Stránka 5 z 5

Re: Iridium NEXT (Flight 3)

Napsal: 29.10.2017 15:45
od Amper
To mluvis o ADS-B nebo o cem ? Protoze ADS-B je pouzivane uz pomerne dlouho a dela presne co popisujes - letadlo vysila svoji GPS pozici a dalsi udaje. Jsou to data ktera pouziva napr. FlightRadar web site pro jejich zobrazeni. Pokud se nepletu tak vsechna velka letadla maji ADS-B uz par let jako povinnost (zalezi na typu vzdusneho prostoru v kterem letaji) a systemy jako TCAS pouzivaji data z ADS-B pro predchazeni srazek. Postupne se snazi nacpat ADS-B vysilace i do copter/dronu. Napr. drony provozovane SIT Mesta Plzne uz je maj (minimalne ty velke) takze se da lepe koordinovat spoluprace ve vzdusnem prostoru napr. s policejnim vrtulnikem.

Ale nejak nevim co to ma spolecneho s Iridiem ? Pokryti mrtvych zon uprostred oceanu kde nejsou zadne prijimace ?