Stránka 73 z 77
Re: Crew Dragon
Napsal: 21.8.2024 18:01
od jakubv
potkali se u Kolína, tedy v hangáru
Re: Crew Dragon
Napsal: 28.9.2024 8:24
od Tjov
Tak to je neuvěřitelné, na NASA tiskovce ke Crew9 Steve Stich uvedl, že jak u mise Crew8 tak i mise Crew9, má Crew Dragon novou bezpečnostní funkci !!!
V případě selhání všech padáků, provedou SuperDraco zážeh těsně před dopadem a loď provede bezpečný splashdown!
Já si to stejně myslel, že to SpaceX po tom incidentu v 2019 se SuperDraco nezabalí a jednou přijdou s propulzivním přistáním

Re: Crew Dragon
Napsal: 28.9.2024 9:41
od Pospíšil
Záloha zálohy a ještě zálohovaná. Safety first!

Re: Crew Dragon
Napsal: 28.9.2024 13:59
od Snoopy
Tjov píše: 28.9.2024 8:24
... Já si to stejně myslel, že to SpaceX po tom incidentu v 2019 se SuperDraco nezabalí a jednou přijdou s propulzivním přistáním
Příčina exploze motoru při testu 2019 byla dávno odhalena a odstraněna. SuperDraco jsou normálně v pohotovosti při startu a posloužily by v případě jeho nouzového přerušení. Jsou tedy certifikované a je spíš s podivem, že jejich "schválení" byť jen co by poslední pojistky pro bezpečný návrat trvalo tak dlouho.
Re: Crew Dragon
Napsal: 28.9.2024 14:12
od Tjov
To je jasné, ale koncept Dragonu počítal s motorickým přistáním. NASA o tom nechtěla slyšet a nepovolila jej. Po té co došlo k incidentu v roce 2019, byly nahrazeny ventily, průraznými membránami. A SpaceX se zavázala, že po oddělení Dragonu od druhého stupně se SuperDraco deaktivují a nepůjdou použít . Takže to , že časem začali na Cargo testovat znovu možnost motorického přistání a následně to NASA akceptovala je opravdu velký milník.
Re: Crew Dragon
Napsal: 29.9.2024 7:52
od Snoopy
Nic z toho přece nezpochybňuji.
Jen se divím, že NASA trvalo přijetí tohoto postupu tak dlouho.
Ale zaplaťpánbůh, že na to přišli u zeleného stolu a ne až na základě fatální nehody.

Re: Crew Dragon
Napsal: 30.9.2024 6:43
od petrsida
Rozhodně dobře
jenom to není tak přímočaré, zase je třeba udržovat funkční motory a vse kolem celou dobu letu a to si nese svoje rizika taky
takže si musi byt naprosto jistí funkčností a spolehlivostí
jak strašně moc se to liší od pristupu boeingu
Re: Crew Dragon
Napsal: 25.10.2024 21:06
od Tjov
SpaceX chce společně s NASA certifikovat Crew Dragon pro více znovu použití - 10 a více
Looking to certify Dragon with NASA beyond 5 flights, aiming for 10 flights or more
Re: Crew Dragon
Napsal: 8.11.2024 23:25
od Tjov
Crew Dragon je jak švýcarský nožík, v malém balení spousta funkcí
Právě úspěšně dokončil 12.5 minut dlouhý test, při kterém změnil dráhu ISS (zvýšil)

, a hádejte co, ani jedna tryska se nepřehřála
Ještě přidávám oficiální X od SpaceX
Re: Crew Dragon
Napsal: 10.11.2024 1:34
od Thales
Tjov píše: 8.11.2024 23:25
Crew Dragon je jak švýcarský nožík, v malém balení spousta funkcí
Tak doufejme, že Dragon nikdy nepotká osud švýcarských nožů, viz článek na
https://www.penize.cz/nakupy/455062-svy ... ezpecnosti
"Švýcarská společnost Victorinox, která proslula výrobou legendárních zavíracích armádních nožíků, je začne vyrábět ve verzi bez čepele. Nahradí ji například příslušenstvím pro cyklisty. Uvedl to šéf společnosti Carl Elsener v rozhovoru pro švýcarský deník Blick. Důvodem rozhodnutí je podle Elsenera globální nárůst bezpečnostních opatření."
Proč jsem si jen vzpomněl na Starliner?