Prakticky se jedná o jeden velký tubus ve kterém jsou dva pokoje a jeden skleník. Na orbitu jí vynesl raketoplán Odin 2.0 ale musí konstatovat že dva kerbanouti přišli o život když se s tímto ohromným raketoplánem snažili přistát. podle všeho je na vině přílišná váha v zadní části raketoplánu a velmi lehká přední část. Dva hrdinní piloti, při této misi zemřeli byli nalezeni jak plovou v troskách svého raketoplánu. Dále bychom chtěli informovat jak řekl mluvčí Společnosti Jack Frostwolf, že raketoplán byl jimi navržen a společnost vyplatí nemalí jměním jejich pozůstalým rodinám. Po několika hodinách se nám podařilo spojit s vědci na palubě vědecké stanice Odin 2.0

Rozhovor reportéra z Deníku Space s jedním z vědcům Abrhámem De kerbinienem
Jak se tam na hoře máte?
Máme se dobře, ale už asi nikdy nebude chodit po Kerbalu bohužel jsme zapomněli namontovat ovládací rozhraní držíme se zde jen za pomocí systému Mech
Funguje zahrádka ?
Ano podle všeho nebude nouze o vodu ani o jídlo jsme si plně sobě stační
Co možnost záchrany?
Nikdo se k naší vědecké základně nepřiblíží chce zůstat samotní.
Poté to informaci bylo spojení přerušeno.

zde jsou fotky
Odin 1.0 s testovacími piloty a z kopií vědecké stanice
Obrázek
Obrázek

Vědecká stanice již ve vesmíru
Obrázek

Poslední Odin 2.0 připraven na ostrý start
Obrázek

Něco málo k samotnému startu
Raketoplán Odin 2.0 byl navržen aby spotřebovával minimum paliva k samotnému startu bylo potřeba využít systém Mech který raketoplán vynesl do požadované výše. Pak už jen kerbanauti upravili orbitu na 90/85 km a následně byl vypuštěna laboratoř. V této části jsme zjistili že nemá ovládání. Následovalo přistání Musíme podotknout že piloti dovedli velký kus práce. Když raketoplán začal brzdit o atmosféru přetočil se a padal po zadu přímo k zemi. Naštěstí se pilotům podařilo zbrzdit pád na 60m/s, ale s raketoplánem nešlo přistát. Pokusili se o jedno přistání na vodní hladině kde rychlostí 66m/s havarovali. První explodovala záďová nádrž a spolu sní také podvěsné motory na křídlech pak explodovali i horní menší nádrže a to byl konec pilotů.

Frostwolf Comany jediná z mála společností která vám splní sen
Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 632
Reputace: 32
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od rexino »

Agentúra KAPUT prežila neúspech s letom na MOHO. Ukázala sa neskúsenosť so stavaním na obežnej dráhe a kerbíci to vydeli ako veľký neúspech no Jebediáh samozrejme prežil a je už naspäť na Kerbine. KERB-výskumníci teda chceli urobiť niečo veľké, čo by odčinilo tento prúser a vznikla sonda Kerbyager odvodená z planet landeru. Vyniesť ju malo tradične Pluto 9 a mala opustiť Kerbolsku sústavu a skúmať medzihviezdny priestor.
Obrázek
Nočný štart Pluta 9.
Štart tejto osvedčenej rakety prebehol viac než úspešne a sonda bola čoskoro na orbite. Tam urobila základne procedúry a už sa vydala opustiť gravitáciu Kerbinu.
Obrázek
Zážih preč z Kerbinu.
Na opustenie Kerbolskej sústavy mala dosť paliva aj samotná raketa ale to by trvalo strašne dlho. Rozhodlo sa jasne. Využijeme gravitačný prak pri Joole. Sonda teda uskutočnila zážih. Pri lete sa diali korekcie dráhy ktoré nasmerovali Kerbyager 200 km ponad Jool.
Obrázek
Prelet nad Joolom.
Pri periapsise sa oddelil posledný stupeň Pluta 9 a zapol sa malý motor ktorý zrýchlil na potrebnú rýchlosť pre opustenie Kerbolskej sústavy.
Obrázek
Kerbyager už na ceste do iných sústav, či galaxii.
KERB-výskumníci si opäť získali dôveru Kerbíkov a túto misiu môžu považovať za veľký úspech kedže sa udiala úplne bez problémov.
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
ZelvaCZ
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 78
Reputace: 1
Bydliště: Příbram
Registrován: 8.6.2013 9:17
Kontaktovat uživatele:
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od ZelvaCZ »

Vypadá to, že se v AES nic neděje. Ve skutečnosti však na Laythe roste nová základna Laythest (Laythe Station). Její posádku nyní tvoří 6 kerbonautů.

