Stránka 7 z 27

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 7.1.2015 22:18
od Navi
Neklesejme na mysli. Přistávací plošina bude určitě dobře nasvícená ;)
Teda doufám :|

Navíc video z přistání uvidíme stejně zase až tak za měsíc :hlavou proti zdi

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 8.1.2015 13:01
od Raul
Do přístavu v Jacksonville právě přijíždí i "špionážní" loď Carnival Fascination, která svou webkamerou zabírá plošinu Marmac300.
http://www.cruisin.me/cruise-ship-webca ... nation.php

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 9.1.2015 0:21
od Raul
Zajímavé video od zakotvení naší sledovací webové kamery a vyplutí plošiny Marmac 300 za pomocí tažných remorkérů Elsbeth III a Gregg McAllister z přístavu v Jacksonville.
Podpůrná loď Go Quest vyplula vzápětí.


Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 9.1.2015 20:27
od Dugi
Předpověď počasí pro zítřek je 80% GO.

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 10.1.2015 2:07
od Raul
Start tedy dnes v 10:47:07 SEČ. Přenos NASA začíná v 9:30. Webcast SpaceX v 10:30.
V případě úspěšného startu zachycení Dragona na ISS v pondělí 12-tého ve 12:00 SEČ.
V opačném případě nový start v úterý 13.1. v 9:36 SEČ.


Rozpis časových posloupností letu Spx-5, který se tu asi ještě neobjevil..
Obrázek
http://www.spaceflight101.com/dragon-sp ... dates.html
Tím Landing Burn je prosím myšlen supersonický brzdící zážeh při vstupu do atmosféry - aby to někoho nemátlo.

První stupeň tedy tentokrát čekají celkem tři restarty.

První restart krátce po dosažení apogea ve 140km by měl zkrátit dopadovou vzdálenost a přesně zacílit místo přistání.

Další retrozážeh při vstupu do hustých vrstev atmosféry ve výšce mezi 70-40 kilometry, který spolu s odporem atmosféry zpomalí stupeň z rychlosti 1300m/s na cca 250m/s. Při vstupu do atmosféry by poprvé v takové rychlosti - měli řídící roli ve všech třech osách převzít také roštová kormidla, která by měla zásadně zvýšit přesnost navedení na cíl, z původních deseti kilometrů - v obou minulých pokusech, až na pouhých deset metrů.

Poslední zážeh samotného finále centrálního motoru je zhruba 25 sekund před dosednutím na platformu, přesně není známo - tedy není uvedeno. Doba hoření při samotném přistání, tedy to s jakým "hoverslam" přetížením si stupeň troufne sedat závisí na mnoha faktorech. Dlouhé hoření je ale ve prospěch přesnosti, možnosti bočního manévru při nepřesném navedení - kratší hoření na plný výkon zase ve prospěch množství spotřebovaného paliva, apod. Motor by měl rychlostí kolem 2m/s posadit první stupeň na střed plošiny, která do té doby bude udržovat svoji přesnou pozici do třech metrů pomocí čtyř směrovatelných pohonných jednotek firmy Thrustmaster.

I když bude k dispozici hexakoptéra a kamery na lodi Go-Quest, která má i slušné komunikační schopnosti, přímý přenos z moře se hádám zatím očekávat nedá. Tedy zatímco bude na orbitě probíhat oddělování Dragonu od druhého stupně, bude se ve stejné době očekávat i info o přistání a hlavně první fotografie. Pravděpodobnost úspěšného přistání prvního stupně na platformu Marmac 300 od toho nejzasvěcenějšího je zaručených 50:50.

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 10.1.2015 9:13
od Wopat
Díky moc za info :palec nahoru:

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 10.1.2015 9:28
od Jardax
Tak uz bezi oba videoprenosy... doufam, ze nevstavam zbytecne :)

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 10.1.2015 9:38
od geal
Raven píše:Pravděpodobnost úspěšného přistání prvního stupně na platformu Marmac 300 od toho nejzasvěcenějšího je zaručených 50:50.
Ovšem Musk před pár dny řekl, že si tohle vycucal z prstu. ;)

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 10.1.2015 9:45
od Edemski
Jardax píše:Tak uz bezi oba videoprenosy... doufam, ze nevstavam zbytecne :)

Kde? Hoď sem pls odkaz

Re: CRS-5 (SpX-5)

Napsal: 10.1.2015 9:50
od Quardok