Stránka 38 z 40

Re: Falcon Heavy

Napsal: 21.11.2020 10:37
od petrsida
Ano, psalo se o tom, ale kryt musí byt na miru raketě a nákladu.

Ještě k rozměru, musí se do něj vejít sestava PPE a HALO, zkusim dohledat rozměry


EDT


U HALO vychází při průměru 5,1 m délka 11,25 m
U PPE mi vychází rozměry 3,5 x 8 m

A tahle sestává se musí vejít do vnitřního prostoru krytu, čekal bych minimálně vnitřní rozměry 5,3 x 20 m, vnější +- 5,6 x 21

V květnovém článku o gateway má pan Hošek (děkuji) celou sestavu posazenou do vnitřního prostoru krytu SLS, můžete mě překontrolovat

Každopádně vnější průměr bude víc, jak 5,2 m

Re: Falcon Heavy

Napsal: 21.11.2020 12:49
od JHošek
HALO má vnější průměr hermetizovaného modulu stejný jako Cygnus, tedy 3,07 metru.
Ta vizualizace sestavy PPE/HALO není v krytu SLS, ale obecně v krytu komerční rakety. Do článku byla převzata ze str. 3 tohoto zdroje:
https://www.nasa.gov/sites/default/file ... rts_v6.pdf

Re: Falcon Heavy

Napsal: 21.11.2020 13:49
od petrsida
Aha, tak v tom případě to mám úplně špatně asi jsem zaměnil délku za průměr (lack od coffe in the morning)

Takže správně to ma byt:

Halo - 3,1 průměr, 6,75 m délka
PPE - kvádr 2,1 x 2,1 x 4,8 m

Takže celková délka 11,55 m

Podle toho obrázku krytu je vnitřní nezúžený prostor cca stejně dlouhý, když vyjdeme ze standardního krytu v příručce, tak tam je tento prostor dlouhý 6,7 m

Vypadá to, ze standartni kryt o průměru 4,6 m uvnitř (5,2 m vně) protáhnou o pět metrů, celková délka tak bude 18,1 m oproti stávajícím 13,1 (+- nějaké cm)

Omlouvam se za předchozí mystifikaci

Re: Falcon Heavy

Napsal: 21.11.2020 19:20
od Saturn1234
Ten průměr 3,1 m mě zaskočil. Moduly na ISS nají kolem 4,4. Interiér Halo bude asi dost stísněný :Drbe se na hlavě: .

Obrázek

Tady máme interiér Cygnusu. Ten je ale přece jen nacpán balíky :-D .

Re: Falcon Heavy

Napsal: 21.11.2020 22:19
od JHošek
Saturn1234 píše: 21.11.2020 19:20 Ten průměr 3,1 m mě zaskočil. Moduly na ISS nají kolem 4,4. Interiér Halo bude asi dost stísněný :Drbe se na hlavě: .
Tady máme interiér Cygnusu. Ten je ale přece jen nacpán balíky :-D .
Tady je srovnání s interiérem modulů Zarja a Rassvet:
https://forum.nasaspaceflight.com/index ... msg2149942

Re: Falcon Heavy

Napsal: 22.11.2020 8:03
od Saturn1234
Tam se ale přece jen nebydlí :-D . (V HALO taky ne, já vím.) :gateway:

Obrázek
Obrázek

Re: Falcon Heavy

Napsal: 22.11.2020 10:19
od petrsida
Tak hlavně ten interiér bude od naloženého náklaďáku hodně odlišný.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 22.11.2020 11:11
od JHošek
Saturn1234 píše: 22.11.2020 8:03 Tam se ale přece jen nebydlí :-D . (V HALO taky ne, já vím.) :gateway:
Tak jinak. HALO bude mít přibližně stejné rozměry jako I-HAB. Jeden ze dvou uchazečů o stavbu I-HAB, společnost Airbus (kontrakt na stavbu I-HAB nakonec získala Thales Alenia Space, ale to teď není podstatné) v loňském roce pověřila dvě společnosti k předložení návrhů na vnitřní uspořádání I-HAB. Toto byl návrh vídeňské architektonické společnosti Liquifer:



Plánované vnitřní uspořádání HALO:
Obrázek

Re: Falcon Heavy

Napsal: 12.1.2021 17:04
od Wopat
Napadlo mě, jestli bude chtít SpaceX kvůli novému většímu aerodynamickému krytu vynášet Starlinky na Falconu Heavy, aby se při jednom startu mohlo vynést více kusů. Kryt je (oficiální čísla zatím neznáme) cca o třetinu delší a cena FH je oproti F9 také téměř o třetinu vyšší. Finančně by to tedy teoreticky mohlo vyjít nastejno. Osobně se ale domnívám, že k tomu nedojde, protože kvůli práci navíc okolo složitější přípravy FH na start toto asi není příliš reálné, ale jeden nikdy neví. Asi jste zmínku o této možnosti nikde nezaznamenali, co?

Re: Falcon Heavy

Napsal: 12.1.2021 17:42
od Samo
Limitujúca je kadencia pri FH, v ideále ak berieme návrat ASDS na 5 dní a 5 dní prípravy na štart tak pri dvojici ASDS by sa dalo štartovať 1x za 5 dní. To výjde násobne lacnejšie, stupne sa rýchlejšie zaplatia a vyvezú viac ako by točili FH aj keď na LZ pričom limit by neboli ani ASDS ale spracovanie trojice stupňov a iba 1 rampa. Dôležitejšia je kadencia, nie nosnosnosť či objem krytu. Aj Starship Superheavy je s tým stavaná, príjde o 50% nosnosti kvôli záchrane, náklady sa delia na viac častých štartov. Výsledok je viac nákladu za nižšiu cenu. Paralela (aj keď nie ideálna) je napríklad kamión a vlak, fabrika nemusí makať measiac aby naplnila vlak, no slúžia jej desiatky kamiónov ktoré odvezú menej no vedia ísť častejšie, nakládka je rýchla a je to vo výsledku efektívnejšia preprava v cene ma kg a o to SpaceX ide, maximum nákladu za minimálnu súhrnnú cenu.