Popisy obrázků v albu.

Uživatelský avatar
Samo1995
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1425
Reputace: 5
Registrován: 12.10.2012 22:42
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od Samo1995 »

Agentúra KARI nezaspala na vavrínoch. Celý Juhokerbinský polostrov je v eufórii. Po neuveriteľnom víťazstve techniky našej krajiny v spanilej jazde pokračujeme Napriek nepríjemnej redukcii počtu našich zamestnancov na polovicu (kvôli škole) pokračujeme vo vývoji kozmických technológií. V prvom rade tu máme samozrejme úžasný pilotovaný let lode Kerbin T, ktorá vraj testuje koncepty pre budúce misie do blízkeho a vzdialeného kozmu. Všetko však zatienila slávnostná reč hlavného konštruktéra Sama Kermana. V dvojhodinovom monológu sme sa dozvedeli, ako náš skvelý komunistický režim napomáha výskumu a výrobe nových kozmických technológií. Vďaka prosperite ktorá prišla s prvou päťročnicou môžeme financovať vedu viac, ako kedykoľvek predtým. Druhé oznámenie sa týkalo novej nosnej rakety S-7, ktorú v konštrukčnej kancelárii KKB-465 kde je vyvíjaná prezývajú Semjorka.
Prvé vizualizácie Semjokry hovoria o jeden a pol stupňovom nosiči, ktorý by však mal byť ďalej vybavený vrchným stupňom. Tento nový ťažký nosič konečne umožní aj lety k planétam.
Ďalšia, a aj najdôležitejšia bola zmienka o ďalšom lunárnom programe. Podľa nepotvrdených informácií sa podarilo na Mun dopraviť malé autíčko, ktoré však momentálne nefunguje. Z tejto misie máme k dispozícii zopár zaujímavých fotografií, ktorých pravosť však KARI nepotvrdila (ale ani nevyvrátila). Vozítko malo štartovať na prvom exemplári Semjorky, čo je trochu divné, ale takto to ukazujú tieto fotografie.



O navedenie na dráhu k Munu a následné zbrzdenie sa mal postarať starý známy KD-50, ktorý sme používali už pri prvých misiách k mesiacom Kerbinu.

Konečné pristátie bolo umožnené vďaka ôsmim tryskám a nádržiam natlakovaným dusíkom.

Tu už je Munochod-0 (neoficiálne pomenovanie vozítka) na povrchu.

Je možné, že KARI sa k tejto misii nepriznáva z dôvodu nízkej vedeckej hodnoty misie. Riaditeľ programu Muna nám mimo kameru povedal, že šlo len o overenie technológií ako rakety, tak Munochodu a zo získaných dát sa môžu poučiť pri štarte s väčšou vedeckou hodnotou.
Čo sa týka pilotovaného programu, preň sa má využiť plánovaná raketa K-1 s dvanástimi motormi S-33 a štyrmi motormi K-33.1 v prvom stupni, šiestimi motormi K-33.1 v druhom a jedným novým motorom K-200 v treťom stupni. Podobný motor K-190 s ťahom by mal poháňať horný stupeň Semjorky. Vizualizáciu rakety zatiaľ nemáme, ale úplne prvé návrhy sme už raz zverejnili, tak si ich nájdite v archíve (fakt tam sú). K mesiacu by sa mali vydať v upravenej kabíne Kerbin T vydať traja Kerbíci. Dvaja potom vo výsadkovom module pristanú na povrchu.
Fotky z letu lode Kerbin T zatiaľ nie sú k dispozícii, ale čoskoro by ich mala agentúra KARI zverejniť. Budeme vás informovať.
Lúči sa s vami Bill Kerman, toto boli správy o siedmej.
mager42
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 131
Reputace: 0
Registrován: 12.5.2012 8:46
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od mager42 »

KSA hlasi dalsi postup na Laythe, doslo k doprave mobilni zakladny na urcene misto i s 6 kerbalnauty na palube.

