Stránka 46 z 77
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 18:06
od Pospíšil
AlesH píše: Asi si ale chtěli nechat dostatek palivových rezerv pro případné problémy.
Ano a taky byla trajektorie plošší než jindy kvůli nižšímu přetížení pro posádku = vyšší aerodynamické ztráty.
Na některé z předchozích tiskovek Hans potvrdil, že při misích CD s posádkou budou přistání prvního stupně jen na ASDS.
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 19:56
od Raul
Peter píše:Mam technicky dotaz. Dnesni start DM-1 nesl cca 200 kg nakladu a mozna simulaci vahy posadky. Ma nekdo predstavu, kolik muze nest dodatecneho nakladu (zasob) pri plnem obsazeni 4 kosmonauty na ISS ???
Pro operační mise Crew Dragona se čtyřmi členy posádky NASA počítá s přepravou něco přes 100kg nákladu.
Např.tady:
https://www.marketwatch.com/press-relea ... 2019-03-02
Re: Crew Dragon
Napsal: 3.3.2019 8:05
od Pospíšil
Hans Koenigsmannn na soukromý dotaz odpověděl, že CD nebude před nebo během EDL vypouštět přebytečné zásoby hypergolických phm, ale přistane s nimi, budou odčerpány a znovu použity.
https://forum.nasaspaceflight.com/index ... msg1917243
Re: Crew Dragon
Napsal: 3.3.2019 9:07
od Raul
Pospíšil píše:AlesH píše: Asi si ale chtěli nechat dostatek palivových rezerv pro případné problémy.
Ano a taky byla trajektorie plošší než jindy kvůli nižšímu přetížení pro posádku = vyšší aerodynamické ztráty.
Na některé z předchozích tiskovek Hans potvrdil, že při misích CD s posádkou budou přistání prvního stupně jen na ASDS.
K tomuto ještě dodám že ani jedno z toho nebude pravda.
Ad 1, Plošší trajektorie se sice předpokládala. Ale let DM-1 probíhal po velmi podobné trajetrorii jako u CRS misí.
Ad 2, Nevím na které tiskovce toto Hans potvrdil. Ale např. na
DM-1 po-FRR tiskovce sdělil, že při těchto misích skutečně mohou v budoucnu na LZ-1 přistávat.
Re: Crew Dragon
Napsal: 3.3.2019 9:21
od Meybe
To zní logicky. Díky za objasnění.

Re: Crew Dragon
Napsal: 7.3.2019 9:43
od Pospíšil
NASA zveřejnila hi-res snímky z příletu CD DM-1, takže můžeme začít s identifikací jednotlivých prvků v horní partii lodi kolem čelního dokovacího portu.

Re: Crew Dragon
Napsal: 7.3.2019 12:29
od Jardax
Vpravo a vlevo jsou v rovine symetrie dva redundantni umbilical konektory pro vsechna napajeni a data, a taky indikaci propojeni. Spooousta nevyuzitych pinu pro dalsi rozsireni. Zbytek se identifikuje tezko, CD nema zadne pasivni prvky IDSS standardu pro dokovani...
Coz znamena ze se dva CD navzajem nesdokuji, hmmm... mozna rucne.
EDIT: houby, vadi poklop, ani rucne...
Re: Crew Dragon
Napsal: 7.3.2019 13:28
od Pospíšil
Tak jsem to ořízl, pootočil a ošipkoval, aby se to dalo lépe popsat.
Možná budu vedle jak ta jedle, nicméně můj odhad, co je co, je následující:
žluté - elektrické a datové propojovací konektory
oranžové - vpřed mířící trysky Draco motorků
červené - 2x senzory Lidaru
fialové - sledovač(e) hvězd
zelené - vpřed mířící přehledová kamera (ne dokovací, ta je v kruhovém okně uprostřed poklopu)
modré - ventilační otvory (pro vyrovnání tlaku v kabině po přistání)
Co vy na to?

Re: Crew Dragon
Napsal: 7.3.2019 14:42
od tonda
Je to výborný,kolego,jen mě udivilo,že ty oranžový díry tipuješ jako trysky mot.draco.Myslel jsem,že trysky dopředu a ještě takhle blízko stykovacího uzlu,nemají,resp. jsou (pokud to jsou)dost nebezpečný.Můj názor.
Re: Crew Dragon
Napsal: 7.3.2019 15:15
od Peter
Take se pripojuji k nazoru, ze ty 4 otvory nejsou motory Drago.
Zajimave ale je jejich zlate prekryti v "cepicce".