Starliner (CST-100)
Re: Starliner (CST-100)
Akože áno s tým súhlasím, je to mačka vi vreci, ak by to niekto kúpil tak jedine s ľuďmi čo to navrhli a zostrojili.
V tom prípade sa s tým dá niečo robiť, Starliner bol od začiatku proketovnany ako znovupoužiteľný ak by to niekto kúpil eventuálne, tak by to bolo za zaujímavú cenu (inak ako pod cenu to asi nepredajú). Keď do toho kupec niečo dá a dotiahnie to do konca, to by už nebolo tak strašné a mohlo by to byť aj zaujímavé keďže to vyzerá na boom LEO staníc na nízkej obežnej dráhe. Ono robiť pilotovanu loď na zelenej lúke stále nieje triviálne a Starliner má za sebou kopu certifikátov od regulátorov.
My sa na to môžeme pozerať jedine ako pozorovatelia, ak to niekto z priemyslu kúpi a teda to bude na predaj tak to nebude kúpa len tak zo srandy bez preskúmania. Niekto to bude musieť ohodnotiť a zhodnotiť čo sa z toho dá použiť a čo nie.
V tom prípade sa s tým dá niečo robiť, Starliner bol od začiatku proketovnany ako znovupoužiteľný ak by to niekto kúpil eventuálne, tak by to bolo za zaujímavú cenu (inak ako pod cenu to asi nepredajú). Keď do toho kupec niečo dá a dotiahnie to do konca, to by už nebolo tak strašné a mohlo by to byť aj zaujímavé keďže to vyzerá na boom LEO staníc na nízkej obežnej dráhe. Ono robiť pilotovanu loď na zelenej lúke stále nieje triviálne a Starliner má za sebou kopu certifikátov od regulátorov.
My sa na to môžeme pozerať jedine ako pozorovatelia, ak to niekto z priemyslu kúpi a teda to bude na predaj tak to nebude kúpa len tak zo srandy bez preskúmania. Niekto to bude musieť ohodnotiť a zhodnotiť čo sa z toho dá použiť a čo nie.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starliner (CST-100)
Od začiatku je problém vo vlastnom pohone.
Loď potrebuje nové "motorky" alebo ventily k nim, nemajú odvahu to celé prekopať.
Od začiatku to bol problém a čím plynie čas, tak sa cesta späť, predlžuje.
Loď potrebuje nové "motorky" alebo ventily k nim, nemajú odvahu to celé prekopať.
Od začiatku to bol problém a čím plynie čas, tak sa cesta späť, predlžuje.
Môj cieľ je prostý. Je to úplné chápanie vesmíru, prečo je taký ako je a prečo vôbec existuje. (Stephen Hawking)
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1761
- Reputace: 2181
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starliner (CST-100)
Tak o těch problémech s motory se ví hrozně dlouho, jen nikdo z managementu neměl koule to zavčasu změnit a chtěli to vymlčet, což jak se ukázalo byla cesta do pekel...
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
Re: Starliner (CST-100)
Axiom Station (NET 2026 - první modul) : Axiom se potácí, defakto jediné želízko v ohni jeho cashflow je EVA skafandr (228mil. USD) pro NASA jinak nemá pořádné cashflow. Další investiční kolo dost peněz nepřineslo ... Mise Axiom generují prd, je to spíše propagace než generátor peněz. Dluží dodavatelům ... "SpaceX sent the company notices of breach of contract to pressure it to pay up in 2022 and 2023, they said."
Orbital Reef (konec dekády) je taková CGI malovánka, neví co dříve : New Glenn, MK1 lander, výroba BE-4 pro ULA
Starlab (NET 2028) pro 4 lidi 340m3 ...
Haven-1 (NET 4Q/2026 - 4 lidi
Haven-2 (NET 2028) - nemají ani první a už plánují další ještě větší kterou vynese Starship ...
já to na nějaký boom na LEO v následující pětiletce úplně nevidím .
Re: Starliner (CST-100)
Spíše uvěřím, že lidi bude dříve vynášet Starship než Starliner, pokud se s překopaným pohonem nějak dostane s lidmi nahoru. Ať už pod jakoukoliv firmou. 

