Stránka 4 z 7

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 0:37
od milantos
No, ale je možné, že ty ostatní už umí svařovat :)

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 1:32
od todtv
Ani. Slitiny hliníku s lithiem za těžký peníze.

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 6:37
od Pospíšil
Podle tohoto tweetu bylo dosaženo přetlaku 7,6 bar, což je od cílových ~8,3 bar docela blízko.
Testovací nádrž z oceli 304L se tentokrát neroztrhla zcela, došlo jen k lokální netěsnosti a relativně klidnému odtlakování. Asi dobrý výsledek.


Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 8:07
od petrsida
To je velmi dobrý výsledek, při takřka osmi atmosférách prasknout tímto způsobem svědčí o velké rezervě konstrukce, ani bych se nedivil, kdyby tu díru zavařili a zkusili to znovu

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 8:23
od laik

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 22:19
od Tusamon
Tak už to stihli opravit :lol:

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 16.6.2020 23:56
od Samo
Opravené to nie je zatiaľ, ak sa pozrieš lepšie vidieť tam do vonku jemne vškľabený materiál prasklina je v zvare/ tesne pod zvarom v mieste kde ukazuje šípka. A inak vieme ktoré slabé miesta plánovali testovať, podľa ťahových/napätových senzorov na kónickej časti a vácovej časti, v miestach kde na ostatných prototypoch inštalovali preklenutia/výstuhy zvarov. Povolilo ako na opicu úplne niečo iné... :lol: Myslím že to mohlo byť spôsobené manipuláciou s dómom, je to presne nad okom na ktoré to vešali počas presunov vo výrobe. To môže byť, ja predpokadám že je, no nemusí byť dôvod.




Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 17.6.2020 9:53
od laik
Proč to vůbec dělaj?

Měl jsem za to, že selhalo pozemní zařízení. Nikoli svar.

Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 17.6.2020 10:20
od Samo
Toto nemá s SN4 nič spoločné, testujú konštrukciu z ANSI 304L bez zvarových preklenutí asi aby pravdepodobne ušetrili hmotnosť, aj keď ANSI 304L je v ťahu a teda aj medzi klzu slabšia ako ANSI 301, ANSI 304L sa dobre zvára a vedia dosiahnuť kvalitnejší zvar. Niekde na pozadí sa dajú spraviť analýzy a určite sa robia ale potrebujú zjavne dáta na kalibráciu/overenie modelu, ako som písal majú tam senzory.
Na obrázku v pravo zvar a senzory:


Re: Starship SN7 v Texasu

Napsal: 17.6.2020 11:55
od yontalcar
Samo píše:…, aj keď ANSI 304L je v ťahu a teda aj medzi klzu slabšia ako ANSI 301, ANSI 304L sa dobre zvára a vedia dosiahnuť kvalitnejší zvar.
Podle Elona by 304L měla být pevnější za kryogenních teplot – viz tweet z března:
Some parts will use 304L, as it has higher toughness at cryo temps. Will move to internally developed alloys probably end of year.