Cesta probehla tentokrat zcela hladce pomoci jiz standartniho postupu. Stavba zakladny na obezne draze - spojeni s lodi a doprava kerbalnautu pomoci SSTO raketoplanu.



Pri dalsi ceste byla /tentokrat bez posadky/ prepravena sestava letadla a tankovaci stanice pro nej.





Takovaci stanice pristala bez problemu cca 1km od zakladny.




Pote nasledovalo pristani letadla a vyber stastneho clena posadky pro dalsi pruzkum.
/Letadlo pristalo take cca kilometr daleko ale je vybaveno elektricky pohanenymi pridavnymi zadnimi koly a tak si pro posadku dojelo/.

Nasledne se podnikl pruzkumny let na 2 vybrane lokace.
Nejprve velky impaktni krater.


A pote zamrzla oblast severniho polu i pol samotny.


Vyhled z okraje ledove krusty byl proste uzasny.

Nakonec let na zakladnu a i kdyz se letadlo osvedcilo natolik ze melo jeste vice nez polovinu paliva doslo k dotankovani.

Zde cekalo nemile prekvapeni - tankovaci stanice byla prevracena, jeji slabe pristavaci vzpery nevydrzely nahly napor vetru. Nastesti doslo pouze k jejimu polozeni na bok a to ten jediny ktery umoznuje jeji provoz i takto v leze.


Kompletni fotodokumentace zde:http://imgur.com/a/eQhPY#0
Uživatelský avatar
ludan
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 160
Reputace: 0
Registrován: 31.7.2013 15:18
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od ludan »

Gratuluji všem k úspěchům a podotýkám (zejména pro zelené soudruhy z JKR), že KKA je stále ve hře!

Zelené Právo
Hlásím se vám po dlouhé době opět ze střediska KKA s nejnovějšími, ale i se staršími zprávami. Poslední dobou se v našich novinách většina článků točila okolo předpovědi počasí, podzimní módy a voleb (které opět vyhraje naše veliká a vlastně i jediná Kerbialistická strana - čest!)

Hned první zprávou doplním jen obrazem minulý článek, ve kterém soudruh Ludanovič mimojiné uvedl, že se KKA podařilo umístit na Kerbostacionární dráhu meteorologickou družici. Nuže, zde jsou její snímky ze startu:

a také z oběžné dráhy

Možná je to ze snímku špatně vidět, ale sonda je vybavena speciálním, tzv. Iontovým motorem. Tento pohon se již osvědčil u družic řady MapSat, které byly svého času potají vypouštěny na oběžné dráhy okolo Kerbinu, Munu a Duny - za účelem mapování terénu a sledování případných anomálií.

