Stránka 5 z 24

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 30.9.2020 19:38
od tonda
Upozorňuji,že jsem tiskovku neslyšel,takže předpokládám,že k tomu přestykování mají nějaký dobrý důvod.Jinak mě osobně to přijde jako zbytečně komplikované,vždyť USCV-1může zadokovat v ose,Starliner na zenit,bude tam jen pár dnů a pak na zenit nákladní CD-21.Když už ne plýtvání palivem,tak ztráta času určitě. :Drbe se na hlavě:

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 30.9.2020 20:52
od petrsida
Podle mne může jít o bezpecnostni protokol při prvním příletu, nebo je možná navigace pro přílet jenom v ose

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 1.10.2020 7:18
od Pospíšil
Přesný důvod neznám, ale pár možností se nabízí. Například požadavek, aby byla dokovací příruba předního portu co nejdelší dobu krytá zadokovanou lodí a nebyla vystavená nárazům MMOD. Potřeba dokovat Starliner na přední port je asi z důvodu jednoduššího/bezpečnějšího přiblížení při bezpilotním testovacím letu nové lodě.

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 1.10.2020 10:24
od Pospíšil
Dugi píše: 29.9.2020 20:58 Ještě jedna odlehčená fotka z přípravy.
Samozřejmě nezůstali pouze u jedné. :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 10.10.2020 22:54
od Dugi
Start se z konce října posouvá nejdříve na polovinu listopadu. V dodatečném čase má prý SpaceX vyřešit nedostatky spojené s problémy plynového generátoru při některé z předchozích misí.
Zdroj

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 11.10.2020 3:39
od Pospíšil
Správný odkaz na originální zdroj informace:
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2 ... ch-update/

Onou misí s problémy plynového generátoru byl neúspěšný pokus o start GPS III-4, kdy byl odpočet zastaven v čase T -2 s kvůli rychlejšímu nárustu tlaku v turbíně plynového generátoru.

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 21.10.2020 17:16
od Pospíšil
SpX vyměnila podezřelý motor na F9, který vykazoval podobné chování s rychlým nárustem tlaku při zážehu.
Termín startu je stále směřován na polovinu listopadu.
https://twitter.com/KathyLueders/status ... 02112?s=20

Stejnou výměnu motoru prodělal i 1.st pro misi Sentinel-6, který má z WAFB startovat 10.11. Crew-1 by měl následovat až pár dní po něm.
https://twitter.com/kathylueders/status ... 79809?s=21

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 21.10.2020 17:26
od Samo
Doplním tweety Kathy Lueders ak to nebude prekážať.

Obrázek

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 26.10.2020 23:59
od Dugi
Start je momentálně plánován na 15. listopadu v 1:49 SEČ.
Zdroj

Re: SpX Crew-1 (USCV-1)

Napsal: 28.10.2020 21:07
od Samo
Začína telekonferencia pre Crew-1, budú komentovať aj záhadu Merlinu.



Edit: Sú vymieňané aktuálne 2 motory, poletí sa 8-8,5 hodiny na ISS, posádka je už v karanténe.
Motory sa pokúšali naštartovať príliš skoro, boli odmontované a poslané na McGregor. Závadu sa podarilo replikovať na stolci v McGregor, spôsobovalo to niečo ako nepájivý maskovací lak (konkrétne pri procese anodizovnia,aby ne-anodizovali to čo nechcú, ako závity) v malom uvoľňovaním ventile/trubičke pre-burneru ktorý bol zle očistený čo spôsobovalo štart skôr ako mal začať. Lak blokoval trubičku, čo spôsobilo nárast tlaku v nej a motor si myslel že už má štartovať ale ešte nemal. Nešpecifikuje sa to ku konkrétnej sérii, ide o viac menej náhodnú chybu, niektoré motory to mali iné nie.

Edit2: Trubička má asi 1-1,5 mm, kontrola to mohla jednoducho prehliadnuť aj keď daný lak bol červený, Hanz ho prirovnával k červenému laku na nechty. Na starých raketách to nepozorovali aj keď hanz pripúšťa že to tam môže byť ale nespôsobuje to problémy no budú to kontrolovať aby si boli istý postupne ako som správne pochopil.

Edit3: Dragon čaká tankovanie, daná súčiastka je vyrábaná mimo SpaceX takže to SpaceX nemá pod kontrolou no už to riešili s daným dodávateľom aby sa to nestávalo.