Stránka 48 z 50

Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 8:26
od Pospíšil
CD je v přístavu.










Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 8:37
od Meybe
Mám pár otázek. Od přistání mi vrtá hlavou několik věcí.
Kabina se při sestupu trochu houpala, je to standardní?
Zajímavé bylo i chování padáku během klesání. Pamatuji si padáky z programu Apollo nebo STS a přišli mi "nehybné". Při klesání Crew Dragonu byly naopak dost "živé". Je to takto plánované?
A poslední věc, všiml jsi někdo také těch černých fleků na některých padácích? Co by to mohlo být? Je to zkreslení nebo je možné, že došlo k nějakému druhu poškození?
Díky za odpověď.

Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 9:14
od Pospíšil
Meybe píše:Mám pár otázek. Od přistání mi vrtá hlavou několik věcí.
Kabina se při sestupu trochu houpala, je to standardní?
Zajímavé bylo i chování padáku během klesání. Pamatuji si padáky z programu Apollo nebo STS a přišli mi "nehybné". Při klesání Crew Dragonu byly naopak dost "živé". Je to takto plánované?
A poslední věc, všiml jsi někdo také těch černých fleků na některých padácích? Co by to mohlo být? Je to zkreslení nebo je možné, že došlo k nějakému druhu poškození?
Díky za odpověď.
Pustil jsem si záznam znovu a vidím to takto:

- kabina se houpala v době, kdy padala na stabilizačních padácích, ale ne nějak hodně, tipuju v rozsahu 20° a ne moc dlouho, jen cca 55 s. Myslím, že je to akceptovatelné, ale to musí říct NASA. ;)

- Příčinu "dýchání" 4 hlavních padáků a jejich následné kývání vidím v absenci pólového otvoru, nebo jiných větších symetrických otvorů, které mají u kulatých padáků právě tu funkci, že zabraňují oscilaci a pulzaci. Zase, není to úplně dokonalé, ale asi akceptovatelné a musí říct NASA, zda je to OK. Zatím proběhlo cca 14-17 drop testů a pro dokončení certifikace zbývá pouze několik shozů za krajních podmínek letové obálky (corner cases).

- ty černé fleky na vrchlících jsou evidentně některá pole ušitá z odlišného materiálu. Buď se liší jen barvou, nebo i použitým tipem materiálu, nebo obojím. Účel mi není známý. U osobních kruhových padáků, třeba náš český OVP-68, jsou taková pole z jiného (propustněnjšího) materiálu všita proto, aby generovala určitou dopřednou rychlost a umožňovala aspoň nějakou řiditelnost. U brzdicích padáků to ale nedává moc smysl a nevím přesně, proč to tam mají.

Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 10:33
od petrsida
Nejsou tam jenom jako značky pro sledování?

Točili je i shora.

Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 11:15
od Pospíšil
petrsida píše:Nejsou tam jenom jako značky pro sledování?
Točili je i shora.
Možná ano, ale i tak každý vrchlík má jinou kombinaci bílých a oranžových polí, takže uhlídat jejich pohyby na videu by mělo jít celkem snadno.


Tento snímek z testovacího shozu ukazuje, že tmavá pole jsou vždy po 6 (2x3) na každém vrchlíku na protilehlých stranách.


Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 13:22
od petrsida
Aha díky, ty prvky jsou na všech stejné, to spíš bude něco funkčního, pak tedy beru zpět a netuším, o co jde.

Re: SpX-DM1

Napsal: 10.3.2019 22:37
od Raul
petrsida píše:Nejsou tam jenom jako značky pro sledování?
Ano, to jsou pouze černé fotogrammetrické značky. Bývají užitečné kvůli identifikaci pozic jednotlivých polí vrchlíku.
Prostřední z trojice černých značek je pak vlevo, nebo vpravo podle toho, kterou polovinou je vrchlík natočen v záběru

Re: SpX-DM1

Napsal: 11.3.2019 18:15
od Meybe
Díky moc za odpovědi. :palec nahoru:

Re: SpX-DM1

Napsal: 13.3.2019 16:47
od Pospíšil
Solidní burn-marks. :evil:
Celkově myslím v pohodě - žádné významné poškození není na první pohled vidět.


Re: SpX-DM1

Napsal: 13.3.2019 16:50
od RiMr
...pěkný uzenáč!
Je ten bílý nátěr pláště ablativní?