Stránka 38 z 77

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2018 15:48
od vai777
Aha, už to dává smysl. Díky! :palec nahoru:

Re: Crew Dragon

Napsal: 5.8.2018 9:17
od rhronza
Pospíšil píše: .........................
- při výběru konkrétních osob do testovacích a operačních letů jim byla dána možnost vyjádřit svou preferenci, v jaké lodi by rádi letěli, ale finální sestavení posádek bylo zcela v kompetenci vedoucího oddílu astronautů, který o něm rozhodl. Od června 2017 je v této funkci Patrick Forrester.
By bylo zajímavé vědět kdo dával preferenci které lodi a kolik preferencí celkově měly obě varianty (CD, Starliner). Ale to budou asi neveřejné informace, že ?

Re: Crew Dragon

Napsal: 5.8.2018 9:41
od Pospíšil
rhronza píše:
Pospíšil píše: .........................
- při výběru konkrétních osob do testovacích a operačních letů jim byla dána možnost vyjádřit svou preferenci, v jaké lodi by rádi letěli, ale finální sestavení posádek bylo zcela v kompetenci vedoucího oddílu astronautů, který o něm rozhodl. Od června 2017 je v této funkci Patrick Forrester.
By bylo zajímavé vědět kdo dával preferenci které lodi a kolik preferencí celkově měly obě varianty (CD, Starliner). Ale to budou asi neveřejné informace, že ?
To už bysme chtěli vidět pod pokličku trochu moc. Zatím jsem takovou informaci veřejně ani v zákulisí nikde neviděl. Tipnul bych si, že o tom mají striktně zakázáno mluvit a coby profíci dobře vědí, že pracují s vývojovými prototypy, o nichž je správné mluvit pouze s dodavatelem a NASA projektovým týmem. Ono taky, co se v jedné fázi vývoje může zdát jako nevýhoda, může být za pár měsícu přepracováno na výhodu a obráceně.

Re: Crew Dragon

Napsal: 11.8.2018 7:02
od Ketivab
NASA schválila tzv. “load-and-go” způsob tankování paliva, kdy se vysoce podchlazený LOX začne tankovat pouze 35 minut před startem (nebo i dříve). V té době už se posádka nachází v Crew Dragonu. Zdroj

Re: Crew Dragon

Napsal: 11.8.2018 7:44
od Pospíšil
Ano, load-and-go NASA schválila, ovšem s podmínkou, že před DM-2 to musí být 5x demonstrováno zcela bez problémů na F9 v letové konfiguraci pro pilotovaný let. Dohodli se na demonstraci load-and-go před:
1) statickým zážehem před DM-1
2) misí DM-1
3) statickým zážehem před IAT
4) testem IAT (in flight abort test)
5) statickým zážehem před DM-2

Re: Crew Dragon

Napsal: 11.8.2018 10:48
od Amper
super ze berou staticky test jako dostatecny pro zapocitani, nasa prekvapila :-D

Re: Crew Dragon

Napsal: 11.8.2018 19:48
od Pospíšil
Bylo zveřejněno pár dalších snímků z interiéru tréningové makety CD, pořízených 2.8. V JSC.
Lze na nich vidět, že dvě středove sedačky jsou naklopené nohama dolů, v sedačkách chybí poutací pásy, na stěnách a palubní desce mě chybí néjaké rukojeti nebo zábradlíčka pro úchop, nejsou vidět žádné držáky napřiklad pro kamery, atd. Pod bočními sedačkami jsou pod zadkem nějaké dočasné černé čtvercové tyče, zkrátka trochu ladění a dovybavení to asi ještě bude potřebovat, aby to vypadalo přesně jako v letové kabině (kterou vybavenou uvnitř ještě nikdo neviděl).







Re: Crew Dragon

Napsal: 13.8.2018 20:52
od Dugi
Detail rukavice skafandru SpaceX.


Re: Crew Dragon

Napsal: 13.8.2018 22:05
od Pospíšil
Na dnešní prezentaci Crew Dragona pro média bylo k vidění několik zajímavých detailů. Detaily skafandru jsem dal do jiného speciálního vlákna, sem přidám věci k CD.

Poklop horního průlezu i s jeho rámem/přirubou



Interiér tréninkové kabiny v Hawthorne (mírně odlišná od té v JSC, propracovanější)



Grafické návrhy interiéru kabiny


Re: Crew Dragon

Napsal: 13.8.2018 22:30
od petrsida
Já si nemůžu pomoct, ale poprvé mám pocit, že se scifi designersky zhmotňuje, krása