Stránka 4 z 6

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 21.12.2017 15:19
od Raul
Co se týče důvodu nezachraňovat tento booster, tak zásadním důvodem je i to, že JRtI momentálně není stále schopna provozu, jelikož z ní byly demontovány určité dílce za účelem opravy OCISLY po říjnovém požáru.

Pokud by zde někoho zajímaly i vyhrazené prostory nadcházejícího startu, přidám sem i mou vizualizaci aktuálně vydaných NOTAM i NOTMAR, aktivních od 23.12. alternativně denně až do 28.12.
Utopení boosteru v oceánu se dá očekávat v severní části oranžové oblasti, což celkem odpovídá pozici dříve plánovaného přistání na ASDS, označené šedivou šipkou. Návratový profil prvního stupně tedy zůstává podobný, konkrétnější prozatím nebudu.
V jižní části této oblasti pak můžeme očekávat pokus o zachycení aerodynamického krytu.
Žlutá oblast NOTAM je tradičně omezena hranicí Mexického vzdušného prostoru.

Oblast zániku druhého stupně nad jižním Pacifikem má oproti ostatním IridiumNEXT misím poněkud odlišný tvar, nicméně tentokrát se jedná o skutečně obdélníkovou oblast vyhrazenou v šíři 500km.



Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 6:51
od Ketivab
První stupeň Falconu 9 nemá nohy, ale má roštová kormidla. Také není tak špinavý od sazí jako ten při misi CRS-13. Viditelně použitý je pouze mezistupeň.
Press-kit, Webcast




Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 8:09
od Amper
Joke Warning!

Treba je Mr.Steven urceny na pristani prvniho stupne. Chytnou ho tema "rukama" a podrzi :-D

Napada nekoho proc by se jinak tahali s rostovejma kormidlama ?

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 9:12
od jakubv
Nohy se odmontovávají po příjezdu stupně do přístavu, takže jenom nepřidělali nový. Ale kormidla tam zůstávají a nemělo asi smysl je odmontovávat, tak je tam nechali...

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 10:04
od tonda
Mě napadlo,že stejně zkusí přistát jen na hladinu,jak dělávali na začátku zkoušek přistávání,aby získali další data,kam až mohou jít.Prostě nahranu,aby zkusili hraniční hodnoty,množství paliva,rychlost,brzdící zážehy,určitě by to mělo svou hodnotu,i když dat mají už dost,ale z těch standardních podmínek. :Drbe se na hlavě:

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 10:20
od laik
Mně se (laicky) nezdá levnější je tam nechat a ušetřit pár hodin práce, než je zbytečně poslat nahoru a nechat shořet.

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 10:36
od Raul
@jakubv: Roštová kormidla odmontovat museli, jelikož při předešlém letu zde byla titanová. A nyní má stupeň hliníková - těch nebude taková škoda.
@tonda: Jak jsem uvedl.. návratový profil prvního stupně zůstává podobný.



Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 13:07
od Samo
Zdá sa mi alebo na vrchol TEL pridali tie "uši" čo sú aj na LC-39A?

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 15:26
od Stepan
Nepřijde vám divné, že na jedné fotce je mezistupeň viditelně černější než na druhé?

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 22.12.2017 15:30
od Dugi
V tomhle může hrát velkou roli světlo a úhel, odkud fotíš.