Shrnutí AMA Petera J. Becka, CEO a zakladatele RocketLab, na Redditu:
-
Rutherford motory - každý má vlastní elektrickou pumpu kvůli přesnosti průtoku paliva, startování a zastavování motorů a throttlingu, zapalují se jiskrou (podobně jako SpaceX Raptor), mají 3D-tisknutou, regenerativně chlazenou spalovací komorou, expanzní poměr trysky u SL motorů je 1:14, u vakuových 1:100.
-
Electron - žádné plány pro znovupoužitelnost (u rakety velikostní kategorie Electronu se nevyplatí), Electron Heavy se zatím neplánuje (zdvojnásobení užitečného zatížení Electronu by umožnilo RocketLabu vynést na oběžnou dráhu pouze další 2 % trhu; nevyplatí se), raketa je černá z estetických důvodů, termální tým s tím měl hodně práce, ale zároveň se ušetřilo na hmotnosti bílé barvy, seprační mechanismy jsou plně pneumatické, řízení a usazování paliva na druhém stupni je obsluhováno tryskami na studený plyn a pomocí propellant management device (pasivní zařízení při dnu nádrže které zajišťuje konzistentní průtok)
-
nádrže - největší problémy kompozitních nádrží jsou mikropraskliny a kompatibilita s tekutým kyslíkem, během let se podařilo vyvinout kompozitní nádrže bez lineru, které vůči LOXu reagují podobně jako hliník, ale jsou mnohem lehčí (proof of concept pro SpaceX?), výroba je plně v rukou RocketLabu
-
avionika - vyráběna plně in-house
-
produkce - aktuální kadence výroby je jeden Electron měsičně, což plně koresponduje s letošním plánem pro kadenci startů; příští rok se počet startů zdvojnásobí na jedenkrát za dva týdny, 2020 jedenkrát týdně
-
obchod - dedikované starty Electronu jsou rezervované na dva roky dopředu, ještě je ale místo pro rideshare náklady
-
Kennedy Space Center - Beck by byl nervózní kdyby měl startovat z LC-39C, ale na mysu jsou podle něj i jiné vhodné lokace
Peter Beck píše:Dear everyone. I'm not building a bigger rocket any time soon. But Electron isn't the endpoint for Rocket Lab.