Ve druhé části našeho článku se zaměříme na oddělení KKA pro letectví - přinášíme vám rozhovor s jeho ředitelem, soudruhem V. I. Kerboněvem:
Soudruhu řediteli, naposledy jsme se od soudruha Ludanoviče dozvěděli, že probíhají zkoušky nějakého nového prototypu letounu typu VTOL, máte k tomu co říci?
Samozřejmě. Týká se to specielně upravené verze letounu KiG-1. Snažíme se vytvořit takový dopravní letoun, který dokáže přistát téměř v jakémkoliv terénu. Máme již letuschopný prototyp, nicméně jeho řízení je velmi obtížné a pro přistání stejně potřebuje alespoň trochu rovný povrch.
Máte tedy nějaké alternativní řešení?
Nemáme, ale pokoušíme se o něj.
Podrobněji by to nešlo?
Nu dobrá. Před časem naše družice MapSat-01 lokalizovala nějakou anomálii v horách západně od střediska KKA. Již mnohokrát jsme se pokusili o nízký průlet nad touto oblastí, ale k vizuálnímu kontaktu nedošlo. Ani naše kamery s vysokým rozlišením nic nezaznamenaly. Právě proto jsme se pokusili sestrojit prostředek VTOL, ale ani ten nedokázal objekt nalézt a už vůbec ne u něj přistát. Proto jsme se rozhodli na letoun KiG-1 VTOL přimontovat osm držáků pro osm robotických vozítek s padákem. Plán byl takový, že letoun VTOL doletí nad oblast, kde se asi nachází zmíněná anomálie, a postupně odhodí na padáku robovozítka. Celý koncept jsme testovali v objektu KKA a vše fungovalo. Letoun robovozítka odhodil a přistál nedaleko. Robovozítka mezitím pohodlně dosedla. Snažili jsme se je vytvořit opravdu stabilní. Nicméně se to asi nepodařilo tak, jak bychom si přáli. Zatím jsme podnikli dva pokusné výsadky těchto robovozítek v kopcovitém terénu západního pohoří a s ani jedním se nám nepodařilo navázat spojení. Pilot letounu potvrdil, že po odhození viděl několik vozidel se roztříštit o úbočí skal (nedošlo včas k otevření padáku). Ostatní ale padáky vysunuly. Pokud ale dopadly na velmi příkrý svah, pak se staly asi obětí gravitace... Pokud chcete, fotodokumentaci naleznete na našich odtajněných záznamech: http://lberan.rajce.idnes.cz/VTOL-01/
To bylo opravdu vyčerpávající, děkuji za rozhovor.

I další zpráva se týká oblasti letectví. Důsledkem selhání lidského faktoru došlo k havárii letounu KiG-10 (SSTO) při pilotovaném letu na oběžnou dráhu Kerbinu. Pilot Ivan Kermanov nedodržel postupy pro dosažení orbity a letoun ztratil během pomalého stoupání příliš mnoho paliva. Dosáhl tak za hranici atmosféry, ale poté musel okamžitě nouzově přistát na hladinu Katlantického oceánu. Pilot naštěstí neštěstí přežil. Viz foto:




Po nezdařeném pokusu o pilotovaný let KiG-10 (SSTO), který selhal v důsledku lidského faktoru, ale také možná trochu proto, že stroj nedisponuje žádnými záložními zásobami paliva, začalo oddělení pro letectví pracovat na novém modelu letounu SSTO, prozatím pojmenovaném KiG-10a. "Po mnoha pokusech se podařilo vytvořit trojmístnou verzi, která je schopná dosáhnout oběžné dráhy ve výšce cca 70 km. Opět ale narážíme na problémy s nedostatkem paliva..." řekl nám k tomu ředitel V. I. Kerboněv.
Současná podoba KiG-10a:

Opět jsme dostali přístup k fotodokumentaci celého vývoje tohoto stroje: http://lberan.rajce.idnes.cz/SSTO-03/

Poslední zpráva se týká druhé fáze projektu Rudý Úsvit. Jak si jistě vzpomínáte, jde o stálou základnu na Duně a její podporu. V tuto chvíli již je na povrchu Duny druhé vozidlo BUSik2 a upravený modul pro přistání a návrat kerbonautů z Duny (DunaLander) na její oběžnou dráhu. Vše v tomto projektu probíhalo podle plánu, tak snad jen pár fotografií:
Aerobraking přeletového stupně PlanetTransporter při návratu z Duny ke Kerbinu

PlanetTransporter s nákladem (BUSik a P/N modul vpředu) při tankování paliva

Celý komplex se blíží k Duně

Záběr z plánování dráhy příletu k Duně. Můžete si povšimnout, jak je šikovně využita gravitace Ike pro úpravu dráhy a následný aerobraking nad Dunou

BUSik2 dosedl nešťastně ve vzdálenosti celých 30 km od základny, ale to nevadí... aspoň se projede...

DunaLander přístál lépe a ještě si "poposedl" blíže...

Chcete-li, celá fotogalerie, včetně záznamu o zničení již nepotřebných dílů, je zde: http://lberan.rajce.idnes.cz/Rudy_usvit_2/

Všem přeji úspěšné lety a přistání!
Uživatelský avatar
ludan
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 160
Reputace: 0
Registrován: 31.7.2013 15:18
Re: Pochlubte se!

