Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Nové rekordy, SpaceX vyslalo na orbitu tři mise během cca 13 hodin
Crew-10, Transporter-13 a Starlink 12-16
Crew-10, Transporter-13 a Starlink 12-16
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Další rekord - pouhých 9 dnů mezi lety !
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1751
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Tak zkouší, co to snese a jak to zefektivnit....
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Po dnesnom starte Starshieldov, konkretne NROL-57, stupen B1088.04 som nahliadol do statistik a nasiel som nasledovne:
- B1088 posunula rekord znovupouzitelnosti z 13 na 9 dni (presne na minuntu sa mi to ratat nechce, urcite to niekde bude
- SpaceX ma v sucasnosti 17 aktivnych stupnov (16x F9, 1x FH_Booster)
- vsetkych 16 Falconov9 uz v tomto roku absolvovalo minimalne 1 misiu (6x 1 start, 8x 2 starty a 2x 3 starty)
Aktualny priemerny cas pre znovupouzite stupna
- 37,63 dna (pre poslednych 30 startov)
- 42,30 dna (pre poslednych 10 startov)
- poslednych 10 startov priemer trocha kazi Transporter-13, kde stupen letel po 100 dnoch. Ak by som ho nepocital, sme na 35 dnoch
NROL-57 je teda "extrem", ktory vystupuje z aktualneho priemeru
- otazka je, preco sa SpaceX takto rozhodlo, este aj pri starte pre zakaznika
- v Kalifornii su pritom 3 stupne, ktore s prehladom splnaju "standartnych 35 dni", ale vsetky tri maju 17 a viac startov za sebou
- B1088 posunula rekord znovupouzitelnosti z 13 na 9 dni (presne na minuntu sa mi to ratat nechce, urcite to niekde bude

- SpaceX ma v sucasnosti 17 aktivnych stupnov (16x F9, 1x FH_Booster)
- vsetkych 16 Falconov9 uz v tomto roku absolvovalo minimalne 1 misiu (6x 1 start, 8x 2 starty a 2x 3 starty)
Aktualny priemerny cas pre znovupouzite stupna
- 37,63 dna (pre poslednych 30 startov)
- 42,30 dna (pre poslednych 10 startov)
- poslednych 10 startov priemer trocha kazi Transporter-13, kde stupen letel po 100 dnoch. Ak by som ho nepocital, sme na 35 dnoch
NROL-57 je teda "extrem", ktory vystupuje z aktualneho priemeru
- otazka je, preco sa SpaceX takto rozhodlo, este aj pri starte pre zakaznika
- v Kalifornii su pritom 3 stupne, ktore s prehladom splnaju "standartnych 35 dni", ale vsetky tri maju 17 a viac startov za sebou
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Tři starty za 23 dnů - neuvěřitelné
(cílili na 21 , ale počasí nepřálo)

Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Statisticke okienko F9
Bandwagon-3 je 3. misiou kedy Falcon9 pristal na LZ-2
- vzdy to bolo dovodu subezneho pouzitia LZ-1 inou misiou
1. to bolo v 12/2022
One Web F15 (LZ-1)
a Hakturo-R (LZ-2)
2. to bolo v 2/2024
USSF-124 (LZ-2)
IM-1 (LZ-1)
- len raz, kedy sa pristavalo na LZ-2 a LZ-1 nebol stupen
3. v 4/2025
CRS-32 (LZ-1)
a Bandwagon-3 (LZ-2)
- "nestastnou" zhodou okolnosti bolo druhe pristatie vzdy za tmy
- takze ani na 3. pokus sme si zatial nemohli vychutnat pristatie 1-ho stupna Falconu9 vedla ineho Falconu9 z inej misie stojaceho par metrov vedla
- subezne pristatia FH neratam

