Stránka 48 z 77

Re: Crew Dragon

Napsal: 7.3.2019 22:39
od Jardax
Ha! Tak jestli ma byt trysek 16 (Dragon jich ma 18...) tak jsou vsechny dole a zadna pod poklopem.
Ackoliv si nejsem uplne jist autenticitou, podle vseho to sedi...


EDIT: asi je to hodne stara verze tohle... takze zase nic :)

Re: Crew Dragon

Napsal: 7.3.2019 23:07
od petrsida
Jardax píše:
petrsida píše:
Jardax píše:Ten udajny sledovac hvezd ma znacnou cast zorneho pole zakrytou vyklopenym poklopem...

Jinak trysky sedi, jen je divne ze ma CD se sklopenym nosem disable moznost zpetneho tahu...
Ty zlate plechy budou tepelna izolace, kdyz se to zavre brzy po manevrech, rekl bych...
zpetny tah by mel jit vyvolat i temi na boku, jenom nebudou tak efektivni

jak o ma dragon 1, tam takhle nahoře nejsou?
Dragon ma jen ctyri sady trysek po 4 nebo po 5 ve spodni casti.

Ten sledovac hvezd je potvrzeny, ze ho CD ma?

díky

jako sledovač hvězd to vypadá, nemusí asi vidět celou oblohu, navíc to směřuje do boku, takže by kužel výhledu měl jít vedle otevřeného krytu

taky by pak dávalo smysl, že kryt otevřeli hned po startu, ane jako na simulacích až před dokováním

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 0:52
od Samo
Obrazok nesedí určite, Crew Dragon nemá po stranách voči radiálnemu nástupnému poklopu medzi pármi motorov SuperDraco žiadne trysky, takže 4 trojice + 4 pod poklopom. Dragon 1 má v spodnej časti 2x4 trysky a 2x5 do kríža.

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 7:58
od Jardax
Samo píše:Obrazok nesedí určite, Crew Dragon nemá po stranách voči radiálnemu nástupnému poklopu medzi pármi motorov SuperDraco žiadne trysky, takže 4 trojice + 4 pod poklopom. Dragon 1 má v spodnej časti 2x4 trysky a 2x5 do kríža.
Je to nejaka prapuvodni verze jeste s pristavacima nohama, pak jsem si toho vsiml...

Reseni s celnima tryskama je s ohledem na dokovani na ISS trochu nestastne, spaliny pujdou primo na stanici, narozdil od trysek v dolni casti jako ma Dragon, ktere jsou sikme a skladaji tah dohromady vektorizaci...

Poklop asi nemusi nutne otevirat ihned, az do blizkosti boxu ISS staci hrube navedeni GPS a celni trysky take nutne nepotrebuje...

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 8:16
od Pospíšil
Jardax píše:Poklop asi nemusi nutne otevirat ihned, az do blizkosti boxu ISS staci hrube navedeni GPS a celni trysky take nutne nepotrebuje...
Minimálně při testovacím letu DM-1 poklop otevřeli ihned po navedení na parkovací dráhu, aby vyzkoušeli správnou funkci všech 16 trysek Draco a také odkryli star tracker kamery. CD musí být primárně schopen orientovat se v prostoru zcela samostatně, tj. bez dat z MCC, nebo GPS. Takže je to nutné.

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 9:05
od petrsida
Když už jsme na to narazili, jak vlastně startracker funguje dnes s kdysi v počátcích používání?

Dnes bych čekal, že srovnává snímek hvězd s databází, jak se to ale dělalo na počátku, když nebyla dostupná tak výkonná výpočetní technika, čidla hvězd používaly už staré Sojuzy?

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 9:17
od Amper
na wikosce je pekny popis starych startrackeru

https://en.wikipedia.org/wiki/Star_tracker

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 10:41
od petrsida
Díky

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 10:50
od Jardax
petrsida píše:Když už jsme na to narazili, jak vlastně startracker funguje dnes s kdysi v počátcích používání?

Dnes bych čekal, že srovnává snímek hvězd s databází, jak se to ale dělalo na počátku, když nebyla dostupná tak výkonná výpočetní technika, čidla hvězd používaly už staré Sojuzy?
Driv se pokud vim vyuzivalo nekolika specifickych hvezd, rep. jejich specifickeho spektralni vyzarovani...

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.3.2019 13:09
od Raul
Jardax píše:Reseni s celnima tryskama je s ohledem na dokovani na ISS trochu nestastne, spaliny pujdou primo na stanici, narozdil od trysek v dolni casti jako ma Dragon, ktere jsou sikme a skladaji tah dohromady vektorizaci...

Poklop asi nemusi nutne otevirat ihned, az do blizkosti boxu ISS staci hrube navedeni GPS a celni trysky take nutne nepotrebuje...
Dodám také že příďové motory jsou nejen motory, ale protože jsou také uloženy v ose, jsou dokonce hlavními motory Draco RCS, tedy určené pro hlavní manévry změn oběžné dráhy pro přiblížení k ISS (phasing), zážehy pro odlet a deorbit.

Pro rotační, ale i translační manévry v blízkosti stanice a dokování už slouží impulzy 12 bočních trysek ve 4 skupinách.
Např. při akceleraci do couvání z WP#1 před dokováním(viz.obrázek), byly na HUDu dobře vidět pouze impulzy bočních trysek - skládáním tahu dvou protilehlých trysek.
Tj. hlavní příďové trysky uložené přímo nad motory SuperDraco LAS nejsou při takových manévrech vůbec aktivní.