Stránka 56 z 85
Re: Starship/BFS
Napsal: 22.10.2021 19:40
od VitVymola
Amper píše: 22.10.2021 19:27
Udržela by SS regolit v nenatlakovanem stavu? Myslím že spíš ne. 3m budou něco vážit i na měsíci
Taky mě to napadlo. Ale ona SS natlakovaná bude: na jednu atmosféru, řekněme 100 kPa. To by na Zemi udrželo 10t na metr a na Měsíci šestkrát tolik. Snad v rychlosti počítám dobře.
Re: Starship/BFS
Napsal: 22.10.2021 20:45
od petrsida
VitVymola píše: 22.10.2021 19:40
Amper píše: 22.10.2021 19:27
Udržela by SS regolit v nenatlakovanem stavu? Myslím že spíš ne. 3m budou něco vážit i na měsíci
Taky mě to napadlo. Ale ona SS natlakovaná bude: na jednu atmosféru, řekněme 100 kPa. To by na Zemi udrželo 10t na metr a na Měsíci šestkrát tolik. Snad v rychlosti počítám dobře.
souhlas, a ještě k tomu, jak je to tvarované, tak tam podle mě počítají s jeho spečením, to už ESA zkoušela, takže to nějakou váhu ponese samo
Re: Starship/BFS
Napsal: 24.10.2021 22:09
od petrsida
nový status od Brendana Lewise
svislé nádrže pozemního segmentu hotové, zajímavé je, že na místo přibyly i obří ležaté nádrže na metan, jaký je mezi nimi rozdíl netuším
S21 zbývají čtyři spoje, oba díly špičky jsou venku a ke spojení dojde možná ještě dnes
Booster 5 je takřka hotový, chybí dva spoje, všimněte si obří trubky u stěny nádrže, k čemu asi slouží?
objevil se thrust puck pro S24 a dokonce pro B9
Re: Starship/BFS
Napsal: 25.10.2021 10:43
od jregent
petrsida píše: 24.10.2021 22:09
dokonce pro B9
Ze by uz pro vynasku Strarlinku?
Re: Starship/BFS
Napsal: 25.10.2021 22:07
od petrsida
Jo, tak to nevím, ale devítka, to je šestý start SH, to by lidně už mohlo být
tady je
je to pořádný kus železa, proti nedávno přivezenému prvnímu dnu pro 33 motorů (B7 - B6 má ještě 29) tam nevidím žádné rozdíly
zajímalo by mě, co jsou ty dva velké prostupy navíc, mají různý průměr, takže logicky kyslík a metan, ale k čemu???
Re: Starship/BFS
Napsal: 27.10.2021 21:33
od petrsida
Ježek, nebo chobotnice?
ne, je to větvení vedení metanu v superheavy, chybí mi tam vedení pro centrální motory
a zajímalo by mě, zda ty podpůrné kusy jsou jenom pro transport
Re: Starship/BFS
Napsal: 27.10.2021 21:59
od Samo
To je ešte kus pre 29 motorovú SH, 1-8-20, prívod vidieť horšie zaslepený hliníkovou páskou na zadnej strane kúsok vytŕčajúci z dýnka (žltou označené). Konštrukcia je podľa vzhľadu len zvárací prípravok, bolo by to moc ťažké a predimenzované takto hrubé. Pre upevnenie budú tie úchytky s očkami navarené na dýnku (červenou označené).

Re: Starship/BFS
Napsal: 14.11.2021 21:22
od petrsida
přehled ze 7.11. od Brendana Lewise
oproti němu k dnešku spojen trup a špička S21, montáž spodních klapek, chybí poslední spoj obou částí
B5 má hotovou kyslíkovou nádrž
Re: Starship/BFS
Napsal: 14.11.2021 21:26
od petrsida
Samo píše: 27.10.2021 21:59
To je ešte kus pre 29 motorovú SH, 1-8-20, prívod vidieť horšie zaslepený hliníkovou páskou na zadnej strane kúsok vytŕčajúci z dýnka (žltou označené). Konštrukcia je podľa vzhľadu len zvárací prípravok, bolo by to moc ťažké a predimenzované takto hrubé. Pre upevnenie budú tie úchytky s očkami navarené na dýnku (červenou označené).
máš pravdu, jenom si nejsem jistý tím, že je to přípravek, přeci jenom tam budou působit docela velké tlaky
v souvislosti s větvením mě napadla jedna věc, u superheavy i lodi jsou vnější motory napojeny do kupole nádrže, u boosteru je to ok, při přistání pojedou jenom vnitřní motory a ty budou kyslík sosat z plochého dna, co ale u lodi, na konci běhu vakuových motorů se jejich sací hrdla vynoří a na dně zbyde poměrně dost kyslíku, co s tím?
Re: Starship/BFS
Napsal: 15.11.2021 0:35
od Samo
Na "downcommer" aj keď sa to nezdá, by nemali ideálne pôsobiť žiadne tlaky či ťah. Prepážka metánovej nádrže musí byť schopná udržať váhu metánu nad sebou staticky keď sa tankuje a motory nevyvíjaú žiaden ťah. Inak sa budú sily prenášať na spodnú, ktorá musí držať omnoho tažší a väčšie množstvo kyslíku plus zavesených 9 zatiaľ, 13 neskôr, Raptorov s gimbalom. Plus kvôli expanzii musí mať downcomer dilatáciu takže nieje úplne stavaný na prenšanie síl, časť jeho vlastnej váhy bude vysieť na prepážke a časť bude podporená rúrami "chobotnice". Ja osobne by som mu nedával nejakú štrukturálnu úlohu a aby prenášal silly. Možno ešte samotnej chobotnici keď už tam je, dal úlohu vystuženia spodnej prepážky proti tlakom ktoré pôsobia na puk. Treba si uvedomiť že ani tie rúry niesú zrovna tenké, tak 100-200mm. Tenktostennná nerezová rúra takých priemerov má už svoju pevnosť, bolo by zbytočné tam dávať mŕtvu váhu 25mm plného plátu. Ak by to bolo štrukturálne, som si istý že by to neboli plné pláty ale odľahčené s veľkými otvormi. Takto to vyzerá že tam je iba veľa malých dier na upevňovanie menších prípravkov a pomôcok na fixovanie polohy pre zváranie.
K tej otázke, myslím že by dali motorom "slamky" smeruj púce dole k puku aby vedeli využiť maximum LOX alebo Rvac. odstaviť predčasne a zážih dokončiť na menej efektívnych klasických raptoroch. V mene jednoduchosti by vyhrali za mňa tie slamky, nepridali by na hmotnosti veľmi a prepínať motory na pár s zážihu by bolo nesmierne otravné a možnosť zlyhania, miesto uplne pasívnej, hlúpej rúry ktorá nemá prakticky čo pokaziť.