Stránka 4 z 21

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B??/S33)

Napsal: 22.11.2024 12:49
od MrG
IFT-5 vs. IFT-6 uchopovaci bod pre manipulaciu

IFT-5 - foto zo startu
Obrázek

IFT-6 - foto zo startu
Obrázek

IFT-6 - navrat
Obrázek

S30 pri IFT-5 nemala uchopovaci bod zakryty
S31 pri IFT-6 tak isto nemala uchopovaci bod prekryty dlazdicami (v tej casti boli dlazdice zamerne odstranene kvoli testovaniu)
- ak sa bavime o zachytavacom bode pre SS moze byt vysuvny, alebo vyklopny
- pevny by bol jednoduchsi (lahsia konstrukcia), otazka je ci vydrzi tepelne namahanie pri navrate
- alebo mozu mat pevny, ktory dostane nejaky druh jednorazovej tepelnej ochrany, ktora sa pocas zacyhtenia znici
Uvidime, co pani v SX vymyslia, alebo uz maju vymyslene :)

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B??/S33)

Napsal: 22.11.2024 12:59
od Pospíšil
MrG píše: 22.11.2024 12:49 - ak sa bavime o zachytavacom bode pre SS moze byt vysuvny, alebo vyklopny
- pevny by bol jednoduchsi (lahsia konstrukcia), otazka je ci vydrzi tepelne namahanie pri navrate
- alebo mozu mat pevny, ktory dostane nejaky druh jednorazovej tepelnej ochrany, ktora sa pocas zacyhtenia znici
Absolutně kruciálním požadavkem je spolehlivost (bezpečnost). Jakékoli vyklápění, vysouvání a další pohyby mohou být místem poruchy, zabraňující hladkému přistání/zachycení. Buď musí být tento systém tak robustní ve své jednoduchosti a spolehlivosti, že bude téměř 100% bezchybný za všech okolností, nebo musí být záchytné body pevné. Jednou v tom přece chtějí přistávat zpět na Zem i s lidmi.

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B??/S33)

Napsal: 22.11.2024 15:41
od todtv
SpaceX má aktuální ještě další problém k řešení. Podle mě úchyty vyřeší relativně snadno.
Horší je to s celým tepelným štítem, aby byl tak robustní, že by nevyžadoval po přistání kompletní detailní prohlídku před dalším startem. Nyní zase uvažují transpirační chlazení (aspoň na namáhanějších místech, ale to zesložití a zhmotní konstrukci), tedy alespoň v kombinaci s klasikou. :Drbe se na hlavě:


Obecně mně napadlo kdo ty dlaždice upevňuje, zda to nemůže být i tím, že stačí 1 člověk s olšovějšíma rukama a celý štít je pološtít. To by měli mít interními postupy ošetřené. Případně zda není něco v koncepty štítu příliš slabým článkem (uchycení x křehkost x velikost x roztažnost vůči oceli a úchytům x tvar apod.).

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B??/S33)

Napsal: 25.11.2024 7:12
od Tjov
NASA žádá FAA o povolení letu jejich Gulfstreamu V při návratu Starship na letu 7, za účelem dokumentace maximálního zahřívání lodi při průletu atmosférou.

Máme datum : NET 11.1.2025

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B??/S33)

Napsal: 25.11.2024 16:02
od todtv
Jestli pak budou ta videa ukazovat k tomu všemu co již dnes ukazují, tak se pro mainstream stanou starty ostatních firem a agentur zcela nudnou a nezajímavou podívanou. :lol:

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 6.12.2024 15:48
od Pospíšil
B14 je dnes připravován na OLM pro statický zážeh, plánovaný na pondělí 9.12.

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 9.12.2024 17:32
od Pospíšil
Dnes proběhl úspěšný statický zážeh všech 33 motorů B14.

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 9.12.2024 23:23
od MrG
Video a fotky priamo od SX

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 9.12.2024 23:28
od Tjov
Je už to rutina :palec nahoru:

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 10.12.2024 9:00
od Pospíšil
Tjov píše: 9.12.2024 23:28 Je už to rutina :palec nahoru:
Well, tohle jako rutinní obrázek zrovna nevypadá. :lol:

Obrázek