Stránka 58 z 95

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 20:21
od Wopat
SamElanius píše:Jen me napada. Neznate plugin, ktery by poscital delta v vsech naplanovanych nodu? V gui hry vidim jen ten nasledujici. A nejlepe plugin ktery by ty nody dokazal ulozit a nacist. Proste abych mohl porovnavat jednotlive trasy.
Nevím, jestli takový mód existuje, určitě ale není potřeba, stačí ti mapa ;)


Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 20:25
od SamElanius
Tjn ale dost tezko se zkous veci jako gravitacni prak, kdyz muzete porovnavat az po tom, co provedete jedno, loadnete a zkusite druhou moznost...

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 20:45
od Wopat
Gravitační prak má ve hře reálné použití jen v soustavě Joolu.

Pokud letíš na Minmus a chceš si pomoct Munem, tak ušetříš takovou kapku paliva, že to ani nestojí za řeč. A kdybys to chtěl dělat při meziplanetárních letech a například při letu k Joolu si pomohl Dunou nebo Kerbinem, tak tady, myslím, všichni budeme rádi, pokud nás to naučíš :)

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 20:50
od SamElanius
Prave ze praky taky neumim a dokud nebudu mit v ruce cisla ze to co jsem si vymyslel je opravdu lepsi a neni to jen nejaka frajerinka tak to je k nicemu.
Ted jak se tady bavime tak si zkousim skladat co nejlevnejsi raketu na mun. Ted jednu testuju a pokud nekde nedojde stava, tak ji sem postnu.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 20:54
od Wopat
SamElanius píše:Prave ze praky taky neumim a dokud nebudu mit v ruce cisla ze to co jsem si vymyslel je opravdu lepsi a neni to jen nejaka frajerinka tak to je k nicemu.
Čísla ti nedám, ale v předchozím příspěvku jsem ti napsal reálnost gravitačních praků ve hře. Kromě soustavy plynného obra to za účelem úspory paliva nemá smysl. Tudíž nemusíš nic koumat a počítat.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 21:47
od Boby91
Tvoje raketa i lander nevypadají úplně špatně, ale myslím, že na přímou cestu na povrch Munu a zpět je to slabé. To je ale jen můj odhad od oka. Možná bych zkusil přidat jeden menší stupeň mezi loď a raketu. A potom ti doporučím vytvořit jiné uspořádání lodi. Úplně zbytečně totiž s sebou táhneš ten velký experiment a malý nákladový prostor nad ním (ve kterém máš, předpokládám, další experimenty). Zkus to udělat tak, že je po použití na povrchu Munu zahodíš a poletíš bez nich. Znatelně se ti zvýší dolet. Kerbíkem jednoduše vytáhneš výsledky experimentů pomocí "take data" a uložíš si je do kabiny. Nebudeš tak muset přistávat se vším. Což ti nadále ušetří kapku váhy na padácích.

Používáš Kerbal Engineer Redux nebo MechJeb? Pokud bys to měl ve hře, dá se úplně jednoduše zjistit, jestli tvůj výtvor má na to, uskutečnit takovou cestu nehledě na tvé schopnosti.
Při té stavbě jsem se inspiroval videama od Scotta Manlyho, ale jemu to jde všechno tak nějak samo a já s tím bojuju celkem surově :ustaraný: Každopádně děkuju za tip, určitě tu výzkumnou část do příštího letu předělám :palec nahoru: Momentálně pořád bojuju se záchranou mýho Kerbalánka :(
Ty addony jsem nainstaloval a funguje pouze ten Engineer, Mechjeb nějak nechce fungovat, nevím proč... :(
No.. stejně mi ty čísla nic moc neříkají, jsem absolutní laik v oblasti astronomie a celkově tohoto žánru :roll:
Co jsem tu pochytil čtením, tak je dobré se řídit KerbinDeltaVMapou pro zjištění optimálního dv a čím větší TWR, tím lepší u nosných částí raket... ?? :Drbe se na hlavě:

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 21:59
od Wopat
Boby91 píše:No.. stejně mi ty čísla nic moc neříkají, jsem absolutní laik v oblasti astronomie a celkově tohoto žánru :roll:
Co jsem tu pochytil čtením, tak je dobré se řídit KerbinDeltaVMapou pro zjištění optimálního dv a čím větší TWR, tím lepší u nosných částí raket... ?? :Drbe se na hlavě:
Je to úplně jednoduché. Jak psal SamElenius, TWR je ideální mít na prvním stupni kolem 2 (já třeba používám ještě míň), na druhém stupni ti stačí 1,5. Ve vesmíru to je celkem jedno. TWR=Thrust to Weight Ratio - poměr tahu a hmotnosti. Pokud je TWR 1, znamená to, že tvoje raketa má přesně takový tah, který dokáže zvednout hmotnost jedné dané rakety. Je to tedy málo a potřebuješ trochu více, aby ta raketa nějak letěla.
Pochopit roli delta-v je taky jednoduché. Je to změna rychlosti potřebná ke startu nebo změnám oběžné dráhy. Při stavbě ve VAB si zobrazíš pomocí nějakého módu, kolik d-v ti dá každý stupeň rakety a sečteš to. Pokud dostaneš více jak 3800, měl by ses úplně v pohodě dostat na oběžnou dráhu. Při práci s mapou si najdi svůj cíl a od něj jdi zpátky až na povrch Kerbinu a po cestě sčítej potřebné d-v. Výsledného číslo pak budeš potřebovat dosáhnout při stavbě tvé sondy a rakety.

Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 22:29
od kopapaka
Boby91: používám podobný, nicméně přece jen trochu jiný systém.
Díky většímu množství paliva lander dokáže doletět přímo sám až k Munu z LKO i když většinou zbyde nějaké to palivo v posledním stupni rakety a tak ho přeci jen popostrčím alespoň kousek cesty... :-D
Přídavné nádrže zvyšují stabilitu a navíc slouží jako plošinka pro kerbíka - ušetřím za žebřík a přesto se pohodlně nastupuje.


Tenhle let - pátý k Munu v kariéře - splnil dvě mise:
Záchrana kerbíka z oběžné dráhy munu
Zapíchnutí vlajky

Hlavně záchrany jsou super... I se ziskem zaplatí let a každý kerbík (zadarmo) se hodí :-D


Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 22:40
od SamElanius
Tak raketa na mun a zpet (bez vedy) za 25tisic. Mozna to stahnu i pod 20



Re: Návody aneb jak na to

Napsal: 3.9.2015 23:44
od Avarax
Nie je nejaky mod na volny pohyb kamery pri nastavovani drah lebo toto co tam je totalna sracka ked sa nemozete presne priblizit ku bodom hlavne ked navadzate satelit na presny bot