Stránka 42 z 77

Re: Crew Dragon

Napsal: 7.9.2018 10:09
od Stepan
Amper píše:pocita se s tim ze crew dragon poveze v trunku nejaky naklad ?
Nevím, ale přišlo by mi to zbytečně nebezpečné např. kvůli abortu při startu...

Re: Crew Dragon

Napsal: 7.9.2018 15:11
od Pospíšil
Amper píše:pocita se s tim ze crew dragon poveze v trunku nejaky naklad ?
Zatím není jasné, zda SpX nebo NASA hodlají trunk při pilotovaných misích osazovat přístroji nebo experimenty, nicméně podle Parabolic Arc mají v úmyslu nechávat trunky na oběžné dráze, na rozdíl od dnešní praxe, kdy při návratu cargo Dragona trunk shoří v atmosféře.
http://www.parabolicarc.com/2018/04/12/ ... lf-mexico/

Re: Crew Dragon

Napsal: 7.9.2018 18:42
od slappy
Nechávat trunk na oběžné dráze? Proboha proč? Nezbyde jim palivo na deorbit? Nebo bude moct trunk fungovat samostatně s nějakými experimenty?

Re: Crew Dragon

Napsal: 7.9.2018 19:27
od Pospíšil
slappy píše:Nechávat trunk na oběžné dráze? Proboha proč? Nezbyde jim palivo na deorbit? Nebo bude moct trunk fungovat samostatně s nějakými experimenty?
Asi ano. Na trunku jsou po celé polovině fotovoltaické články, které nepotřebují nějak přesnou orientaci na Slunce, takže několik měsíců na nízké LEO by klidně s pár experimenty létat mohl. Bude se pohybovat bezpečně několik desítek km pod ISS a třeba do roka deorbituje sám od sebe.

Re: Crew Dragon

Napsal: 18.9.2018 23:04
od Dugi
Navzdory dřívějším informacím o tom, že by se měla pro každou pilotovanou misi lodi Crew Dragon vyrábět nová loď, se objevily zajímavé novinky. Nejprve se bude tento postup používat, ale SpaceX pracuje s NASA na certifikaci pakovaných použití lodi. Stejný postup ostatně probíhal u zásobovacích Dragonů.
Zdroj

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.9.2018 7:37
od Peter
Zcela logicky krok. Otazka je, jak moc se pobyt ve slane vode na kabine podepise.
Proto ta prvotni skepse a druhy let jenom zasobovaci.

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.9.2018 7:47
od Pospíšil
Peter píše:Zcela logicky krok. Otazka je, jak moc se pobyt ve slane vode na kabine podepise.
Proto ta prvotni skepse a druhy let jenom zasobovaci.
Ani ne tak skepse, jako opatrnost. Opatrnost NASA a efektivita práce SpX.
Jde o to, že požadavky NASA na spolehlivost lodě pro lety s posádkou jsou mnohem přísnější, než pro lety nákladní lodi. Až po několika zrealizovaných letech a hlavně přistáních CD do moře si SpX i NASA vyhodnotí, v jakém je kabina stavu a za jakých podmínek ji bude možné znovu použít pro pilotovaný let. Jde o to být schopen jednoznačně prokázat zbytkovou životnost a spolehlivost všech systémů a částí lodi.
Při motorickém přistání na pevninu by to bylo mnohem snazší, ale to už je uzavřená kapitola.

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.9.2018 13:41
od Stepan
Odpovědět by tomu mohlo to, jak rychle se podaří opravit (připravit) Dragon z Demo-1 na In-flight abort test. Pak bude mít SpaceX hodně dat podklady a bude to stát akorát hodně času.

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.11.2018 8:46
od Stepan
https://youtu.be/_bOtEEn_ljU
Odezva je fakt velká. Myslíte si, že je to složitostí hardwaru (zálohování proti energetickým částicím), nebo čím? Protože se mi nechce věřit, že by ve SpaceX toto softwarově nezvládli :Drbe se na hlavě:

Re: Crew Dragon

Napsal: 8.11.2018 9:20
od Amper
CD nema hardened hardware. Pro rizeni se pouziva bezny offshelf pocitace ktere jsou ztrojene a musi se schodovat resp. 2 prehlasuji jeden co dostane zasah castici.


Ale myslim ze u UIcka to mozna nebude az takto znasobene. V kazdem pripade to vypada divne. No, jeste ze to je postavene na Linuxu a nikoliv na Windows (predpokladam podle toho jak dosud koncipovali systemy) protoze to by zase bylo kecu :-D