Stránka 36 z 103
Re: Otázky
Napsal: 20.12.2014 23:19
od Agamemnon
ares je zrušený projekt supernosiča...
iirc... s sls sa let k venuši neplánuje... s sls chcú letieť k NEA
Re: Otázky
Napsal: 21.12.2014 21:49
od SuperRAPIT
Myslíš ten Ares, ze kterého vychází raketa SLS? Jestli jo, tak jsem tě nepochopil.
Re: Otázky
Napsal: 22.12.2014 9:18
od fretka323
SLS a Ares (I, V) jsou rozdílné rakety. S Ares byly velké plány, let k měsíci, planetám, ... Ale SLS je vlastně na takovou jednorázovou akci - zkoumání asteroidu. A s tím obletem Marsu a Venuše vážně pochybuji. Technika by snad i byla (nebo brzo bude), ale prachy a motivace jaksi chybí.
Re: Otázky
Napsal: 2.1.2015 15:27
od rexino
Opäť mám otázky ohľadom SpaceX.
1.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_%28 ... n_missions

Sú tieto dátumy reálne? No ja viem že nie

, skôr otázka či niekto nevie kedy cca sa dočkáme

Taktiež DragonFly, kde majú skúšať D2. Kedy to plánuju?
2. Neuvažovali niekedy v SpaceX o väčšej modulárnosti Falconu? Myslím si, že pripojiť pár menších boosterov na TPH by nemal byť väčší problém a F9 by tým získal nosnosť, kde by mohol v oveľa väčšej miere konkurovať Atlasu V. Alebo by to až také výhodne nebolo? Alebo booster na TPH je príliš málo reusable pre Elona?
3. K tej modulárnosti... nepohrávali sa v SPX aj s myšlienkou pripojenia nie dvoch "boostrov" ako vo FH ale troch či štyroch? Alebo to nie je reálne?
4. Ako to je vlastne s crossfeed? Dočkáme sa ho v najbližšej budúcnosti. A celkovo u FH je šanca že odštartuje ešte tento rok? Ja keď sa pozerám koľko štartov tento rok plánuju to nevidím až tak reálne.
Re: Otázky
Napsal: 2.1.2015 16:31
od Agamemnon
chceš hádanie budúcnosti?
odpovede z hlavy, takže možné nepresnosti
1.
nereálne, pad abort je z slc 40... v jan. majú 2 štarty (6.1., 29.1.)... medzi to pad abort nedostanú, lebo pokiaľ viem, rampa potrebuje nejaký konfig medzi tým
kedy... neviem... licenciu majú do marca, ak si dobre spomínam... potom budú musieť predĺžovať
2.
tph... rekonfigurácia prvého stupňa nutná... otázne, či v súčasnosti zvládne zavesenie v strede stupňa (skôr nie, vzhľadom na C, a to, že to nepotrebovali)... otázna je teda cena... neviem, či sa im to vyplatí...
viac by sa im hodil lepší horný stupeň (a asi aj lacnejšie by to bolo)
4.
definuj "v najbližšej budúcnosti"
otázka je, či FH vôbec poletí tento rok... plus vie sa, že prvé štarty crossfeed mať nebudú a nevie sa, kedy vlastne bude k dispozícií
problém štartu FH tento rok je, oi., že je plánovaný z ksc
Re: Otázky
Napsal: 2.1.2015 16:43
od Pospíšil
1) Pad Abort Test by měl proběhnout pravděpodobně během ledna 2015. In-Flight Abort Test určitě později během 2015.
2) Boostery na TPH určitě na žádné raketě SpX nikdy neuvidíte. Pro široký rozsah nosností by měly postačovat F9R a FH s/bez cross feedu.
3) Určitě ne. Pro připojení více boosterů by bylo nutné celou konstrukci centrálního stupně přepracovat a také rampa by musela být nová. Plati bod 2) výše.
Pro ještě těžší náklady než 53 tun SpX pracuje na zcela nové VHLV raketě, neoficiálně mezi nadšenci nazývané BFR (Big Fu... Rocket), poháněné mnohem výkonnějšími MetaLOX motory s uzavřeným cyklem - Raptor. Představte si nosič řádově o rozměrech Saturnu V.
4) FH má jít na premierový let v Q3 tohoto roku. Crossfeed bude otestován spíš až při dalších letech a bude se používat jen v případě, že to bude hmotnost nákladu vyžadovat.
Re: Otázky
Napsal: 2.1.2015 17:21
od rexino
No či ten Metalox dokážu vyvinúť. Prečo sa vlastne američania tak strašne bránia keroloxu? Od F1 veľkú dieru do sveta neurobili.
Re: Otázky
Napsal: 2.1.2015 17:28
od Pospíšil
rexino píše:No či ten Metalox dokážu vyvinúť. Prečo sa vlastne američania tak strašne bránia keroloxu? Od F1 veľkú dieru do sveta neurobili.
V SpX zvolili metan jako budoucí palivo ze dvou důvodů: 1) lepší pro znovupoužitelnost motorů - neusazují se v motoru saze, jako u keroloxu, 2) metan se bude dat vyrábět z místních zdrojů na Marsu - MCT má být pendl Země-Mars. Důvodů bude ještě víc, třeba snadnější skladování na zemi, na orbitě, než tekutý vodík, atd.
Re: Otázky
Napsal: 2.1.2015 17:31
od Agamemnon
oni sa keroloxu až tak nebránia...
v podstate, delta 2 je keroloxova, aj keď GG... viac-menej najúspešnejší americký nosič (určite najviac lietaný) (aj atlas 5, ale to je ruský motor)
GG kerolox používali celkom bežne a úspešne
čo sa týka SC keroloxu... oni si veľmi dlho mysleli, že je to v podstate nemožné vyrobiť... momentálne majú vyrobené nejaké test motory a tak... ale reálne používajú ruské...
SC kerolox je ale menej efektívny ako SC methalox... navyše SC methalox beží ako fuel-rich, kým SC kerolox musí ísť ako oxy-rich (a tu sú potom všetky tie problémy, ktoré z toho vyplývajú a vďaka ktorým je methalox relatívne jednoduchší)
myslím, že methalox nie je problém vyrobiť... väčší problém budú mať s tým, že to bude SC ako s tým, že je to methalox
Re: Otázky
Napsal: 3.1.2015 14:02
od SuperRAPIT
Experimentovalo se někdy, nebo se to plánuje, jaký má vliv kouření, pití alkoholu a kocovina ve stavu bez tíže?