Najmenšie nádrže som pridával preto že som chcel zistiť naximum paliva čo môžem zobrať a pritom zachovť dobré ovladanie Možno som len antitalent robiť ničo podľa návodu
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 2.9.2015 21:44
od Wopat
Maximum paliva neznamená větší delta-v. Když přidáš palivo, roste hmotnost rakety a potřebuješ více paliva na vynesení celé té hmotnosti. Takže přidáš další palivo, jenže je to zase těžší a ty potřebuješ ještě více paliva. A takhle jdou někteří hráči do nekonečna a tak vznikají tyhle a další podobné hrůzy. U raket občas paradoxně platí, že když ubereš palivo, zvýšíš nosnost.
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 16:50
od Boby91
Zdravím.. potřeboval bych trochu pomoci
Nemám problém dostat se na orbitu, nebo na měsíc, ale problémem je efiktivita.
Vyrazil jsem na měsíc, ale během přistání moonlanderu jsem spálil veškeré palivo, takže jsem musel pro Kerbalánka vyslat další (bezpilotní) raketu, kterou jsem ho vyzvedl, posbíral science hodnoty z přístrojů a dostal ho na orbitu měsíce.. zde mi zase došlo palivo a budu opět nucen vyslat raketu, kterou ho odtamtud dostanu domu.
Pravděpodobně dělám vše špatně potřeboval bych poradit jak má vypadat raketa, která dostane kerbalánka na měsíc a zpět domu.
Hľadal som návod podobný tomu tvojmu len vo forme videa posúdiš to či to môže byť ?
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 17:10
od Boby91
video neexistuje...
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 19:45
od Wopat
Boby91 píše:Vyrazil jsem na měsíc, ale během přistání moonlanderu jsem spálil veškeré palivo, takže jsem musel pro Kerbalánka vyslat další (bezpilotní) raketu, kterou jsem ho vyzvedl, posbíral science hodnoty z přístrojů a dostal ho na orbitu měsíce.. zde mi zase došlo palivo a budu opět nucen vyslat raketu, kterou ho odtamtud dostanu domu.
Pravděpodobně dělám vše špatně potřeboval bych poradit jak má vypadat raketa, která dostane kerbalánka na měsíc a zpět domu.
Tvoje raketa i lander nevypadají úplně špatně, ale myslím, že na přímou cestu na povrch Munu a zpět je to slabé. To je ale jen můj odhad od oka. Možná bych zkusil přidat jeden menší stupeň mezi loď a raketu. A potom ti doporučím vytvořit jiné uspořádání lodi. Úplně zbytečně totiž s sebou táhneš ten velký experiment a malý nákladový prostor nad ním (ve kterém máš, předpokládám, další experimenty). Zkus to udělat tak, že je po použití na povrchu Munu zahodíš a poletíš bez nich. Znatelně se ti zvýší dolet. Kerbíkem jednoduše vytáhneš výsledky experimentů pomocí "take data" a uložíš si je do kabiny. Nebudeš tak muset přistávat se vším. Což ti nadále ušetří kapku váhy na padácích.
Používáš Kerbal Engineer Redux nebo MechJeb? Pokud bys to měl ve hře, dá se úplně jednoduše zjistit, jestli tvůj výtvor má na to, uskutečnit takovou cestu nehledě na tvé schopnosti.
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 19:47
od SamElanius
Wopat píše:Maximum paliva neznamená větší delta-v. Když přidáš palivo, roste hmotnost rakety a potřebuješ více paliva na vynesení celé té hmotnosti. Takže přidáš další palivo, jenže je to zase těžší a ty potřebuješ ještě více paliva. A takhle jdou někteří hráči do nekonečna a tak vznikají tyhle a další podobné hrůzy. U raket občas paradoxně platí, že když ubereš palivo, zvýšíš nosnost.
Zdravim, vubec nechci vytvaret nejakej spor ale myslim, to je trochu prehnany. To co rikas nemuze snad byt pravda protoze kazdej KG paliva vytvori energi pro vyneseni sve nadrze a pak nejaky prebytek pro vse ostatni. Navic pokud by to byla pravda tak by to znamenalo to ze pokud pridam dalsi nadrz (vic paliva) tak to palivo by muselo naopak delta v odebirat. Takze bych to jen trochu poupravil.
Nicmene jsem taky zastance malych raket a myslim, ze je velice dulezite neprehanet to s vykonem motoru a davat co neslabsi (a tedy nejlehci) jake jdou. Tim se ohromne zvysuje palivo. U 1 stupne vetsinou zacinam s TWR 2, u druheho bohate staci 1,5 (mozna i mene), a to ze samotna sonda bude mit 0,5 nebo 0,3? No, hlavne ze je dv.
Take si spousta novacku neuvedomuje ze kdyz jim na orbite zbude polovina stredni nadrze tak to muze byt o dost paliva na oblet munu. Neuvedomuji si ze polovina takovehle nadrze na orbite ma potencial v dv radove vetsi nez na zemi. Plus kdyz jim na orbite zbyde tolik paliva, ktera vazi jako cela kapsle + palivo na navrat, tak vlastne potrebuji skoro o polovinu lehci (a levnejsi) nosic.
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 20:02
od Wopat
SamElanius: S tvým druhým odstavcem na 100 % ve všem souhlasím. Lépe bych to nenapsal.
S tím přidáváním nádrží dám příklad. Mám motor a na něm jednu nádrž. Delta-v řekněme 800 m/s. Když přidám druhou nádrž, dostanu se na 1200, s třetí nádrží už jen na 1450. Přímá úměra zde tudíž neexistuje. Pokud to přeženu, klesne mi TWR pod 1 a je mi to k ničemu. Asi jsem napsal špatně, že d-v se při přidání nádrží zmenší. Velice důležité také je sledovat, jestli je při nedostatečné hmotnosti výhodnější zvětšit první nebo druhý stupeň. Je to stejné jako jsi napsal s tím zbytkem paliva na oběžné dráze. Čím jsme výš v atmosféře, tím mi stejné množství paliva zajistí větší d-v než u země. Z toho vyplývá, že je často výhodnější přidat malou nádrž do druhého stupně než velkou nádrž do prvního nebo dokonce přidat nějaký booster.
K tomu, aby se člověk naučil stavět efektivní a kvalitní rakety perfektně poslouží nějaký mód, který ukáže d-v rakety. MechJeb je na to ideální. Odpadá tak nutnost každou konfiguraci zkoušet a člověk jen různě kombinuje nádrže a motory ve VAB a sleduje čísla. Pokud pak něco nepokazí u nákladu nebo řízení a stability rakety, start vyjde na první pokus.
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 20:15
od SamElanius
Jj. ta nelinearita je dulezita. Myslim ze vystihnout ten spravnej pomer, kdy prestat zvetsovat jeden stupen a radsi pridat dalsi trapi konstruktery raket od prvnich vicestupnovych nosicu. V podstate to je funkce ktera zavisi na suche vaze stupnu, vaze paliva, isp a cene za palivo a komponenty + vaze payloadu. A pres vechny tyhle promenne se musi najit nejlevnejsi kombinace, ktera dosahne dany deltav.
Re: Návody aneb jak na to
Napsal: 3.9.2015 20:16
od SamElanius
Jen me napada. Neznate plugin, ktery by poscital delta v vsech naplanovanych nodu? V gui hry vidim jen ten nasledujici. A nejlepe plugin ktery by ty nody dokazal ulozit a nacist. Proste abych mohl porovnavat jednotlive trasy.