tomas píše:...
Tu kosmickou techniku budou vyvíjet firmy, které podobnou techniku už dodávají kosmickým agenturám nyní. Půl roku cesty, kdy se nic neděje, skutečně nic divácky atraktivního není. Otázka je, jak by se dalo skloubit startovací okno s atraktivními televizními dobami. T.j. aby to nejnudnější probíhalo během prázdnin a naopak přistání a zabydlování základny spadalo do podzimu, kdy se utrácí za reklamu nejvíce kvůli Vánocům.
Ohledně výběru posádek. Prvotní výběr provádí skupina odborníků podobně jako se vybírají běžní kosmonauti. Až teprve z toho budou vybírat diváci. To, že ve výběru nebude "spodina" společnosti jako jsou pornoherci, prostitutky a podobní, bude jedině plus. Všimněte si úspěchu prvních VyVolených proti BigBrotheru. Klíčem k úspěchu bylo právě to, že v prvních VyVolených byli relativně normální lidi oproti té squadře v BigBrotheru. Ty další řady neměly úspěch z téhož důvodu.
Další věc, jaká může lákat ke sledování je to, že v kosmu sice platí pozemské právo, což jsme tu nedávno řešili, ale kdo ho na Marsu bude vymáhat, je věc druhá. Těžko někoho, kdo tam provede nějaký zločin, povezou zpět na Zemi k vykonání trestu. Zajímalo by mě, jak by eliminovali někoho, kdo by se pokusil stát se "vládcem základny". I když možná, že na tyhle nízké pudy autoři projektu zrovna sází.
... ty firmy by to vyvíjely za něčí peníze. Takový projekt by stál desítky miliard dolarů, které by musely být zajištěny po několik let (vlastně "na věky", financovat by se musel i ten pobyt). Tak mi teď vytanulo na mysli, jaký by to byl masakr, kdyby po pár letech peníze došly. V okamžiku, kdy už by tam ti šílenci teoreticky byli...
Znovu odkazuju na srovnání s trnitou cestu vývoje "jednoduchých" lodí v USA. A tady se na financování z větší části podílí nejsilnější ekonomika Země. Představa, že kosmický program "ufinancují" Nike, Cola, Mercedes a TV NOVA je mimo mísu. Jejich CELKOVÉ výdaje na reklamu se pohybují max. v řádu stamilionů USD.
Ty prázdniny nic neřeší, peníze potřebuješ pořád. Není sledovanost, není reklama, nejsou peníze... (ale to je vedlejší, zásadní je ta předchozí věta)
Nepřeceňujme diváckou atraktivitu kosmických letů. Program Apollo byl v 60.letech něčím naprosto nevídaným, probíhal na pozadí odkazu Kennedyho, studené války... A vzpomeňte si na scénu z Apolla 13, TV přenos ještě před havárii.
Vzpomínáš první řadu VV. Souhlasím, že "úspěšná" byla jen první řada. Ale spíš než kvůli obsadě, prostě proto, že byla první. Že ji Prima nasadila před BB. Tady by se pro většinu lidí jednalo o "další" let do kosmu. První měsíc by to možná sledovanost mělo, lidi by čekali na nějaký čurbes nebo tragedii. Podle mě nejde sladit náročný let na složité technice s lidmi, kteří by tam ... co vlastně aby na to někdo vydržel koukat roky (nekončilo by to přeletem)? Jakou sledovanost mají na YT klipy Williamsové (2,5mio pro prohlídku ISS) a Hadfielda (17mio jeho klip, ostatní 100tisíce shlédnutí)
A tohle jsou jen střípky. Na žádnou větu z tohohle "programu" neexistuje realistická odpověď. Je to prostě díra na trhu, která na čas přitáhne pozornost čtenářů a snad reklamy a tedy nějakou tu malou domů. S realitou a realizovatelností to nemá nic společného...
P.S. Poslední argument. Let na Mars mimo NASA? Co Virgin Galactic a jejich "pouhý" suborbitální let. Charismatický a bohatý Branson, lesk celebrit, prodané letenky, reklama....