Este som trochu "potunil" tabulku
Podla vyjadreni SpaceX:
- F9 ma ca 22 ton suchu hmotnost
- pre pristatie na ASDS je potreba ca 10% pohonnych hmot
- pre pristatie na LZ-1 je potreba ca 30% pohonnych hmot
Pri pristati na ASDS zacina stupen brzdit trosku skor a pri rychlosti ca o 500 km/h ako pri pristati na pevninu
Takze povedzme, ze na landing burn pri pristati na pevninu F9 spotrebuje ca 8% pohonnych hmot
8% z 286,5 ton kysliku je 21,5 tony kysliku
8% z 123 ton leteckeho petroleja je 18,48 tony petroleja
8% z 409,5 ton paliva je na landing burn spotrebovanych 32,76 ton paliva
Vypocitane na zaklade dostupnych info a odhadov + nejake palivo po pristati zostane v stupni.
Co sa NewSheparda tyka:
- vieme len celkovu startovaciu hmotnost co je 75 ton
- dalsie informacie chybaju
Porovnanie ale bude lepsie, ked sa podari pristatie New Glenna a BO zazdiela nejake podrobnejsie info k pristatiu
EDIT:
Vypovedajucejsie, alebo lepsie porovnanie bude F9 vs. NG. Tam sa bude jednat o porovnatelne systemy.
V pripade porovnania s New Shepardom je to take, nie uplne jablka s hruskami, ale Golden delicious a Granny smith
