Stránka 4 z 4

Re: Intuitive Machines

Napsal: 14.3.2025 16:42
od Thales
Díky za přesun, také jsem nad něčím takovým uvažoval.

Re: Intuitive Machines

Napsal: 18.3.2025 7:44
od Alchymista
Tjov píše: 17.3.2025 18:13 Scott Manley dělal analýzu (IM-2)
na youtube

MrG píše: 17.3.2025 20:16 Tak toto uz vyzera ako riadny "drift". Tam uz do uvahy pripadaju aj nejake tie kotrmelce alebo salta.
Ak by to prebehlo takto, tak je len jedna možnosť - niekto niečo "ťažko nedomyslel"... :roll:
Pretože stranový pohyb musí byť bezpodmienečne meraný, kontrolovaný - a kontrolovateľný riadením.

Re: Intuitive Machines

Napsal: 27.3.2025 22:22
od MrG
Neviem, ci sa to tu niekde spominalo, ale nasiel som zaujimavu info o IM-1 a 2
https://spacenews.com/cygnus-ready-for- ... -falcon-9/
SpaceX has been testing modifications to its transporter erector at Launch Complex 39A, enabling it to load liquid methane and oxygen propellants. That is required for the upcoming launch of the IM-1 lunar lander by Intuitive Machines, which will be fueled on the pad, inside the payload fairing, shortly before launch.
Je to uz starsi clanok, ale podstatne je, ze sa tam pise o tom, ze do landera od IM je tankovany metan a kyslik az tesne pred startom podobne ako do Falconu9. SpaceX kvoli tomu robilo upravy na rampe LC-39A.

Re: Intuitive Machines

Napsal: 29.3.2025 21:05
od Thales
Dost pravděpodobně to dělají kvůli odparu. Dává to smysl z hlediska dimenzování izolací a tedy i rozměrům a hmotnosti.