petrsida píše:crosfeed znamená, že se palivo s obou postranních stupňu čerpá do středního, takže při jejich odpojení je střední stále plný paliva a táhne dál, de facto tak přidáváte další stupeň na raketě, ale s tím, že jeho motory běží od startu, a ne až od oddělení postranních stupňů, výhody jsou jasné
zřejmým důvodem je to, že falcon 9 nemá postranní stupně, a tudíž není odkud přečerpávat, je ale pravděpodobné, že jsou na raketě připravená vedení k postranním stupňům, je jednodušší je zakomponovat rovnou, než je pak složitě do konstrukce dodávat, a podle mě ta vedení nepovedou k motorů, ale mezi nádržemi, to je mnohem jednodušší
Ano, to je klasický princip cross-feedu. (To že se ze zjevných důvodů v současnosti nepoužívá samozřejmě chápu.

) Raketa která bude využívat plný cross-feed bude společně s horním stupněm v podstatě třístupňová.
Přímé vedení paliva a okysličovadla mezi nádržemi avizovali Rusové pro použití tohoto systému na Angaře.
Nicméně konkrétně Elon Musk prohlásil, že cross-feed u Falconu Heavy bude zásobovat motory centrálního stupně individuálně. Což znamená vedení přímo na jednotlivé motory centrálního stupně.
Dále se také proslýchá (NSF), že cross-feed nebude aplikován na všech 9 motorů, nýbrž pouze na 6 motorů centrálního stupně. Oba postranní boostery by tedy po startu zásobovaly 9 svých a 3 centrální motory, celkem tedy 12. Zbylé 3 centrální motory tedy budou zásobovány z centrálního stupně už od startu. Čili kombinace 12/3/12, kde by tedy centrální stupeň spotřebovával čtyřikrát méně pohonných látek a v okamžiku odhození boosterů by v něm zůstalo asi 75% paliva a okysličovadla. Pokud se ale použije metoda sníženého tahu centrálního stupně tak, jak se to děje u Delty IVH, centrální stupeň bude v okamžiku odhození postranních boosterů plnější o to více, dejme tomu z 80-85%.
Stojí za zmínku i to, že cross-feed na FH se bude používat pouze v případech, které větší nosnost 53 tun budou vyloženě vyžadovat. V běžných případech bude mít tedy FH nosnost pouze 45,36 tun. Zde předpokládám podobný scénář letu jako DeltaIV Heavy, tedy plný tah všech motorů na startu k minimalizaci gravitačních ztrát, následně max. škrcení motorů centrálního stupně a částečný tah až do separace boosterů, poté opět plný tah až k MECO. Zde se jedná o jakousi 2,5 stupňovou variantu.