Stránka 54 z 67
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:33
od Sajri
Při pohledu na tenhle test mě napadla myšlenka, kterou ale neumím teď z hlavy (z mobilu) spočítat; třeba se toho někdo ujme.
Představte si Starship přistávající na Zemí s lidmi na palubě, které z nějakého důvodu vysadí všechny hlavní motory, ale zjistí to dostatečně brzy. Před přistáním je to v podstatě prázdná plechovka, která takhle naplocho v atmosféře nepadá zas až tak rychle (ale právě teď nejsem schopen odhadnout jak). Manévrovací motorky a křídla otočí před dopadem loď do svislé polohy, vypustí se rychle zbytky paliva (jde to dost rychle? Při pohledu na některé "vrávorající" dosedající první stupně Falconů mi přišlo, že ano.) a bum. Pod posádkou je ovšem při dopadu obří deformační zóna. Takže by to mohla přežít.
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:36
od todtv
Laik:
Zatím jim to asi stačilo. Kvůli možnému problému s motorem/y to možná bylo divočejší. Ale s lidmi na palubě bude muset být jemnější. Všichni by měli v jednu chvíli žaludek v krku a mimo sebe jeho obsah.
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:39
od Pospíšil
Je vidět, že přistání mělo být zřejmě na 2 motory. Tady jeden z nich už spaluje nesprávný směšovací poměr s přebytkem LOX, bere nějaký jiný materiál s sebou, je z toho zelený plamen a je vektorován jinam než ten druhý motor.

Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:43
od Samo
laik píše: 10.12.2020 0:32
Ten zvrat na záda před pádem myslíte, že měl takhle vypadat? Působilo to nekontrolovaně.
To je spôsobené asymetrickým ťahom, podobne leteli aj SN5 a 6. Teraz na konci bola viditeľná aj strata ťahu, gimbal bol lenivý = málo ťahu na agresívnejšie manévrovanie. Práve to bolo skôr veľmi hladké ako bez kontroly.
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:44
od todtv
Jestli by nízký tlak metanu, tak šel do motoru přebytek kyslíku. Začal hořet kov (přebytečný horký kyslík pod vysokým tlakem) a začala se i teplem apod. tavit měděná výstelka hlavní komory- měď je v plameni zelená. Ještě je zelené v plameni taky Baryum - je to zkouška plamenem v analytické chemii, ale při výrobě motorů se baryum v kovové formě snad ani nepoužívá.
EDIT: Palivem se regenerativně chladí nejen tryska, ale i hlavní spalovací komora.
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:49
od mikysvo
Samo píše: 10.12.2020 0:43
laik píše: 10.12.2020 0:32
Ten zvrat na záda před pádem myslíte, že měl takhle vypadat? Působilo to nekontrolovaně.
To je spôsobené asymetrickým ťahom, podobne leteli aj SN5 a 6. Teraz na konci bola viditeľná aj strata ťahu, gimbal bol lenivý = málo ťahu na agresívnejšie manévrovanie. Práve to bolo skôr veľmi hladké ako bez kontroly.
Stejně bych intuitivně nastavil pro obrat ty klapky obráceně. Horni stáhnout, spodní na max odpor. Tahle tlačili tryskami zbytečně do velké plochy. Ale třeba mi něco uniká

Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:49
od todtv
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:50
od Samo
Podľa EM, mtotory to dali výborne! Raptor by som už asi neobviňoval, ako hovorí todtv málo tlaku v metánovej pristávacej nádrži, veľa kyslíku, málo ťahu a začal horieť v oxyrich zmesi medený liner sa javí ako najlepšia verzia čo sa stalo.
https://twitter.com/elonmusk/status/1336818987389181952
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:54
od Samo
mikysvo píše: 10.12.2020 0:49
Samo píše: 10.12.2020 0:43
laik píše: 10.12.2020 0:32
Ten zvrat na záda před pádem myslíte, že měl takhle vypadat? Působilo to nekontrolovaně.
To je spôsobené asymetrickým ťahom, podobne leteli aj SN5 a 6. Teraz na konci bola viditeľná aj strata ťahu, gimbal bol lenivý = málo ťahu na agresívnejšie manévrovanie. Práve to bolo skôr veľmi hladké ako bez kontroly.
Stejně bych intuitivně nastavil pro obrat ty klapky obráceně. Horni stáhnout, spodní na max odpor. Tahle tlačili tryskami zbytečně do velké plochy. Ale třeba mi něco uniká
Klapky boli sklopené, aký odpor v tak telatívne malej rýchlosti by ťah raptoru neprekonal? Proste stratili ťah a to bol rozsudok pre SN8.
Re: Starship SN8 v Texasu
Napsal: 10.12.2020 0:58
od mikysvo
Samo píše: 10.12.2020 0:54
mikysvo píše: 10.12.2020 0:49
Samo píše: 10.12.2020 0:43
To je spôsobené asymetrickým ťahom, podobne leteli aj SN5 a 6. Teraz na konci bola viditeľná aj strata ťahu, gimbal bol lenivý = málo ťahu na agresívnejšie manévrovanie. Práve to bolo skôr veľmi hladké ako bez kontroly.
Stejně bych intuitivně nastavil pro obrat ty klapky obráceně. Horni stáhnout, spodní na max odpor. Tahle tlačili tryskami zbytečně do velké plochy. Ale třeba mi něco uniká
Klapky boli sklopené, aký odpor v tak telatívne malej rýchlosti by ťah raptoru neprekonal? Proste stratili ťah a to bop rozsudok pre SN8.
Asi sem to špatně napsal. Nemyslel jsem raptor ale trysky ve špičce viz záznam
https://youtu.be/YcAjpNqEZxk v cca 5:55 (+4:50 letového času)