Ještě jednou zpět k relikvii z letounu bratří Wrightů, připevněné ke kabelu na spodní straně FV panelu Ingenuity.
Jedná se o kousek originálního potahu křídla Flyeru 1 z mušelínu, které létalo pouze 1 den (17.12.1903). Při 4. přistání toho dne došlo k poškození přední výškovky a zkázu následně dokončil silný závan větru, který lehký letounek (už bez pilota) převrátil na záda a pro další létání neopravitelně poškodil. Bratři Wrightové sice postavili další Flyery, ovšem trosky Flyeru I nesešrotovali, ale uschovali pro pozdější opravu a alespoň statickou ukázku na vystavě v roce 1916. Originální části původního potahu Orville Wright uschoval pro pozdější prodej v dražbě, aby měli finance na další létání. V současnosti je tato látka ve sbírce Wright Brothers National Museum v Carillon Historical Park, odkud NASA "čerpá" kousky mušelínu pro své významné kosmické mise:
1969: Apollo 11, vezl Neil Armstrong
1986: STS-51-L Challenger
1998: STS-95 Discovery, vezl John Glenn
2000: STS-92 Discovery, 100. let raketoplánu
2021: Perseverance/Ingenuity, první helikoptéra Marsu
http://www.collectspace.com//news/news- ... abric.html
Originální mušelín z Flyeru I
Pěkný tématický obrázek
(Pro nezasvěcené zvědavce: Pozor, jedná se o fo-to-mon-táž.

I přesto, že jsou na obrázku nahoře i dole velmi podobné písčité povrchy a dvě dvouvrtulová létající zařízení, obsahující naprosto shodný textilní materiál, je třeba odlišit horní polovinu, kde je na kolorované č-b fotografii zachycena situace na pláži Kitty Hawk v Severní Karolině, USA, Země, rok 1903 od spodní poloviny, kde je na počítačové grafické simulaci výjev ze dna kráteru Jezero, okraj Isidis Basin, region Syrtis Major, Mars, rok 2021)
