Stránka 45 z 77

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 10:49
od tonda
A to si myslím,že bude znamenat odchod kosmických turistů od Sojuzu!Možná i odliv turistů z New Sheparda a Virginu.Pokud jich Dragon uveze 6+1 pilot,tak cena bude daleko nižší.Co třeba koupit si sedačku v CD na ISS pro Rusko?Ofiko jako kupovali NASA sedadla v Sojuzech.To by asi Rusové nestrávili!

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 10:54
od Wopat
Peter píše:Otazkou zustava, co bude cilem... Oblet kolem Zeme nebo zakladna na Mesici?
Tak já myslím, že i ten oblet kolem Země by určitě stál za to, ať už na pár hodin, den nebo dva. Navíc bude-li k dispozici dopravní prostředek, možná se něco pohne ve stavbě tolik slibovaných hotelů.

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 10:57
od Peter
Wopate, kdyz na to budes mit, kam poletis???

Za mne... Kolem Mesice by to byla konecne dovolena!!!

:tlesk: :tlesk: :tlesk:

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 15:54
od Peter
Mam technicky dotaz. Dnesni start DM-1 nesl cca 200 kg nakladu a mozna simulaci vahy posadky. Ma nekdo predstavu, kolik muze nest dodatecneho nakladu (zasob) pri plnem obsazeni 4 kosmonauty na ISS ???

Ptam se proto, ze dnesni naklad byl pro Falcon 9 rekordni (12 tun). Ma Falcon 9 jeste nejake reservy?

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 15:58
od petrsida
Peter píše:Mam technicky dotaz. Dnesni start DM-1 nesl cca 200 kg nakladu a mozna simulaci vahy posadky. Ma nekdo predstavu, kolik muze nest dodatecneho nakladu (zasob) pri plnem obsazeni 4 kosmonauty na ISS ???

Ptam se proto, ze dnesni naklad byl pro Falcon 9 rekordni (12 tun). Ma Falcon 9 jeste nejake reservy?

Dalších cca 10 tun

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 16:50
od jakubv
ale to je pak už Expandable, tj první stupeň nepřistává.
počkáme, myslím, že se EM brzo pochlubí

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 17:08
od todtv
Jako turista si radši počkám na Starship. V CD není vyřešeno toaletování k mé spokojenosti. Takže se mnou do CD nepočítejte! :lol:

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 17:24
od RiMr
...aby ses nepo... jo ty o tom vlastně píšeš :)

Mimochodem, to bylo dnes cca 12 tun naložených na F9. Kde je ten mistr světa ve hře na foukací harmoniku ve stínu, co tady nebo kde furt prudil s tím, že víc než 10 tun na F9 reálně nenaloží?

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 17:32
od Peter
petrsida píše:Dalších cca 10 tun
jakubv píše:ale to je pak už Expandable, tj první stupeň nepřistává.
počkáme, myslím, že se EM brzo pochlubí
Me slo s opetovnym pristanim. Presto dekuji.

Re: Crew Dragon

Napsal: 2.3.2019 18:01
od AlesH
Jednorázová verze Falconu 9 má oficiálně nosnost na LEO přes 22 tun. Pokud je to pravda, tak mi z výpočtů a simulací vychází, že s přistáním na prámu ASDS by měla být nosnost na LEO kolem 17 tun (nebo cca 5,3 tuny na GTO, což dobře odpovídá zaznamenané skutečnosti). Dokonce i při RTLS přistání prvního stupně (s návratem k místu startu) by nosnost F9 měla být až 14 tun, takže i DM-1 teoreticky mohl být s RTLS přistáním na LZ-1. Asi si ale chtěli nechat dostatek palivových rezerv pro případné problémy.

Je pravda, že výše uvedené nosnosti jsou pro dráhu se sklonem cca 28°. Pro dráhu k ISS (se sklonem 51,6°) budou ty nosnosti o něco nižší (ale jen cca o tunu, maximálně o dvě).