Bandwagon-3 je 3. misiou kedy Falcon9 pristal na LZ-2
- vzdy to bolo dovodu subezneho pouzitia LZ-1 inou misiou
1. to bolo v 12/2022
One Web F15 (LZ-1)
a Hakturo-R (LZ-2)
2. to bolo v 2/2024
USSF-124 (LZ-2)
IM-1 (LZ-1)
- len raz, kedy sa pristavalo na LZ-2 a LZ-1 nebol stupen
3. v 4/2025
CRS-32 (LZ-1)
a Bandwagon-3 (LZ-2)
- "nestastnou" zhodou okolnosti bolo druhe pristatie vzdy za tmy

- takze ani na 3. pokus sme si zatial nemohli vychutnat pristatie 1-ho stupna Falconu9 vedla ineho Falconu9 z inej misie stojaceho par metrov vedla
- subezne pristatia FH neratam
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Paradny zlozeny snimok z 2 startov F9 bezom 16 hodin.
- krasne su tam vidiet rozdielne sklony drahy voci rovniku
- na lavej strane CRS-32 z rampy LC-39A
- na pravo je start Bandvagon-3 z rampy SLC-40
Entry burny pre oba stupne.
Pristavaci pre CRS-32 nie je kompletny, cast expozicie chyba.
- krasne su tam vidiet rozdielne sklony drahy voci rovniku
- na lavej strane CRS-32 z rampy LC-39A
- na pravo je start Bandvagon-3 z rampy SLC-40
Entry burny pre oba stupne.
Pristavaci pre CRS-32 nie je kompletny, cast expozicie chyba.
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Misia Starlink 12-23
- start 28.4.2025 v 4:09 SELČ
- navrat JRTI do pristavu 29.4.2025 o 23:00
Za ca 43 hodin posadka stihla:
- zaistit stupen po pristati
- pripojit remorker
- dotiahnut JRTI zo vzdialenosti ca 630 km po mori
Dost sa to zrychlilo za poslednych par rokov, ked navrat trval 3-4 dni.
Octagraber asi zaistuje stupen az pocas plavby spat

- start 28.4.2025 v 4:09 SELČ
- navrat JRTI do pristavu 29.4.2025 o 23:00
Za ca 43 hodin posadka stihla:
- zaistit stupen po pristati
- pripojit remorker
- dotiahnut JRTI zo vzdialenosti ca 630 km po mori
Dost sa to zrychlilo za poslednych par rokov, ked navrat trval 3-4 dni.
Octagraber asi zaistuje stupen az pocas plavby spat


Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Pořád přesně nevím jak ten Octagrabber funguje? Vím, že zajede pod raketu, ale to jí zajišťuje jen svou vahou? Zase tak těžký není. Spíš tipuju, že na podložce budou nějaké zajišťovací body a on jen zprostředkuje kontakt mezi raketou a těmi body?
Re: Falcon 9 v2.5 (Block 5)
Internet presnu motnost nepozna, ale bude to "kovadlina".Thales píše: 1.5.2025 13:44 Pořád přesně nevím jak ten Octagrabber funguje? Vím, že zajede pod raketu, ale to jí zajišťuje jen svou vahou? Zase tak těžký není. Spíš tipuju, že na podložce budou nějaké zajišťovací body a on jen zprostředkuje kontakt mezi raketou a těmi body?
- odhady zacinaju na 50 tonach a koncia na 120.
- na prevoz z vyrobnej haly do pristavu pouzili SPMT, neviezli ho na navese, alebo podvale, takze desiatky ton to budu
- zaistit 23 ton tazky stupen, kde vacsina hmotnosti je uplne dole v motorovej casti
- takze hlavne zabranit posunu stupna po palube ASDS a samozrejme aj proti prevrateniu
- na to jeho hmotnost a kontaktna plocha staci
- ziadne haky, oka, alebo otvory na ASDS myslim pozorovane neboli
- v dobe, ked sa este stupne zaistovali hevermi, tak retaze privarili o palubu