Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)
Napsal: 28.11.2023 9:20
Hm, tak jako školní simulace pohybu kapalin v téměř holé nádrži je to dobrý, až na to, že to moc neodpovídá vnitřní stavbě Superheavy boosteru.Stepan píše: 27.11.2023 21:43 Krásná simulace v CFD (simulace tekutin pomocí FEM) jak to asi mohlo vypadat v nádržích během oddělování bosteru.
SpX konstruktéři nejsou až takový nýmandi, aby "zapomněli" udělat opatření proti přesouvání kapalin při otočce po oddělení stupňů.
I SH booster má totož své header tanky / vnitřní malé nádrže, podobně jako Starship, které udržují pohonné látky k dispozici pro motory i během divočejších manévrů.
Spodní palivový header tank má tvar válce, průměr cca 3-4 m, výška cca 5-6 m, který je usazen na dně spodní metanové nádrže.
Jako LOX header tank slouží downcommer - roura, přivádějící LOX z horní nádrže dolů k motorům. Průměr cca 1-1,5 m, délka cca 25-30 m.
Moc fotek těchto částí SH není k dispozici. Později je sem možná doplním.