Stránka 6 z 7

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 25.6.2025 11:13
od petrsida
jakubv píše: 22.6.2025 14:31 Určitě mohou, nicméně si myslím, že jeden z důvodů pro oddělené testovací stanoviště mimo souběhu prací a rozšířené testování je i ten, aby v případě jako je tento, tj masivní RUD nedošlo k devastaci startovacího komplexu, ale jen test site. Která je sice velká, ale startovací komplex netknutý....
nemohou, vždyť tam není loď na co postavit

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 25.6.2025 11:15
od petrsida
Pospíšil píše: 24.6.2025 23:55 Zatím posbírané trosky S36.
není tam těch downcomer trubek troch moc?

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 25.6.2025 12:17
od Pospíšil
petrsida píše: 25.6.2025 11:15
Pospíšil píše: 24.6.2025 23:55 Zatím posbírané trosky S36.
není tam těch downcomer trubek troch moc?
Rozhodně to není ten hlavní středový downcomer. Ten je jen jeden pro CH4 a má mnohem větší průměr.
Tyhle menší trubky jsou podle mne rozvody pohonných látek k jednotlivým 6 motorům a potrubí mezi header tanky a motorovou sekcí.

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 26.6.2025 11:02
od Pospíšil
Zatím asi největší kus nalezených trosek S36, poměrně zachovalý i s některými dlaždicemi TPS.

Obrázek

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 27.6.2025 17:43
od petrsida
jestli se nepletu, tak je to levý bok hned za přední klapkou

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 28.6.2025 23:16
od Tjov
Slyším tady “all in” :mrgreen: 37čka jde na static fire na pad A

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 29.6.2025 21:19
od Thales
Tjov píše: 28.6.2025 23:16 37čka jde na static fire na pad A
Je to racionálně nejefektivnější řešení. Proč? Protože když to neudělají, tak jim ty dvě lodě jsou k ničemu a hlavně ztratí spoustu času na vývoji. Startovní plošina je stejně odepsaná už teď tak jako tak, protože není kompatibilní s v3. Ano, může dojít k poškození věže, ale bylo by to poškození opravitelné (bylo by v háji vybavení věže a nejspíš ramena, ale ne nosná konstrukce jako taková a to se stejně bude upravovat pro V3). Pokud by jim to řachlo, tak by měli spoustu času na opravu (respektive totální předělání po vzoru plošiny 2), protože by stejně neměli s čím brzy letět. Maximálně by jim v nejhorším možném případě, kdy by jim řachla hned první loď, tak by jim zbyla ta druhá a tu by uměli obětovat bez mrknutí oka. Mohou tedy více získat než ztratit a pokud něco ztratí, tak na tom nebudou hůř než teď když by neudělali nic. Za mě :go:

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 29.6.2025 21:35
od MrG
Thales píše: 29.6.2025 21:19
Tjov píše: 28.6.2025 23:16 37čka jde na static fire na pad A
Je to racionálně nejefektivnější řešení. Proč? Protože když to neudělají, tak jim ty dvě lodě jsou k ničemu a hlavně ztratí spoustu času na vývoji. Startovní plošina je stejně odepsaná už teď tak jako tak, protože není kompatibilní s v3. Ano, může dojít k poškození věže, ale bylo by to poškození opravitelné (bylo by v háji vybavení věže a nejspíš ramena, ale ne nosná konstrukce jako taková a to se stejně bude upravovat pro V3). Pokud by jim to řachlo, tak by měli spoustu času na opravu (respektive totální předělání po vzoru plošiny 2), protože by stejně neměli s čím brzy letět. Maximálně by jim v nejhorším možném případě, kdy by jim řachla hned první loď, tak by jim zbyla ta druhá a tu by uměli obětovat bez mrknutí oka. Mohou tedy více získat než ztratit a pokud něco ztratí, tak na tom nebudou hůř než teď když by neudělali nic. Za mě :go:
Ten podstavec je vec zo suplika, takze SpaceX malo pripravenu alternativu, ak by sa poskodil skusobny areal, mozu testovat na OML.

S tym poskodenim veze nemate uplne pravdu. Ak sa ocel po dobu niekolkych minut vystavi teplote vyssej ako 550°C dojde k jej trvalemu poskodeniu, moze dojst k zruteniu konstrukcie. Daju sa pouzit rozne systemy ochrany, natery, voda, ... Konstrukcia moze po vaznejsom poziari zostat stat, nezda sa poskodena, ale ocel vyrazne stratila na pevnosti.

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 29.6.2025 21:43
od Thales
MrG píše: 29.6.2025 21:35 Ak sa ocel po dobu niekolkych minut vystavi teplote vyssej ako 550°C dojde k jej trvalemu poskodeniu, moze dojst k zruteniu konstrukcie.
Ano, může dojít k jejímu popuštění, ve škole jsem měl základy takových věcí. Pokud se podíváme jak proběhl ten poslední ohňostroj, tak to byla v podstatě koule s intenzivním žárem trvající horní jednotky vteřin ve vzduchu, zbytek byl "jen" dohořívábní zbytků na zemi. Nejsem si jistý zda by se tak masivní konstrukce stihla za tu dobu propéci skrz naskrz na dostatečně dlouhou dobu aby k tomu popuštění došlo.

P.S. - Vykání netřeba :)

Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S36)

Napsal: 29.6.2025 21:49
od MrG
Thales píše: 29.6.2025 21:43
MrG píše: 29.6.2025 21:35 Ak sa ocel po dobu niekolkych minut vystavi teplote vyssej ako 550°C dojde k jej trvalemu poskodeniu, moze dojst k zruteniu konstrukcie.
Ano, může dojít k jejímu popuštění, ve škole jsem měl základy takových věcí. Pokud se podíváme jak proběhl ten poslední ohňostroj, tak to byla v podstatě koule s intenzivním žárem trvající horní jednotky vteřin ve vzduchu, zbytek byl "jen" dohořívábní zbytků na zemi. Nejsem si jistý zda by se tak masivní konstrukce stihla za tu dobu propéci skrz naskrz na dostatečně dlouhou dobu aby k tomu popuštění došlo.

P.S. - Vykání netřeba :)
Nemusi sa "prepiect" cela, staci prepiect zaklad, par metrov a cela veza moze spravit "baaac". Ale to je katastroficky scenar ;)
Riziko si spocitali, ak by bolo moc vysoke, asi by to doho nesli. Na druhej strane, cas ich tlaci, nelieta im to podla planu.