OK, tak ještě jednoduchý návod na cestu na oběžnou dráhu
- plný kotel, zapnout SAS (klávesa T), start
- při překročení rychlosti 100 m/s začni naklánět raketu na východ (90°na navballu, klávesa D)
- náklon musí být velice mírný, ale musí být! Ideální je držet střed ukazatele orientace lodi na pravém okraji zeleného kroužku značící prográdní směr (směr, kterým se pohybuješ).
- rychlost rakety udržuj mezi 250 a MAXIMÁLNĚ 300 m/s. V troposféře bys při vyšších rychlostech zbytečně ztrácel palivo vlivem nadměrného tření. Stejně tak je ideální k této rychlosti zrychlovat postupně, abys těch 300 dosáhl zhruba v 8 kilometrech. Ne, že to napálíš a pak budeš brzdit. To jsou velké ztráty.
- Po překonání alespoň 8 kilometrů výšky výkon znovu na maximum.
- Přepni na mapu a sleduj Ap (apoapsida, nejvyšší bod trajektorie rakety)
- Jakmile bude Ap 30 km, měl bys mít náklon rakety (ideálně i prográdní vektor) 45°vzhledem k povrchu. Pokud tomu tak ještě není, nakláněj raketu víc, ale pozor na její přetočení vlivem velkého odporu vzduchu. Pokud je tvůj náklon ještě vyšší a raketa už letí více horizontálně, ztratíš mnoho paliva vlivem dlouhého letu v nižších vrstvách atmosféry.
- Pokračuj s nakláněním rakety tak, aby ses dostal až do vodorovného letu ještě předtím, než Ap bude nad 70 km.
- Při Ap>70 vypni motor. Pokud je Pe (periapsida, nejnižší bod oběžné dráhy) nad povrchem nebo těsně pod ním, tvůj profil letu se blížil ideálu. Pokud je na mapě tvá trajektorie jen malým obloučkem (tzn. Pe je příliš hluboko pod povrchem), letěl jsi příliš strmě nahoru. Pokud se po vypnutí motoru nacházíš v Pe ty a Ap je na druhé straně planety, letěl jsi až příliš brzy a dlouho vodorovně. Tento letový profil je typický pro SSTO letouny.
- No a zakulacování oběžné dráhy už snad nemusím vysvětlovat. Cca 15 s před Ap opět motor na maximum a sledovat na mapě oběžnou dráhu. Ap přitom regulací tahu motoru držím ideálně 1-15 s (raději 1-5 s) před sebou.
Vyzkoušej a dej vědět. Tu raketu jsem fakt raději zkusil, než jsem jí dal sem a je super jednoduchá na ovládání a těch parametrů oběžné dráhy (i lepších) bez problémů dosáhne.