New Horizons
Re: New Horizons
To je právě ten fyzikální nesmysl, protože přiblížení to kompenzuje identickým poměrem. Zář (https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%c3%a1%c5%99) musí zůstat konstantní.Kenny007 píše:Opticko-fyzikálně to je myšleno tak, že na snímcích vzrostl úhlový průměr Pluta a jas se tedy rozložil na větší plochu. Tím pádem je třeba prodloužit expozici abychom získali stejně jasné snímky. Nejsem si jist zda to vysvětluju dost jasně.
Re: New Horizons
Informácie o snímkach sú v tomto adresári: http://pluto.jhuapl.edu/soc/Pluto-Encou ... /lor/info/Kenny007 píše:Netušíte někdo, jak z těch snímků v archivu zjistit čas pořízení ? Myslel jsem že ten format názvu je juliánské datum, ale není.
Konkrétne pre záber 0297580513 zverejnený 27.6 je toto info:lor_0297580513_0x630_eng_2.txt
CompressionType='LOSSLESS'
StartMET=297580512.83
Exposure=0.15
ArchiveDate='2015/177'
UTCTime='2015-06-25T23:23:15.761'
TargetRange=22055167.1614
InstExposure=150
LoadID='15174'
RequestID='PELR_NAV_C4_L1_CRIT_20_01'
RequestRecorder='SSR1'
Comments=null
OpnavType='CRIT'
MissionPhase='PLUTO'
MissionSubPhase='AP3'
ScienceGroup='Group 2'
SapID=1052
SapName='NAV_C4_L1_CRIT_20_01'
SapDescription='3 LORRI 1x1 of Pluto+Charon, 2 of Hydra'
VisitID=41895
VisitName='NAV_C4_L1_CRIT_20_01'
Description='OpNav Campaign 4, LORRI 1X1'
RideAlong='NO'
Target='PLUTO'
TargetsInFOV='PLUTO;X=239;Y=572|CHARON;X=413;Y=580|NIX;X=-75;Y=324|HYDRA;X=-318;Y=450|KERBEROS;X=-116;Y=773|STYX;X=454;Y=368'
HistogramDuration=null
HeldHistogram=null
ThrustX='ENABLED'
ThurstY='ENABLED'
ThrustZ='ENABLED'
ScanRate=-999.0
TargetMotionRate=null
RelativeControlMode='DISABLED'
PointingMethod='CB1'
SpacecraftSpin='3-Axis'
- Kenny007
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 50
- Reputace: 0
- Bydliště: Tato realita
- Registrován: 20.6.2015 22:03
Re: New Horizons
díky
- Kenny007
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 50
- Reputace: 0
- Bydliště: Tato realita
- Registrován: 20.6.2015 22:03
Re: New Horizons
To samozřejmě chápu, nicméně ano, tam je to jádro pudla, záře tělesa celkem zůstává konstantní, ale rozkládá se na mnohem více pixelů na snímačí a tudíž na pixel vychází méně jasu.jakubh píše:To je právě ten fyzikální nesmysl, protože přiblížení to kompenzuje identickým poměrem. Zář (https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%c3%a1%c5%99) musí zůstat konstantní.Kenny007 píše:Opticko-fyzikálně to je myšleno tak, že na snímcích vzrostl úhlový průměr Pluta a jas se tedy rozložil na větší plochu. Tím pádem je třeba prodloužit expozici abychom získali stejně jasné snímky. Nejsem si jist zda to vysvětluju dost jasně.
Re: New Horizons
Ne, špatně. Zář se násobí prostorovým úhlem pokrytým jedním pixelem, který je taky konstantní, takže i počet dopadajících fotonů na jeden pixel se nezmění. Kdyby to takhle nefungovalo, budou muset fotografové nastavovat expozici nejen podle citlivosti filmu/snímače, clony, a osvětlení subjektu, ale i podle vzdálenosti. Což pochopitelně nedělají...Kenny007 píše:To samozřejmě chápu, nicméně ano, tam je to jádro pudla, záře tělesa celkem zůstává konstantní, ale rozkládá se na mnohem více pixelů na snímačí a tudíž na pixel vychází méně jasu.
Viz třeba tady:
http://www.dfisica.ubi.pt/~hgil/fotomet ... /ch07.html

Doporučuji si to důkladně promyslet a nakreslit na papíře.Radiance is a measure of the flux density per unit solid viewing angle, expressed in W/cm2/sr. Radiance is independent of distance for an extended area source, because the sampled area increases with distance, cancelling inverse square losses.

- Kenny007
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 50
- Reputace: 0
- Bydliště: Tato realita
- Registrován: 20.6.2015 22:03
Re: New Horizons
Je tu někdo schopný to vysvětlit, kdo nevypil jako já sedm piv ? 

- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4023
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: New Horizons
ty, ale oni ji nastavují, čím máš těleso dál, tím má menší jas, představ si to u hvězd, to je jako kdybys říkal, že je jedno, jestli je objekt od nás 1 ly, nebo 100 ly, na pixel ti dopadne stejně světla, což evidentně není pravdajakubh píše:Ne, špatně. Zář se násobí prostorovým úhlem pokrytým jedním pixelem, který je taky konstantní, takže i počet dopadajících fotonů na jeden pixel se nezmění. Kdyby to takhle nefungovalo, budou muset fotografové nastavovat expozici nejen podle citlivosti filmu/snímače, clony, a osvětlení subjektu, ale i podle vzdálenosti. Což pochopitelně nedělají...Kenny007 píše:To samozřejmě chápu, nicméně ano, tam je to jádro pudla, záře tělesa celkem zůstává konstantní, ale rozkládá se na mnohem více pixelů na snímačí a tudíž na pixel vychází méně jasu.
Viz třeba tady:
http://www.dfisica.ubi.pt/~hgil/fotomet ... /ch07.html
Doporučuji si to důkladně promyslet a nakreslit na papíře.Radiance is a measure of the flux density per unit solid viewing angle, expressed in W/cm2/sr. Radiance is independent of distance for an extended area source, because the sampled area increases with distance, cancelling inverse square losses.
(vzdálenost je reflektována právě jasem, na který musíš nastavovat expozici)
tak jak to popisuješ to funguje blízko zdroje, ale ne ve velké vzálenosti, kde pobíráš fotony letící v podstatě rovnoběžně, čim dál seš, tím jich pobereš do zorného pole míň a musíš to kompenzovat průměrem objektivu
Re: New Horizons
Vždyť je to jednoduché... Každý jednotkový povrchový element Pluta ozařuje senzor energií úměrnou mínus druhé mocnině vzdálenosti (podle zákona inverzních čtverců - jednotkový povrchový element viděný z dálky je aproximací bodového zdroje světla), ale počet jednotkových povrchových elementů ozařujících jeden pixel je úměrný plus druhé mocnině vzdálenosti, takže součin těchto faktorů je nezávislý na vzdálenosti.
Ano, celkové dopadající záření z (celého) tělesa se mění podle zákona inverzních čtverců, ale stejně tak se mění prostorový úhel. Když se vzdálím od fotografovaného objektu na dvojnásobek, jeho příspěvek světelné energie dopadající na snímač klesne na čtvrtinu, ale i na něj připadající plocha klesne na čtvrtinu, takže plošná hustota na snímači je identická.
Opět, doporučuji si zopakovat základy geometrie a příslušné fyziky, není to těžké.
Nenastavují.ty, ale oni ji nastavují, čím máš těleso dál, tím má menší jas
Ano, celkové dopadající záření z (celého) tělesa se mění podle zákona inverzních čtverců, ale stejně tak se mění prostorový úhel. Když se vzdálím od fotografovaného objektu na dvojnásobek, jeho příspěvek světelné energie dopadající na snímač klesne na čtvrtinu, ale i na něj připadající plocha klesne na čtvrtinu, takže plošná hustota na snímači je identická.
Hvězda není identický případ, všechny hvězdy (myslím?) jsou tak malé, že efektivně pokrývají jeden pixel.představ si to u hvězd, to je jako kdybys říkal, že je jedno, jestli je objekt od nás 1 ly, nebo 100 ly, na pixel ti dopadne stejně světla, což evidentně není pravda
Ano, a v tomto případě "blízko zdroje" rovná se "vícepixelový kotouček", a v tomhle režimu se už nacházíme.tak jak to popisuješ to funguje blízko zdroje, ale ne ve velké vzálenosti, kde pobíráš fotony letící v podstatě rovnoběžně, čim dál seš, tím jich pobereš do zorného pole míň a musíš to kompenzovat průměrem objektivu
Opět, doporučuji si zopakovat základy geometrie a příslušné fyziky, není to těžké.

Re: New Horizons
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4023
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: New Horizons
Aha, už tomu rozumím, máš recht, jsme blízkojakubh píše:
Hvězda není identický případ, všechny hvězdy (myslím?) jsou tak malé, že efektivně pokrývají jeden pixel.Ano, a v tomto případě "blízko zdroje" rovná se "vícepixelový kotouček", a v tomhle režimu se už nacházíme.tak jak to popisuješ to funguje blízko zdroje, ale ne ve velké vzálenosti, kde pobíráš fotony letící v podstatě rovnoběžně, čim dál seš, tím jich pobereš do zorného pole míň a musíš to kompenzovat průměrem objektivu
Opět, doporučuji si zopakovat základy geometrie a příslušné fyziky, není to těžké.
PPS - co vím, tak hvězdy se nezobrazují všechny jednopixelově