Stránka 32 z 77
Re: Crew Dragon
Napsal: 20.3.2018 21:38
od Pospíšil
Vaclavik píše:Já vím i bez L2

Když víš, tak řekni.
Pokud víš a neřekneš, tak zbytečně neprovokuj, že víš.

Re: Crew Dragon
Napsal: 20.3.2018 21:44
od Vaclavik
Pospíšil píše:Vaclavik píše:Já vím i bez L2

Když víš, tak řekni.
Pokud víš a neřekneš, tak zbytečně neprovokuj, že víš.

Chápeš to blbě. Dávám nevygooglovatelně (pomíjím možnosti kolegů z NSA, těm je to ale u zadku), že ten koho to zajímá se mě (bohužel pokud ho vyhodnotím důvěryhodně) zeptat. A to jsou mimochodem podobná pravidla jako má L2, vlastně vlídnější.
Re: Crew Dragon
Napsal: 21.3.2018 5:59
od Pospíšil
Chris Gebhardt z NSF upřesňuje, že inflight abort test nebude v květnu, ale proběhne mezi DM-1 a DM-2, jak bylo původně uvažováno.
@ChrisG-NSF
Quick update on the in-flight abort date for #SpaceX in this slide. That date is not accurate. The in-flight abort test will not occur in May, it will occur between the Demo-1 and Demo-2 flights, currently scheduled for August and December, respectively.
Re: Crew Dragon
Napsal: 21.3.2018 11:08
od Dugi
Díky za informaci.
Re: Crew Dragon
Napsal: 23.3.2018 10:02
od Pospíšil
Alabamský kongresman Morris Brooks během nedávného slyšení ohledně rozpočtu poukázal na to, že NASA nepožaduje po komerčních partnerech povinně otestovat systémy podpory životních podmínek při bezpilotních testovacích letech a proto SpaceX při prvním letu Crew Dragona DM-1 tento systém nebude mít na palubě.
Jak SpaceX, tak Boeing na to reagovali prohlášením, že obě jejich lodě tyto systémy BUDOU mít zabudovány, funkční a budou je testovat už při prvním bezpilotním letu, i když to NASA v kontraktu CCtCap natvrdo nevyžaduje.
(například Orion bude poprvé vybaven systémem ECLSS až při prvním letu s posádkou v roce 2023).
Kancelář republikána Brookse ovšem neodpověděla na dotaz, odkud pramení jejich informace o tom, že SpaceX tento bezpilotní test ECLSS neprovede... Není to poprvé, kdy politici z Alabamy zaútočili na SpaceX.
https://www.floridatoday.com/story/tech ... 433143002/
Re: Crew Dragon
Napsal: 23.3.2018 16:19
od petrsida
Jenom dotaz, která firma spojená s lety do vesmíru sídlí v Alabamě?
Re: Crew Dragon
Napsal: 23.3.2018 17:26
od DrHorak
petrsida píše:Jenom dotaz, která firma spojená s lety do vesmíru sídlí v Alabamě?
Alabama je stát s největší koncentrací "aerospace" průmyslu (jedná se o 12 500 pracovních míst). V tomto státě je prý aktivních cca 300 firem těchto oborů. Z nich např. - Boeing, Lockheed Martin, GE Aviation, Raytheon, GKN Aerospace. Pro zajímavost, je zde (v Mobile, AL) i "montovna" Airbusu (A320).
Mj. tam v Redstone Arsenal sídlila skupina německého raketového vědce Wernera von Brauna, k nim se připojovali další a tak se Huntsvill, AL, stalo centrem řady společností pracujících s raketovými technologiemi - a také Marshall Space Flight Center (byla zda např. navržena raketa Saturn a lunární rovery).
Re: Crew Dragon
Napsal: 24.3.2018 2:05
od petrsida
Díky za info, takže spíš než lobbing jedné firmy jde o politické hrátky kongresmana
Re: Crew Dragon
Napsal: 24.3.2018 7:05
od Pospíšil
petrsida píše:Díky za info, takže spíš než lobbing jedné firmy jde o politické hrátky kongresmana
Ono to bude tak trochu oboje.
DrHorak zřejmě čerpal fakta z tohoto webu
http://www.madeinalabama.com/industries ... -aviation/ , z něhož je celkem jasné, že Alabama je tradičním aerokosmickým průmyslem "prošpikovana skrz naskrz". Na ty přímé výrobce je navázáno minimálně stejně velké nebo spíš větší množství dalších subdodavatelů, většinou ve službách, takže se ani není čemu divit, že místní politici za tyto tradiční firmy kopou. Alabama = kosmická výroba. Disruptivní potenciál konkurenční SpaceX je stále větší a větší, hlavně pomalu začíná růst jejich podíl na vojenských zakázkách a taky za pár let nastupující BFR/BFS s trhem pořádně zamává. Dokážu si představit, že v Alabamě bude Muska nenávidět poměrně dost lidí.
Trochu širší seznam aerospace firem sídlících v Alabamě:
Airbus
Boeing
Northrop Grumman
Continental Motors
United Launch Alliance
PPG Aerospace
WestWind Group
Sikorsky
Airbus Military NA
Raytheon
UTC Aerospace Systems
SAIC
GKN Aerospace
Lockheed Martin
GE Aviation
BAE Systems
VT Aerospace Mobile
Aerojet Rocketdyne
Teledyne Brown Engineering
Commercial Jet
Dynetics
CAE USA
Re: Crew Dragon
Napsal: 24.3.2018 10:44
od petrsida
Zajímavé je, že polovina z těch firem jsou obří zbrojovky, pro které jsou rakety jako takové spíš příštipkaření, pro ně levnější starty budou znamenat spíš navýšení počtu vyráběných družic ....
ale jasně, je těžké se smířit se změnou trhu