Stránka 8 z 10
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 26.6.2017 18:39
od vai777
Krásná náladovka ze včerejšího startu:
Devatenáctá sekunda letu, Falcon je ve výšce cca 3,5 km.
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 26.6.2017 19:33
od Amper
RiMr píše:Tak jsem to myslel. Zdá se (z dostupných zdrojů), že přistání na bárkách je pro stupně jiný "záhul" než už skoro "znuděné" dokonalé sedání na LZ-1. A šlo mi tedy o to (spekuluju, samozřejmě), jestli stupně prodělávají stejnou péči pro případný relaunč, nebo jestli mají postupy které zohledňují náročnost návratu a tvrdost dosednutí. Nebo budou mít.
Myslim ze todle budou duverne informace SpX. Zatim se prakticky nepochlubili s tim co delali pro opakovane lety ale vzhledem k tomu ze stupen pouzity pro Bulhary pristaval v lednu taky na mori (Iridium flight 1) tak to vypada ze to nebude nejaky zasadni problem. Samozrejme ze asi bude zalezet na tom co presne se bude dit ale myslim ze stupen je prospikovany dost senzorama aby byly schopni vyhodnotit zda nejaka hodnota (napr. vibrace, pretizeni pri dosednuti atd...) prekrocila nejake limity.
Hadam ze to bude jako je udrzba u novych letadel - casem ziskaji data co potrebuje kolik udrzby a kdy je co potreba vymenit preventivne a podle toho budou menit. Plus samozrejme budou s dalsim vyvojem snizovat potrebu te udrzby (viz kormidla)
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 27.6.2017 19:09
od MaG
Během posledního přistání na JRTI byly nápadně vyšší vlny, může to souviset. Dosednutí s vyplým motorem jsme tu ale každopádně takt ještě neviděli, třeba to byl test po tom, co zakusil ten 029, možná to chtěli ověřit i tady, jestli dokáže stupeň zastavit na nulu kousek nad povrchem.
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 27.6.2017 19:20
od laik
Osobně bych v tom záměr nehledal. Proč by to kdo dělal? Navíc takový rázy se určitě moc nelíbí motorům, který coby rychlý rotační stroje už tak čelí problémům s únavou.
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 27.6.2017 22:41
od Amper
koukal jsem na to video zpomalene a jsem presvedceny ze v okamziku dotyku s barkou jeste motory bezeli. Pri zpomalenem zaberu je videt plamen ktery obklopi levou horni nohu ale neprojde pod ni ale obleze dotykove misto. V okamziku kdy se motory vypnou pak dojde k napruzeni nohou.
Je potreba si uvedomit ze (minimalne driv to tak bylo, mozna nekdo bude vedet zda neudelalo nejaky upgrade) motory nejdou stahnout tak aby meli nizsi tah nez je hmotnost stupne tj. nelze nelze "zaviset" nad palubou. Proste v okamziku kdy rychlost klesne na 0 se musi motory vypnout protoze jinak by stupen zacal stoupat

Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 28.6.2017 12:10
od Milanek
Pokud to jsou koumáci, a nepochybuju o tom že jsou

, dokáží pracovat a počítat i s tahem zrovna vypínaného motoru min. 1-2 sec bude mít ještě nějaký klesající tah, může to fungovat jako takový pomocný tlumič a na posledním metru to může být hodně znát - ten stupeň nežuchne s nulovým tahem motoru jako když se vypne světlo
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 28.6.2017 13:52
od Amper
vzhledem k tomu ze zbytkovy tah motoru prvniho stupne zpusobil selhani jednoho letu Falconu 1 s tim urcite pocitaj

Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 28.6.2017 20:56
od Dugi
A plošina už připlula do přístavu San Pedro.
P.S. Přijde mi trochu nakřivo.
Zdroj
Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 28.6.2017 21:19
od Samo
Pokiaľ vien prístav sa volá Port of Los Angels. San Pedro Bay je len časť v ktorej sa nachádza. S tou krivosťou neviem chcelo by to lepšie fotky.

Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 28.6.2017 21:25
od Dugi
Přístav jsem usuzoval z hashtagu #sanpedro v tweetu.