Re: Starliner (CST-100)
Tak to bylo rychlé, kdyby měl někdo zájem může si ho koupit

Re: Starliner (CST-100)
Nova info (teda skor nejaka) nepriama k Starlineru
Tory Bruno poskytol rozhovor o planoch pre Vulcan a AtlasV. Tu sa povenujem len poslednemu odstavcu.
https://spaceflightnow.com/2024/12/18/s ... ring-2025/
Jedina vec, ktora nie je poriesena je PCM, teda misie s posadkou.
To by mohlo znamenat, ze aktuale nie je stanovene ziadne NET pre misiu Starliner, ci uz nejky opakovany test, alebo ostru misiu.
Tory Bruno poskytol rozhovor o planoch pre Vulcan a AtlasV. Tu sa povenujem len poslednemu odstavcu.
https://spaceflightnow.com/2024/12/18/s ... ring-2025/
Pretpokladame, ze vsetky vyrobene AtlasyV poletia v roku 2025, mozno zaciatkom 26. Okrem AtlasovV priradenych k misiam Starlinera.“We expect to fly all except the Starliner Atlases out in ’25 or perhaps early ’26,” Bruno said. “The only thing left from that point forward are what we call the PCMs, Primary Crew Missions.”
Jedina vec, ktora nie je poriesena je PCM, teda misie s posadkou.
To by mohlo znamenat, ze aktuale nie je stanovene ziadne NET pre misiu Starliner, ci uz nejky opakovany test, alebo ostru misiu.
Re: Starliner (CST-100)
Informacie od NASA k Crew-11
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2 ... crew-plan/
- Crew-11 bude 2. rotacia posadky pre rok 2025 a je planovana na NET 07/2025
- v sprave to nie je priamo uvedene, ale myslim, ze sa pocita pre tento let s CrewDragonom
- termin pre dalsi let Starlineru zatial nie je urceny, nie je ani NET
- vsetko bude zalezat od toho, ako bude NASA spokojna postupom Boeingu pri certifikacii Starlineru
- NASA nechava otvorenu moznost pre let Starlineru v roku 2025
- ci to bude "ostra", alebo kratkodoba misia sprava neuvadza
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2 ... crew-plan/
V skratke preklad + postrehy:Crew-11
NASA’s SpaceX Crew-11 will be the second crew rotation flight of 2025 and is targeted for no earlier than July to benefit the space station needs, including accommodating resupply flights and other operations aboard the orbiting laboratory. NASA will announce the four-person crew at a later date.
Next Starliner Flight
The timing and configuration of Starliner’s next flight will be determined once a better understanding of Boeing’s path to system certification is established. This determination will include considerations for incorporating Crew Flight Test lessons learned, approvals of final certification products, and operational readiness.
Meanwhile, NASA is keeping options on the table for how best to achieve system certification, including windows of opportunity for a potential Starliner flight in 2025.
- Crew-11 bude 2. rotacia posadky pre rok 2025 a je planovana na NET 07/2025
- v sprave to nie je priamo uvedene, ale myslim, ze sa pocita pre tento let s CrewDragonom
- termin pre dalsi let Starlineru zatial nie je urceny, nie je ani NET
- vsetko bude zalezat od toho, ako bude NASA spokojna postupom Boeingu pri certifikacii Starlineru
- NASA nechava otvorenu moznost pre let Starlineru v roku 2025
- ci to bude "ostra", alebo kratkodoba misia sprava neuvadza
Re: Starliner (CST-100)
Je to sice jen odhad/předpověď ale logiku to má . A mlčení Boeingu ohledně Starlineru to jen potvrzuje

Re: Starliner (CST-100)
Přesná čísla budou až 28.1.2025 , ale už teď je jasné že za 4Q/2024 Boeing vykazuje v programu Starliner další ztrátu.