Stránka 42 z 77
Re: Crew Dragon
Napsal: 7.9.2018 10:09
od Stepan
Amper píše:pocita se s tim ze crew dragon poveze v trunku nejaky naklad ?
Nevím, ale přišlo by mi to zbytečně nebezpečné např. kvůli abortu při startu...
Re: Crew Dragon
Napsal: 7.9.2018 15:11
od Pospíšil
Amper píše:pocita se s tim ze crew dragon poveze v trunku nejaky naklad ?
Zatím není jasné, zda SpX nebo NASA hodlají trunk při pilotovaných misích osazovat přístroji nebo experimenty, nicméně podle Parabolic Arc mají v úmyslu nechávat trunky na oběžné dráze, na rozdíl od dnešní praxe, kdy při návratu cargo Dragona trunk shoří v atmosféře.
http://www.parabolicarc.com/2018/04/12/ ... lf-mexico/
Re: Crew Dragon
Napsal: 7.9.2018 18:42
od slappy
Nechávat trunk na oběžné dráze? Proboha proč? Nezbyde jim palivo na deorbit? Nebo bude moct trunk fungovat samostatně s nějakými experimenty?
Re: Crew Dragon
Napsal: 7.9.2018 19:27
od Pospíšil
slappy píše:Nechávat trunk na oběžné dráze? Proboha proč? Nezbyde jim palivo na deorbit? Nebo bude moct trunk fungovat samostatně s nějakými experimenty?
Asi ano. Na trunku jsou po celé polovině fotovoltaické články, které nepotřebují nějak přesnou orientaci na Slunce, takže několik měsíců na nízké LEO by klidně s pár experimenty létat mohl. Bude se pohybovat bezpečně několik desítek km pod ISS a třeba do roka deorbituje sám od sebe.
Re: Crew Dragon
Napsal: 18.9.2018 23:04
od Dugi
Navzdory dřívějším informacím o tom, že by se měla pro každou pilotovanou misi lodi Crew Dragon vyrábět nová loď, se objevily zajímavé novinky. Nejprve se bude tento postup používat, ale SpaceX pracuje s NASA na certifikaci pakovaných použití lodi. Stejný postup ostatně probíhal u zásobovacích Dragonů.
Zdroj
Re: Crew Dragon
Napsal: 19.9.2018 7:37
od Peter
Zcela logicky krok. Otazka je, jak moc se pobyt ve slane vode na kabine podepise.
Proto ta prvotni skepse a druhy let jenom zasobovaci.
Re: Crew Dragon
Napsal: 19.9.2018 7:47
od Pospíšil
Peter píše:Zcela logicky krok. Otazka je, jak moc se pobyt ve slane vode na kabine podepise.
Proto ta prvotni skepse a druhy let jenom zasobovaci.
Ani ne tak skepse, jako opatrnost. Opatrnost NASA a efektivita práce SpX.
Jde o to, že požadavky NASA na spolehlivost lodě pro lety s posádkou jsou mnohem přísnější, než pro lety nákladní lodi. Až po několika zrealizovaných letech a hlavně přistáních CD do moře si SpX i NASA vyhodnotí, v jakém je kabina stavu a za jakých podmínek ji bude možné znovu použít pro pilotovaný let. Jde o to být schopen jednoznačně prokázat zbytkovou životnost a spolehlivost všech systémů a částí lodi.
Při motorickém přistání na pevninu by to bylo mnohem snazší, ale to už je uzavřená kapitola.
Re: Crew Dragon
Napsal: 19.9.2018 13:41
od Stepan
Odpovědět by tomu mohlo to, jak rychle se podaří opravit (připravit) Dragon z Demo-1 na In-flight abort test. Pak bude mít SpaceX hodně dat podklady a bude to stát akorát hodně času.
Re: Crew Dragon
Napsal: 8.11.2018 8:46
od Stepan
https://youtu.be/_bOtEEn_ljU
Odezva je fakt velká. Myslíte si, že je to složitostí hardwaru (zálohování proti energetickým částicím), nebo čím? Protože se mi nechce věřit, že by ve SpaceX toto softwarově nezvládli

Re: Crew Dragon
Napsal: 8.11.2018 9:20
od Amper
CD nema hardened hardware. Pro rizeni se pouziva bezny offshelf pocitace ktere jsou ztrojene a musi se schodovat resp. 2 prehlasuji jeden co dostane zasah castici.
Ale myslim ze u UIcka to mozna nebude az takto znasobene. V kazdem pripade to vypada divne. No, jeste ze to je postavene na Linuxu a nikoliv na Windows (predpokladam podle toho jak dosud koncipovali systemy) protoze to by zase bylo kecu
