Re: Crew Dragon
Napsal: 26.4.2019 10:12
Včera (25.4.) proběhlo plánované zasedání poradního výboru NASA pro bezpečnost kosmických letů ASAP (Aerospace Safety Advisory Panel), na kterém zaznělo i pár informací o anomálii CD DM-1 během statického zážehu 21.4. Článek v Ars Technica popisuje následující nám dříve známé i nové informace:
- incident se odehrál během statického zážehu před InFlight Abort testem CD na testovacím stavu v blízkosti přistávací plochy LZ-1 v areálu kosmodromu CCAFS.
- Jednalo se o kabinu CD, použitou nedávno při zcela úspěšné testovací orbitální misi DM-1
- plánovaný statický zážeh měl demonstrovat výkony systému SuperDraco při 2x větší úrovni akusticko-vibračního zatížení, simulující rozpad letícího nosiče F9 pod kabinou CD
- před anomálií proběhl úspěšný statický zážeh 12 orientačních motorků Draco
- anomálie nastala v rámci statického testu 8 motorů SuperDraco
- SpX po anomálii provedla korektně všechny kroky podle bezpečnostního protokolu pro testy, takže nedošlo ke zranění žádných osob v rámci uzavřené testovací oblasti, ani v širším okolí
- je evidentní, že veřejnost si žádá více informací o incidentu, nicméně NASA spolu se SpaceX potřebuje více času, než budou schopni zveřejnit více podrobností
- momentálně probíhá zajištění všech stop a důkazního materiálu z místa události a sběr veškerých dat z průběhu testu pro stanovení podrobného průběhu incidentu a určení příčin havárie
- NASA i ASAP upozorňují, že je ještě příliš brzo na to určit, jaké důsledky bude mít tato havárie na další průběh certifikace CD a plánované lety v rámci programu CCP.
- NASA plánovala první pilotovaný testovací let CD, misi DM-2, na začátek října 2019. Nyní se zdá, že k ní nedojde dříve, než na začátku 2020
- incident se odehrál během statického zážehu před InFlight Abort testem CD na testovacím stavu v blízkosti přistávací plochy LZ-1 v areálu kosmodromu CCAFS.
- Jednalo se o kabinu CD, použitou nedávno při zcela úspěšné testovací orbitální misi DM-1
- plánovaný statický zážeh měl demonstrovat výkony systému SuperDraco při 2x větší úrovni akusticko-vibračního zatížení, simulující rozpad letícího nosiče F9 pod kabinou CD
- před anomálií proběhl úspěšný statický zážeh 12 orientačních motorků Draco
- anomálie nastala v rámci statického testu 8 motorů SuperDraco
- SpX po anomálii provedla korektně všechny kroky podle bezpečnostního protokolu pro testy, takže nedošlo ke zranění žádných osob v rámci uzavřené testovací oblasti, ani v širším okolí
- je evidentní, že veřejnost si žádá více informací o incidentu, nicméně NASA spolu se SpaceX potřebuje více času, než budou schopni zveřejnit více podrobností
- momentálně probíhá zajištění všech stop a důkazního materiálu z místa události a sběr veškerých dat z průběhu testu pro stanovení podrobného průběhu incidentu a určení příčin havárie
- NASA i ASAP upozorňují, že je ještě příliš brzo na to určit, jaké důsledky bude mít tato havárie na další průběh certifikace CD a plánované lety v rámci programu CCP.
- NASA plánovala první pilotovaný testovací let CD, misi DM-2, na začátek října 2019. Nyní se zdá, že k ní nedojde dříve, než na začátku 2020