Re: New Glenn : Blue Ring
Napsal: 16.1.2025 15:14
Plechovka při vstupním zážehu stále zpomalovala a najednou NIC a telemetrie zamrzla. Takže to asi vypadá, že to bylo ještě v průběhu zpomalovacího zážehu.
Diskusní fórum o kosmonautice
https://forum.kosmonautix.cz/
nesmíš řešit nádechy komentátorka, ale reálnou telemetriiMrG píše: 16.1.2025 22:29 Podla planu mal zacat entry burn v T+7:17
Komentatorka podla nadychu dostala info o praci motorov niekedy v T+7:31, takze aj ked tam je nejake oneskorenie tak:
- je to o 10 sek neskor ako bolo podla letoveho planu
- pri rychlosti 7950 km/hod preletel za ten cas 28 km a klesol z ca 70 na 56 km podla infografiky
- treba ale brat aj do uvahy, ze pri prvom starte su tie letove udaje odhadovane na zaklade simulacii a mozu sa lisit od reality
- no ale pri tej rychlosti je 10 sek rozdiel voci vypoctom celkom dost
- od casu T+7:31, kedy komentatorka oznamila start 3 motorov rychlost az do straty telemetrie dalej rastla, mala rapidne klesat
Takze podla toho sa zda, ze entry burn zacal, ale nemal pozadovany ucinok.
Na zaberoch z 1. stupna boli len zablesky, nezdalo sa to ako spravne pracujuce motory ???
Nadych som spomenul preto, lebo vtedy dostala info o tom, ze motory nabehli.petrsida píše: 17.1.2025 7:52nesmíš řešit nádechy komentátorka, ale reálnou telemetriiMrG píše: 16.1.2025 22:29 Podla planu mal zacat entry burn v T+7:17
Komentatorka podla nadychu dostala info o praci motorov niekedy v T+7:31, takze aj ked tam je nejake oneskorenie tak:
- je to o 10 sek neskor ako bolo podla letoveho planu
- pri rychlosti 7950 km/hod preletel za ten cas 28 km a klesol z ca 70 na 56 km podla infografiky
- treba ale brat aj do uvahy, ze pri prvom starte su tie letove udaje odhadovane na zaklade simulacii a mozu sa lisit od reality
- no ale pri tej rychlosti je 10 sek rozdiel voci vypoctom celkom dost
- od casu T+7:31, kedy komentatorka oznamila start 3 motorov rychlost az do straty telemetrie dalej rastla, mala rapidne klesat
Takze podla toho sa zda, ze entry burn zacal, ale nemal pozadovany ucinok.
Na zaberoch z 1. stupna boli len zablesky, nezdalo sa to ako spravne pracujuce motory ???
rychlost klesla od začátku zazehu skoro o 1000 mph, to je docela dost, ale když zacnes pozde, tak ve 40 km je to příliš
finalni parametry pri rozpadu jsou 4285 mph, 84 tis stop, T7:55
start of deceleration 5051 mph, 126 tis stop, T7:45
zazeh je patrný v T7:41
to je pro představu
zážeh začal pusobit v 38 kilometrech pri rychlosti 8100 km/hod
rozpad nastal v 25 km při rychlosti 6900 km/hod
zážeh přišel cca o 25 sekund později a vletet do husté atmosfery rychlostí 7000 km je moc, falcon ma typicky 4000
No ale SuperHeavy robi boostback manever, kde je nasledna vstupujuca rychlost ovela nizsia.todtv píše: 17.1.2025 12:36 Nakonec aby to nebylo jen příliš pozdním spuštěním brzdícího zážehu, kdy byla plechovka již v moc hustých vrstvách atmosféry s vysokým náporem na motorovou sekci, která se začala možná poškozovat už těsně před zážehem a pozdní zážeh už to nezachránil a nastal rozpad. Jen SH plechovka je stavěna na nepoužití brzdícího zážehu a je vidět jaký to je záhul i pro ní. Na to F9/FH ani NG nejsou stavěné.
Mimochodem si všimněte, tak od SpaceX máme již nějaké předběžné info co bylo asi špatně se S33 a Jeff Who klasicky nic.
Mimochodem, potvrzuji během onoho brzdícího zážehu rychlost klesala. Ještě jsme si to ověřoval. Takže zážeh sice průlet atmosférou zpomaloval, ale asi už bylo pozdě.