Stránka 7 z 40

Re: Falcon Heavy

Napsal: 27.1.2015 21:30
od petrsida
To bude nedokonalost animace, na kolečko kolem Země to nemá

Re: Falcon Heavy

Napsal: 27.1.2015 21:34
od matej
zobrazili len to v čom majú jasno :Drbe se na hlavě:

Re: Falcon Heavy

Napsal: 27.1.2015 21:49
od AlesH
Teoreticky určitě i centrální stupeň může udělat boost-back k místu startu. Jen to holt "sebere" možná skoro až polovinu nosnosti rakety. Třeba jsou ve SpaceX schopni to "oželet".

Re: Falcon Heavy

Napsal: 27.1.2015 21:57
od Dugi
Nebo ve videu přeskočili část, kdy centrální stupeň přistane na lodi, tam se dotankuje a přeletí na pevninu :-)

Re: Falcon Heavy

Napsal: 27.1.2015 22:04
od AlesH
To je pravda. To "přeskočení fáze s lodí" je jedno z možných vysvětlení toho videa. Souhlasím.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 27.1.2015 22:09
od Raul
To video je spíš zjednodušeně zaměřené na rampu LC-13, než že by se snažilo znázornit kompletní proces návratu stupňů.
Centrální stupeň opravdu jen stěží dosáhne Mysu bez mezipřistání na "JeRI" jak už bylo avizováno dříve při uvedení ASDS.

Z videa není ani příliš patrné jak by měl komplex SLC-13 fungovat z hlediska navádění stupňů, resp. to trochu koliduje s informacemi které byly zveřejněny dříve. Tedy to, že ta velká kruhová dopadová oblast o průměru 230metrů s betonovou platformou 61x61m by v podstatě měla fungovat jako dopadová oblast v případě selhání stupně v poslední fázi letu. Přistávající stupeň by pak měl být celou dobu naváděn nad střed dopadové oblasti a teprve až v posledních sekundách letu bude proveden úhybný manévr na konkrétní přistávací 45 metrovou plochu kde dosedne. Potom by ale asi stěží přistávaly oba postranní stupně takto najednou. Spíše předpokládám že "boostback" zážeh pro návrat zpět bude proveden tak, aby oba stupně měly dostatečný časový rozestup na přistání.

Čtyři přistávací platformy pak napovídají, že by mohly být určeny pro 3 stupně z LC-39A a jeden z LC-40.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 28.1.2015 9:44
od Amper
Me by fakt zajimala jedna vec.

Kdyz todle video vidi nekdo z ULA, co si mysli. Zda uz zacali pracovat na konkurencnim konceptu nebo jsou stale presvedceni ze je to kravina a prdej na to.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 28.1.2015 11:16
od Pospíšil
I přes všechny námitky a varianty s přeletem centrálního stupně z ASDS na LS-13 si stále myslím, že video může zobrazovat reálný letový profil, bez vynechání důležitých momentů. Cílem je doručit náklad dané hmotnosti na požadovaný orbit. Pokud to svou nosností nezvládne F9, je zvolen FH, jehož nosnost ale bude využita jen v menší míře. Z nějakého důvodu nebude možné náklad zkombinovat se sekundárním nákladem a nosná kapacita FH bude využita třeba jen na 40%. V takovém případě bude dostatečná rezerva paliva pro plný boostback všech třech stupňů na LC-13, což bude ve finále levnější a rychlejší, než přistávat s centrálním stupněm na ASDS, natankovt jej, zkontrolovat a odstartovat s ním k pevnině. Navíc, když není vůbec jisté, zda tyto starty z plovoucí plošiny budou realizovatelné a v jakém rozsahu - vzdálenosti od pevniny => množství paliva, range safety, atd...

Re: Falcon Heavy

Napsal: 28.1.2015 11:34
od Dugi
To je pravda, alfou a omegou je hmotnost nákladu, potom se dá se stupni čarovat podle libosti. :palec nahoru:

Re: Falcon Heavy

Napsal: 28.1.2015 11:45
od Amper
A pokud budou vedet ze stupen se vrati tak by to resilo i to ze proste nebudou hledat druhou druzici pro dualni naklad. Poslou tu jednu na optimalni drahu, pristanou a druhou poslou taky na optimalni drahu.

Ariane s tim hledanim paru dost bojuje