Příspěvek od ludan »

Vítám vás u zvláštního vydání Zeleného Práva. Dnes se jednomu z našich čtenářů podařilo zachytit amatérskou vysílačkou rozhovor s řídícím střediskem KKA a letounem, který se zřejmě navracel z oběžné dráhy.
Přepis úryvku komunikace:
Ivane, nahlas stav!
- chrrrrrrrrrrškruíkuníííííííkškváááááárrrrrrrrrr
Ivane, hlas se! Proboha hlas se!
- chrrrrrrerššš...pil jsem do atmosfé ..škruňkvík... chlost osmnáctset, výška 27 tisíc. Slyšíte mě?
No hurá, kluku, tys nám dal... ta pauza při sestupu byla pořádně dlouhá. Hlas polohu!
- Nad vámi.
COŽE???
- Teď už jsem vás přeletěl - od západu na východ. Kluci podělal jsem sestup.
Dobrý, dobrý, uklidni se a až budeš mít rozumnou rychlost, tak to prostě otoč... paliva máš dost, ne?
- No, to je další průšvih...
(COŽE???)2
- Nevím který idiot to tak vymyslel, ale když jsem spálil při startu a manévrování na orbitě všechno palivo s okysličovadlem, tak jsem hned nevypl motor v domění, že prostě přestane sát zbylé palivo... no a to mě stálo pěkných pár litrů, než jsem si toho všiml, že mi pořád ubývá... takže mám něco málo přes 72 jednotek.
Ty koni - otoč to a opatrně leť zpátky...
--- po chvíli ---
- Točím to, jsem od vás přes 50 km, výška 8000 m. Motory na třetinový výkon.
Posíláme vrtulník naproti a drž se. Jestli to rozflákáš, tak i se sebou - starej pěkně zuří!
- To je mi jasný... ať při mě stojí všichni svatí... státní úředníci...
--- po chvíli ---
Máme tě na radaru - 22 km, jak jsi na tom?
- Souhlasí - 22 km od vás, výška 1800 m, právě mi došlo palivo. Klouzám rychlostí 70 m/s
--- po chvíli ---
- Kluci, jdu na vodu. 10 km východně od KKA, 50 m nad vodou, rychlost 25 m/s
Otče náš, jenž jsi v čele strany...
- břuchbácubumbimbáctřískaprásk!!!!! a ticho....
Ivane - jsi tam? Slyšíš?
- Zde! Kucí, já to zvládl! Sice jsem trup trochu očesal, ale základ zůstal vcelku! Tak jako kompenzaci jsem si zlomil nohu, udělal bouli na čele a na chvíli vyrazil dech - aby měl starej klid! Kruci to bolí - pojďte mě vyzvednout!

Doměnka o návratu letounu se nakonec potvrdila díky pohotové reakci soudruha Vopršálka (neuvádíme pravé jméno) - předsedy JZD Krasnaja Ugelna Panevnica. Soudruh Vopršálek je námunečný pilot výškových balónů. Právě v době návratu letounu plul poklidně ve své gondole a spal, když tu ho z tranzu vytrhl třesk okolo letícího stroje. Okamžitě se probral a letoun nafotil... Další potvrzení incidentu máme z rybářské lodi, která úplně náhodou zrovna v tu dobu byla poblíž...
Fotografie soudruha Vopršálka:

Fotografie z rybářské lodi:



Kapitán lodi nakonec dorazil k havarovanému letounu (domníváme se, že šlo o KiG-10a zmiňovaný v minulém čísle) a pomohl pilotovi na palubu, kde mu poskytli první pomoc. Teprve poté dorazila záchranná helikopotvora.
Všichni námořníci dostali řád Soudruha Cákala Vodičky, který je udělován jen hrdinným soudruhům námořníkům.
Čest jim i statečnému Ivanovi, který to sice pohnojil, ale přežil! Pokud se ukáže v "pohnojování" skutečně dobrý, dáme mu kontakt na soudruha Vopršálka, který ho v JZD jistě plnohodnotně využije.
U příštího vydání Zeleného Práva napočtenou!

Odpovědět

Zpět na „Kerbal Space Program“