Stránka 45 z 77
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 10:49
od tonda
A to si myslím,že bude znamenat odchod kosmických turistů od Sojuzu!Možná i odliv turistů z New Sheparda a Virginu.Pokud jich Dragon uveze 6+1 pilot,tak cena bude daleko nižší.Co třeba koupit si sedačku v CD na ISS pro Rusko?Ofiko jako kupovali NASA sedadla v Sojuzech.To by asi Rusové nestrávili!
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 10:54
od Wopat
Peter píše:Otazkou zustava, co bude cilem... Oblet kolem Zeme nebo zakladna na Mesici?
Tak já myslím, že i ten oblet kolem Země by určitě stál za to, ať už na pár hodin, den nebo dva. Navíc bude-li k dispozici dopravní prostředek, možná se něco pohne ve stavbě tolik slibovaných hotelů.
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 10:57
od Peter
Wopate, kdyz na to budes mit, kam poletis???
Za mne... Kolem Mesice by to byla konecne dovolena!!!

Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 15:54
od Peter
Mam technicky dotaz. Dnesni start DM-1 nesl cca 200 kg nakladu a mozna simulaci vahy posadky. Ma nekdo predstavu, kolik muze nest dodatecneho nakladu (zasob) pri plnem obsazeni 4 kosmonauty na ISS ???
Ptam se proto, ze dnesni naklad byl pro Falcon 9 rekordni (12 tun). Ma Falcon 9 jeste nejake reservy?
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 15:58
od petrsida
Peter píše:Mam technicky dotaz. Dnesni start DM-1 nesl cca 200 kg nakladu a mozna simulaci vahy posadky. Ma nekdo predstavu, kolik muze nest dodatecneho nakladu (zasob) pri plnem obsazeni 4 kosmonauty na ISS ???
Ptam se proto, ze dnesni naklad byl pro Falcon 9 rekordni (12 tun). Ma Falcon 9 jeste nejake reservy?
Dalších cca 10 tun
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 16:50
od jakubv
ale to je pak už Expandable, tj první stupeň nepřistává.
počkáme, myslím, že se EM brzo pochlubí
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 17:08
od todtv
Jako turista si radši počkám na Starship. V CD není vyřešeno toaletování k mé spokojenosti. Takže se mnou do CD nepočítejte!

Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 17:24
od RiMr
...aby ses nepo... jo ty o tom vlastně píšeš
Mimochodem, to bylo dnes cca 12 tun naložených na F9. Kde je ten mistr světa ve hře na foukací harmoniku ve stínu, co tady nebo kde furt prudil s tím, že víc než 10 tun na F9 reálně nenaloží?
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 17:32
od Peter
petrsida píše:Dalších cca 10 tun
jakubv píše:ale to je pak už Expandable, tj první stupeň nepřistává.
počkáme, myslím, že se EM brzo pochlubí
Me slo s opetovnym pristanim. Presto dekuji.
Re: Crew Dragon
Napsal: 2.3.2019 18:01
od AlesH
Jednorázová verze Falconu 9 má oficiálně nosnost na LEO přes 22 tun. Pokud je to pravda, tak mi z výpočtů a simulací vychází, že s přistáním na prámu ASDS by měla být nosnost na LEO kolem 17 tun (nebo cca 5,3 tuny na GTO, což dobře odpovídá zaznamenané skutečnosti). Dokonce i při RTLS přistání prvního stupně (s návratem k místu startu) by nosnost F9 měla být až 14 tun, takže i DM-1 teoreticky mohl být s RTLS přistáním na LZ-1. Asi si ale chtěli nechat dostatek palivových rezerv pro případné problémy.
Je pravda, že výše uvedené nosnosti jsou pro dráhu se sklonem cca 28°. Pro dráhu k ISS (se sklonem 51,6°) budou ty nosnosti o něco nižší (ale jen cca o tunu, maximálně o dvě).