Ještě k těm odhadům případného letu Dragonu k Měsíci. Žádné cizí neznám, ale sám jsem si udělal pár hrubých simulací a odhadů z hlediska hmotností a delta_v.
Vychází mi, že Falcon 9 FT (v jednorázové verzi) by měl být schopen dostat ze Země na dráhu k Měsíci (po TLI) těleso těžké cca 5 tun. Protože prázdný Dragon snad má hmotnost cca 4200 kg (v nákladní verzi), tak teoreticky může obsahovat ještě až cca 800 kg paliva (bez jakéhokoliv jiného nákladu) a tím tedy i vlastní zásobu delta_v cca 400 m/s. To nemůže stačit ani na přistání na Měsíci (k tomu je třeba delta_v minimálně 2500 m/s [po TLI]) a dokonce ani k navedení na LMO (nízkou dráhu kolem Měsíce) (k tomu je třeba minimálně 800 m/s [po TLI]). Těch 400 m/s by ale asi mohlo stačit na dosažení dráhy poblíž libračního bodu L2 (za Měsícem) nebo z toho odvozené vysoké oběžné dráhy kolem Měsíce (LDRO [Lunar Distant Retrograde Orbit]).
Pilotovaný Dragon (V2) má podle Wikipedie suchou hmotnost cca 6400 kg, takže u něj samotný Falcon 9 FT nemá šanci (ho dostat na dráhu k Měsíci). Podobně i vícenásobně použitelný první stupeň Falconu 9 FT automaticky znamená snížení nosnosti k Měsíci pod 3,5 tuny (i při přistání prvního stupně na prám ASDS).
Falcon Heavy (FH) už má teoreticky s Dragonem mnohem větší šance a možnosti. Jednorázový FH by měl dostat na dráhu k Měsíci (po TLI) možná až cca 17 tun. Pokud se to navíc provede tak, že FH ponese jen relativně lehký nákladní Dragon (4200 suchá hmotnost + snad až 1300 kg paliva + cca 500 kg náklad, tedy celkem cca 6 tun), tak po TLI by mělo v druhém stupni FH zůstat až 10 tun paliva. To by se teoreticky dalo použít pro brzdění u Měsíce (pokud se druhý stupeň FH dá restartovat i po třech dnech letu). Zásoba delta_v v tomto druhém stupni FH by mohla být ještě až 2200 m/s. To by se mohlo použít pro brzdění u Měsíce i v rámci přímého přistávacího manévru se závěrečným dobrzděním Dragonu pomocí vlastních motorů a vlastního paliva (po odhození druhého stupně FH). Podle mne by tedy nákladní Dragon nesený ze Země jednorázovým Falconem Heavy mohl teoreticky i přistát na povrchu Měsíce (samozřejmě bez možnosti návratu k Zemi).
Falcon Heavy (jednorázový) s pilotovaným Dragonem V2 (celková hmotnost i s palivem minimálně cca 9 tun) by měl mít po TLI zásobu delta_v ještě cca 1400 m/s, což už na přistání nestačí, ale v pohodě by se s tím dalo dostat na LMO. Pokud se pak zkombinuje zbytek paliva v druhém stupni s palivem v Dragonu V2, tak by se z LMO zřejmě dalo odletět i zpět k Zemi (mise typu Apollo 8). To už by ale bylo hodně napnuté, takže Dragonu V2 by pak asi nezbylo palivo pro motorické dosednutí na pevnou zem (musel by přistávat na padáku do moře).
Upozorňuji, že jsou to jen moje hrubé odhady, takže ruku do ohně bych za to nedal (možná se někde pletu, nebo jsou moje odhady nepřesné). Pro výpočty a simulace jsem používal svoji javascriptovou stránku
http://mek.kosmo.cz/zaklady/vypocty.htm .